Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keyloged21
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-05 12:29
Beste Heren/Dames,

Ik wil in Bulgarije een thuisbatterij kopen en een omvormer, nu vraag ik me af als ik die thuisbatterij laat aansluiten aan de meterkast betekent het dat alle apparatuur in het huis eerst van de batterij stroom wegtrekt en daarna van de meterkast?

Of wordt thuisbatterij aan omvormer aangesloten en dan moet ik alle apparatuur door middel van verlengkabels/stopcontacten aan thuisbatterij aansluiten zodat ze stroom krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelesss
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-05 16:54
Heb je allereerst wat meer informatie? De interpretatie van een 'Thuisbatterij' en een 'Omvormer' is vaak verkeerd waardoor het startpunt van dit topic al scheef loopt.

Normaliter heeft een thuisbatterij een eigen omvormer waardoor deze direct wordt aangesloten op 230v. Bedoel je met de 'omvormer' wellicht de omvormer van een zonnepanelen installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keyloged21
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-05 12:29
Nelesss schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 15:46:
Heb je allereerst wat meer informatie? De interpretatie van een 'Thuisbatterij' en een 'Omvormer' is vaak verkeerd waardoor het startpunt van dit topic al scheef loopt.

Normaliter heeft een thuisbatterij een eigen omvormer waardoor deze direct wordt aangesloten op 230v. Bedoel je met de 'omvormer' wellicht de omvormer van een zonnepanelen installatie?
normaal heb je hybride omvormer en thuisbatterij nodig, omvormer van zonnepanelen installatie ja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 17:23
De markt voor thuisaccu's is booming, er is van alles te koop, elke maand een nieuw merk, de ene heeft dit, de andere heeft dat, de ene verdient zich in 8 jaar terug de andere nog sneller... 7(8)7
De ene sluit je aan op je stopcontact de andere op de groepenkast, de ene heeft UPS functie de andere weer niet, enzovoorts, enzovoorts.
De markt is in hoge mate onoverzichtelijk, met zeer goede producten en feitelijke rotzooi.. en allemaal beloven het zelfde.

De thuisaccu moet geschikt zijn voor jou elektrische installatie in huis, niet andersom. (opslag capaciteit, 1 of 3 fase, wel of geen UPS functie, werking.. e.d.)
Bij een passend thuisaccu systeem blijven alle stopcontacten/ aansluitingen het zelfde, de groepenkast moet mogelijk worden aangepast, afhankelijk van merk thuisaccu.

Kijk eens naar:
Het HomeWizard Plug-In Battery topic sluit je op je stopcontact aan... nog niet leverbaar..
of deze: Het grote Deye inverter (en accu) topic
Victron (professioneel): Jazzle in "Het grote Victron ontwerp topic"
Sessy (prima!) Het Sessy thuisaccu verzameltopic
xxx: Homevolt thuisbatterij + Tibber _O-

[ Voor 33% gewijzigd door natural colour op 23-10-2024 17:47 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/