Upload in XP werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
heb een topic ooit in wos geplaats, werd niet op gereageerd dus probeer het hier nog ff
Ik kan dus niet uploaden in xp, wel in ME en het werkte volgens mij wel. iemand enige idee waar het aan ligt??

tnx

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
Uploaden op wat ftp :?
mischien staat je XP firewall aan en bloktie poort 20 ( data poort volgens mij )

uploaden in totaal lijkt me sterk want dan kon je ook niet internetten

• mellowpimp
  • Niet online
gewoon uploaden in totaal, er word wel wat geupload als ik internet, maar als ik een file stuur dan stopt ie naar 10kb of zo.. had gister download 60 mb upload 4 mb (ongeveer, en dat schijnt weinig te zijn)
en firewall staat uit

xtra info: bij mordax.nl stopt te upload test na 18%

• happy3736
ik denk dat je kabel hebt ( wie niet )
mischien IRQ conflictje :?
of je netwerkaart op full duplex of half duplex :?
of gewoon slechte drivers van XP

• mellowpimp
  • Niet online
ik heb: videokaart, geluidskaart, netwerkkaarten, usb via geval en nog een microsoft asep ofzo geval allemaal op irq 11
:?
(heb idd kabel)

• happy3736
probeer je netwerkaart eens op een ander IRQ zetten
en kijk even of hij op full of half duplex staat

zo nu ga ik ff naar bed >:)

• mellowpimp
  • Niet online
waar staat dat ? half full duplex?.
(en kan de irq denk ik niet aanpassen)

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 10:46
Ik heb zoiets in win2k (win 98se nog niet geprobeerd, die gebruik ik alleen voor games). Ik kan gewoon met chello met 190kb/sec downloaden, waardoor automatisch een upload van 4 a 5kb/sec gegenereerd word.
Maar als ik gewoon een file naar iets of iemand wil zenden (FTP, Mordax test, ICQ, MSN) dan lukt het niet of nauwelijks. Meestal maar een kb of 5-10, dan kapt hij (connection time-outs).

Af en toe lukt het wel, toevallig eergister 4 files van 15Meg verstuurd, gewoon met 15-16kb/sec, bij de 5e file ging hij opeens vervelend lopen doen????

Ik snap het ook niet.

• mellowpimp
  • Niet online
kick

• mellowpimp
  • Niet online
Kick 2: The kick continues

• mellowpimp
  • Niet online
Kick3: The Kick Returns

ff een kick omdat ik nu weet waar je de duplex en zo kan instellen
(zou iemand zo vriendelijk willen zijn om ff naar hardware eigenschappen, eigenschappen van netwerk kaart (die inet verbinding heeft) dan advanced en kijken wat daar staat?) tnx

• VIsje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 07:12

VIsje

keeper s.v. de Glind 2

netwerkomgeving (rechtermuisknop) > eigenschappen > dan je netwerkkaart selecteren > eigenschappen > geavanceerd > staat wel iets van dublex en die dan aan klikken :)

I'm proudly present you: www.bertverbeek.nl
Wie dit leest is ......
specs.
En keeper van s.v. de Glind 2

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 23:15 schreef VIsje het volgende:
netwerkomgeving (rechtermuisknop) > eigenschappen > dan je netwerkkaart selecteren > eigenschappen > geavanceerd > staat wel iets van dublex en die dan aan klikken :)
Wel gelezen ? :) -> hij weet al hoe je het duplex gedeelte moet instellen zie zijn vorige reactie... ;)

Heb je de verbinding zitten Tweaken ofzo ?, heb zelf een x mijn verbinding zitten Tweaken met als gevolg dat mijn internet snelheid omlaag ging ;(

Mijn instellingen -> Netwerk adres, niet aanwezig -> Duplex, auto -> Early TX, 10

• mellowpimp
  • Niet online
hum... dan kom ik bij de xp firewall terecht (visje)

• mellowpimp
  • Niet online
zo staat het nu
Burst lenght: 16 dwords
Connection type: autosence
Extra Receive Buffers: 16
"-----------" Packets: 100
Network Address: Not Present
Process Transmit First: Enabled
Received Buffers: 48
Snooze Mode: Disabled
Transmit Threshold: 96 Bytes
Underrun max retries: 2

• dmnq
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-11-2025

dmnq

zonder klinkers

MTU instellen...zie ook:

[topic=176708/1/50]

Hosting (100 MB Harddisk, 1 GB Traffic, 5 POP, MySQL, PHP voor € 3,60 per maand)

• mellowpimp
  • Niet online
net gedaan. nog niets :'(

• mellowpimp
  • Niet online
uhm.. ik had ineens dat ik een bestand stuurde. maar na een mb ofzo stopte en daarna werkt het ook niet meer.. vooruitgang?

• mellowpimp
  • Niet online
Kick4: The Final Kick
(sorry hoor.. (ben wanhopig))

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 10:46
Ik kick hem ook nog maar eens:
Op donderdag 13 september 2001 12:41 schreef RonaldMcDonald het volgende:
Ik heb zoiets in win2k (win 98se nog niet geprobeerd, die gebruik ik alleen voor games). Ik kan gewoon met chello met 190kb/sec downloaden, waardoor automatisch een upload van 4 a 5kb/sec gegenereerd word.
Maar als ik gewoon een file naar iets of iemand wil zenden (FTP, Mordax test, ICQ, MSN) dan lukt het niet of nauwelijks. Meestal maar een kb of 5-10, dan kapt hij (connection time-outs).
Ik probeer nu al 20 minuten een plaatje van mijn desktop te versturen voor een ander topic hier op GoT. Dit is een plaatje van 250kb. Als ik ga uppen naar een ftp (chello, f2s, tripod, geocities maakt niet uit, zelfs dus een paar http uploads geprobeerd) doet hij 5-6kb. Resume ik de file doet hij weer 5 kb erbij, netzolang tot dat hij klaar is. Dat schiet dus niet op. |:( Onder win98 werkt het ook niet.

Terwijl ik wel gewoon kan posten (voorzover ik nu normaal kan i-netten met chello :r) zoals jullie zien.

Iemand een suggestie?

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:12

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik heb daarnet XP erop gezet en ervaar hetzelfde probleem als hier beschreven wordt. Ik heb Mxstream Basic / XS4ALL

Download is OK, maar upload stopt na een kB of 16...
- firewall staat uit
- Netwerkkaart staat op 10mbit/half duplex
- MTU is 1500

Er zit ergens een probleem in de upload, maar waar? Ik ervaar het probleem bij FTP-en, grote e-mails versturen en snelheidstesten op internet. Het begint wel OK, maar na een tijdje is er een time-out!!! Wie helpt?? :'(

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Pagina: 1