Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Wat staat er in de voorwaarden van het contract?
Meestal kost een schade je eigen risico (ook b.v. ruitschade). Bij een normale all-risk verzekering (eigen voertuig) geldt hetzelfde.
Je hebt denk ik net de pech dat je een (erg!) hoog eigen risico hebt
Meestal kost een schade je eigen risico (ook b.v. ruitschade). Bij een normale all-risk verzekering (eigen voertuig) geldt hetzelfde.
Je hebt denk ik net de pech dat je een (erg!) hoog eigen risico hebt
Vaak bu'j te bang!
Maar je hebt dus geen all-risk verzekering. Je hebt een allrisk minus 500 euro verzekering. En die 500 euro is waar je nu voor betaald.
Wat zegt je polisvoorwaarden?Audione0 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:46:
Nu bedenk ik mij ineens, valt een sensorreparatie bij steenslagschade niet gewoon onder de noemer "schade" wat via de allrisk verzekering gedekt is?
Ook is je eigen risico per incident, of per jaar/lease periode?
Hier kun je eigenlijk al weten dat tot een goede oplossing komen zeer lastig wordt. De voorwaarden zullen dichtgetimmerd zijn en reken maar niet op iets van flexibiliteit.
Valt onder de allrisk, maar zoals gezegd heb je een eigen risico. Dus de eerste 500 euro betaal je zelf.
Echter als de kosten lager zijn dan 't eigen risico, dan mogen/moeten alleen de daadwerkelijke kosten verrekend worden. 't eigen risico is geen boetebedrag dat elk schadebedrag onder de 500 naar boven afgerond mag worden.
Je hebt echter wel domme pech dat een sensor door steenslag kapot gaat. 't IMHO is niet repareren meer een emotionele dan een prachmatische beslissing. De kans dat 't je nog een keer overkomt lijkt mij zeer zéér klein.
Maar dit is wel een risico van (private-)lease. Het is niet jouw auto. Dus je kan/mag niet zelf beslissen over schades. Je zal de auto in nette staat weer in moeten leveren, maar ook als goed (h)ouderschap tijdig moeten repareren.
Echter lijkt de prijs wat aan de hoge kant. Zie de ANWB
Weet niet welke auto je rijdt, maar je zou eens kunnen nagaan bij een andere garage wat zoiets zou moeten kosten.
Echter als de kosten lager zijn dan 't eigen risico, dan mogen/moeten alleen de daadwerkelijke kosten verrekend worden. 't eigen risico is geen boetebedrag dat elk schadebedrag onder de 500 naar boven afgerond mag worden.
Je hebt echter wel domme pech dat een sensor door steenslag kapot gaat. 't IMHO is niet repareren meer een emotionele dan een prachmatische beslissing. De kans dat 't je nog een keer overkomt lijkt mij zeer zéér klein.
Maar dit is wel een risico van (private-)lease. Het is niet jouw auto. Dus je kan/mag niet zelf beslissen over schades. Je zal de auto in nette staat weer in moeten leveren, maar ook als goed (h)ouderschap tijdig moeten repareren.
Echter lijkt de prijs wat aan de hoge kant. Zie de ANWB
Weet niet welke auto je rijdt, maar je zou eens kunnen nagaan bij een andere garage wat zoiets zou moeten kosten.
Parkeersensoren laten repareren: wat kost dat?
De kosten voor het repareren van parkeersensoren hangen af van het probleem:
Het vervangen van een sensor kost doorgaans tussen de € 50 en € 150 . Maar wanneer de sensor in de kleur van de bumper gespoten moet worden is dit uiteraard veel kostbaarder.
Het repareren van de bedrading kost € 50 tot € 200.
Een software-update of reset ligt meestal rond de € 50 tot € 100.
Als het volledige parkeersysteem vervangen wordt, lopen de kosten op tot € 500 of meer.
Prijzen zijn altijd afhankelijk van het merk en model van de auto. Verder variëren prijzen per garage, dus het is slim om vooraf een offerte op te vragen.
Bij welk merk kost het €500,- om een parkeer sensor te laten vervangen...
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Bij een Pon bedrijf als een leaseauto van Pon binnenkomt met een eigen risico van 500 euroTTLCrazy schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:19:
Bij de boevenclub PON.TTLCrazy schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:19:
Ze zouden hun naam beter kunnen veranderen in POEN.
Ik zal nooit van zijn leven ooit zaken met hen doen, steek mijn geld nog liever in de fik, dan heb je er meer plezier van.
Ik heb de gespecificeerde factuur opgevraagd bij de dealer die de reparatie heeft uitgevoerd en het is niet alleen een sensor vervangen, maar de totale reparatie is, bumper eraf, sensor erin (mee gespoten versie) LiDAR opnieuw inregelen, de Totale arbeid was al 3 uurtjes bij elkaar en dan de sensor van 175 euro wat bij elkaar incl btw wel het totaal bedrag vertegenwoordigd. Het bedrag is geloofwaardig.
Het valt indd onder het eigen risico. Dus dikke pech
Het valt indd onder het eigen risico. Dus dikke pech
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Ja dan lopen de kosten al snel op inderdaad.
Let er wel mee op dat als je zegt dat je de schade laat zitten tot eind van het contract je het eigenlijk alleen uitstelt. Het is niet direct zo dat alle schades die je dan meld als een schade wordt geteld.
Een schade voor en bijvoorbeeld aan de zijkant zullen ze zeggen dat is niet van een oorzaak en kunnen ze ze als twee aparte schades rekenen, dus twee keer je eigen risico. Je eigen risico is per schade geval.
Bij mijn eigen private lease (Skoda) had ik marterschade (lekker geknabbeld aan de kabeltjes) waarbij de storing in een schadegeval veranderde.
Ik zag de bui al hangen en dacht dit gaat mij vast mijn gehele eigen risico kosten (zal wel wat vervangen moeten worden, arbeidsuren etc) Maar uiteindelijk werd mij iets van €240 in rekening gebracht en geen €500 aan eigen risico. Keurige specificatie vanuit de dealer met werkzaamheden.
Jammer van het geld maar ik weet dat ik ervoor getekend heb.
Mijn vorige private lease kunnen inleveren zonder enkele schade en alleen een keer ruitschade (ster) gehad wat nog net op een plek zat wat op die manier gerepareerd kon worden. Kreeg er nog een keurig compliment bij hoe schoon en netjes de auto was.
Let er wel mee op dat als je zegt dat je de schade laat zitten tot eind van het contract je het eigenlijk alleen uitstelt. Het is niet direct zo dat alle schades die je dan meld als een schade wordt geteld.
Een schade voor en bijvoorbeeld aan de zijkant zullen ze zeggen dat is niet van een oorzaak en kunnen ze ze als twee aparte schades rekenen, dus twee keer je eigen risico. Je eigen risico is per schade geval.
Bij mijn eigen private lease (Skoda) had ik marterschade (lekker geknabbeld aan de kabeltjes) waarbij de storing in een schadegeval veranderde.
Ik zag de bui al hangen en dacht dit gaat mij vast mijn gehele eigen risico kosten (zal wel wat vervangen moeten worden, arbeidsuren etc) Maar uiteindelijk werd mij iets van €240 in rekening gebracht en geen €500 aan eigen risico. Keurige specificatie vanuit de dealer met werkzaamheden.
Jammer van het geld maar ik weet dat ik ervoor getekend heb.
Mijn vorige private lease kunnen inleveren zonder enkele schade en alleen een keer ruitschade (ster) gehad wat nog net op een plek zat wat op die manier gerepareerd kon worden. Kreeg er nog een keurig compliment bij hoe schoon en netjes de auto was.
Pagina: 1