Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:21
Na toevoegen van een .ics bestand (naar de google agenda dus) kwam ik er achter dat de externe agenda (aCalendar) niet meer werd bijgewerkt.

Wat heen en weer zoeken, en bij Accounts zie ik dat synchronisatie voor het laatst is geweest op 4 oktober (..?)
Handmatig syncen verhielp niets.

Uiteraard aCalendar verwijderd, en een andere (Digical) eens geinstalleerd. Zelfde effect. Aanpassingen over en weer werden niet gesynced.
Controle op mijn laptop (Outlook) gaf aan dat er tussen Outlook en Google wel synchronisatie was.

Daarop Google account eens van de telefoon verwijderd, en opnieuw erop gezet. Geen enkel verschil: geen synchronisatie.
Blijkt nu ook dat de contacten van mijn telefoon zijn verdwenen. Via de web interface is alles nog aanwezig, maar er vind dus totaal geen sync plaats, en ik ben op zoek naar mogelijke tips en trucs..?

Device is Oneplus 10 Pro, als ik kijk bij Accounts-Google staat sync aan, maar zoals gezegd, doet dus niks..

**EDIT**
Opgelost. Blijkt, ergens diep in de krochten van het interweb te vinden, dat als je onder de 10% apparaatopslag komt de synchronisatie automatisch ophoudt..... :'(

[ Voor 8% gewijzigd door GurbY{nl} op 23-10-2024 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:46
Heb je ook nog de link naar de oplossing die je gevonden hebt erbij?

Overigens zie je inderdaad wel vaker problemen bij volgelopen ruimte op telefoons en computers. Laatst iemand met een iPhone 12 geholpen die niet naar iOS 18 wilde wegens ruimtegebrek. kromme was dat het ruimtegebrek veroorzaakt werd door het tijdelijke installatiebestand, dus voor de download was er geen probleem, na download voor installatie begon de foutmelding niet genoeg ruimte.
Oplossing was heel veel media (foto's en video's) op het apparaat verwijderen waarvan het meeste in de WhatsApp geschiedenis zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:21
swhnld schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 10:39:
Heb je ook nog de link naar de oplossing die je gevonden hebt erbij?

Overigens zie je inderdaad wel vaker problemen bij volgelopen ruimte op telefoons en computers. Laatst iemand met een iPhone 12 geholpen die niet naar iOS 18 wilde wegens ruimtegebrek. kromme was dat het ruimtegebrek veroorzaakt werd door het tijdelijke installatiebestand, dus voor de download was er geen probleem, na download voor installatie begon de foutmelding niet genoeg ruimte.
Oplossing was heel veel media (foto's en video's) op het apparaat verwijderen waarvan het meeste in de WhatsApp geschiedenis zat.
Nee zo niet voorhanden maar meen dat ik het ergens in de OnePlus community tegenkwam. Zal zoeken en mocht ik het vinden dan zeker posten.
Toch vreemd, want ik stel me zo voor dat ik niet de eerste/enige ben met deze grap...

**EDIT**
Mijn buurman zegt: dan tik je dat toch gewoon in in ChatGpt in plaats van Google....?
5. Opslagruimte
Oorzaak: Als de opslagruimte van je telefoon bijna vol is, kan dat synchronisatieproblemen veroorzaken.
Oplossing: Controleer of er voldoende ruimte is op je telefoon door naar Instellingen > Opslag te gaan. Verwijder ongebruikte apps of grote bestanden als je bijna geen ruimte meer hebt.
Zucht... was alles in het leven maar zo simpel...

[ Voor 20% gewijzigd door GurbY{nl} op 25-10-2024 14:05 ]