Verhoging ISDE subsidie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qua111
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:36
Ik lees online dat de overheid mogelijk van plan is om de ISDE subsidies te wijzigen per 2025.

1 van deze wijzigingen betreft een bijna verdubbeling van de subsidie op triple glas (€131/m2 naar €222/m2).

Nou zitten wij in de afrondende fase van onze verbouwing, waarbij we alle ramen en kozijnen hebben vervangen voor triple glas. Ik was van plan om medio november de ISDE aanvraag in te dienen voor alle gedane werkzaamheden, maar nu vraag ik me af er een manier is om alsnog die hogere subsidie te krijgen.

Zou het bijvoorbeeld een optie zijn om de ISDE aanvraag pas in 2025 in te dienen, of in 2025 nog een extra maatregel te nemen (heb er al meerdere, dus krijg al de verdubbelaar van 2 of meer maatregelen)? Zou hierbij dan de aanschafdatum van kozijnen (door de aannemer), de plaatsingsdatum, of ISDE aanvraagdatum leidend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:18
Voor het glas geldt dat je de subsidie moet aanvragen binnen 24 maand na de werkzaamheden Link Rijksoverheid

Het gaat dan om deze voorwaarden:
- Per type isolatie krijgt u maar één keer subsidie. Heeft u bijvoorbeeld eerder subsidie ontvangen voor HR++ glasisolatie? Dan kunt u hiervoor later niet nogmaals subsidie aanvragen. Ook niet als dit glas op een andere verdieping van uw woning wordt geplaatst. U mag wel op een later moment subsidie aanvragen voor een andere isolatiemaatregel, zoals dakisolatie of vloerisolatie. Tip: laat u binnen 24 maanden meerdere keren dezelfde isolatiemaatregel uitvoeren? Wacht dan met uw aanvraag en vraag in één keer subsidie aan.

- U vraagt binnen 24 maanden na het uitvoeren van de eerste werkzaamheden de subsidie aan.

Wij gaan hetzelfde doen. Afgelopen voorjaar de bovenverdieping voorzien van triple glas, in december doen we beneden alles. Daarbij nog vloerisolatie en de ISDE subsidie in 2025 aanvragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
De aanvraag moet uiterlijk 24 maanden na de eerste maatregel binnen zijn bij de RVO.

Dat is eigenlijk de meest belangrijke stelregel.

Je kunt prima over 2-3 jaren verspreid maatregelen toegepast hebben, zolang je maar niet buiten die 23 maanden valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:05
De kosten voor HR+++ glas, ook wel triple glas genoemd, liggen gemiddeld tussen de €130 – € 180 per m², inclusief plaatsing.
Als jouw subsidie klopt dan kan ik dus gratis het ++ glas bij mij thuis vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaay
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online
President schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 15:41:
[...]

Als jouw subsidie klopt dan kan ik dus gratis het ++ glas bij mij thuis vervangen?
Ik denk het glas wel, maar niet zelden zijn er ook nieuwe kozijnen nodig wat de totale prijs flink opstuwt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qua111
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:36
Yaay schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 15:47:
[...]

Ik denk het glas wel, maar niet zelden zijn er ook nieuwe kozijnen nodig wat de totale prijs flink opstuwt
En plaatsingskosten / arbeid zijn vaak ook wel hoger gezien het extra gewicht. 1 deur van onze schuifpui (1m x 2.6m) was al bijna 200 kilo, dus opeens 5 man nodig om dat veilig te kunnen plaatsen. Zelfde geldt voor kozijnen op eerste of tweede etage.

Maar in vergelijking met HR++ krijg je met triple naar verhouding meer extra subsidie per m2 dan extra kosten, dus een no brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:05
Yaay schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 15:47:
[...]

Hmm dat ga ik eens navragen. Achterkozijn uit 2015 (bouwjaar huis) bestaat bijna helemaal uit raam en het is dan echt koud op de bank die naast de achterkant staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1221402

@President subsidie op hr+++ geldt alleen icm nieuwe kozijnen, tenzij ze dat ook willen veranderen met de verhoging. Maar ik denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmzy
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-04 16:59
Voordat je jezelf rijk rekent.
De verhoging van de subsidie kan met extra maatregelen zijn of onder randvoorwaarden die nu misschien nog niet bekend zijn zoals in 2023 de regel was:

- werkzaamheden uitgevoerd voor 31-12-2022 geldt x bedrag en werkzaamheden uitgevoerd na 01-01-2023 geldt x bedrag.

(In 2022/2023 ging het om een verlaging van de subsidie overigens.)

Dit kan ervoor zorgen dat het niet uitmaakt of je wacht of niet, het factuur die jij ontvangt staat op de werkzaamheden van afgelopen maanden.

Echter, in deze situatie zal wachten met indienen niets extra's kosten gok ik. En dat is er vanuit gaande dat het bedrijf die de werkzaamheden voor jou heeft gedaan mee wilt werken om de factuur naar het nieuwe jaar te tillen...Dat kan soms ook al veel gevraagd zijn aangezien zij hun geld gewoon willen zien natuurlijk.

En, het klopt dat je bij een tweede maatregel een verdubbeling kan verwachten van de vergoeding (die heb jij al in jouw berekening staan namelijk; 2 x €65,50 = €131,-/m2).

Maar ook hier geldt: misschien vervalt die randvoorwaarde wel...
Dat ze dus het basis bedrag verhogen, maar de verdubbeling eraf halen..

Ik denk dat niemand je hier goed antwoord op kan geven tenzij ze inside informatie hebben hierover.
En het dus de keuze aan jou is om hiermee te wachten of niet tot we zeker weten wat de vergoedingen worden in 2025 en onder welke voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 07:31
Ik ben bang dat het trucje niet gaat werken maar dat je factuur datum leidende zal zijn.

Wij hebben nu ook net nieuwe kozijnen met HR+++ glas geplaatst. Factuur datum is dus ook Okt 2024.....

Wij willen ook dit jaar nog spouwmuur isolatie toe passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:22
Orkaan schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 18:17:
Ik ben bang dat het trucje niet gaat werken maar dat je factuur datum leidende zal zijn.

Wij hebben nu ook net nieuwe kozijnen met HR+++ glas geplaatst. Factuur datum is dus ook Okt 2024.....

Wij willen ook dit jaar nog spouwmuur isolatie toe passen...
Ik heb dit jaar heel mijn woning gedaan en het zou bij mij bijna 5k schelen. Zojuist de RVO maar even gebeld; zij geven aan dat de installatiedatum leidend is.

Dit wordt verder niet echt duidelijk genoemd op de site of in de calculatietool naar mijn mening.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-05 23:37
assje schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 16:14:
[...]

Ik heb dit jaar heel mijn woning gedaan en het zou bij mij bijna 5k schelen. Zojuist de RVO maar even gebeld; zij geven aan dat de installatiedatum leidend is.

Dit wordt verder niet echt duidelijk genoemd op de site of in de calculatietool naar mijn mening.
Jammer, ik zit in dezelfde situatie en had ook al gezocht op de website maar helaas niets erover kunnen vinden… Alle kozijnen naar triple glas en de dakramen naar HR++ en vandaag komen ze spouwmuur isolatie aanbrengen… Had toch een mooie extra geweest :)

"Hodor"- Hodor

Pagina: 1