De huidige situatie:
Hardware:
- Ziggo 750 - 60 internet (Down, up)
- Ziggo Compal modem in bridge mode.
- Netgear R6800 router.
- FRITZ!Repeater 1750E, in Wireless bridge mode.
Modem en router staan beneden in de woonkamer, op de eerste verdieping, recht erboven, dus op 3 meter afstand en slechts een betonvloer ertussen ligt de repeater, die weer bekabeld is aangesloten op mijn PC.
Op dit moment download ik maximaal met zo'n 44 MB per seconde, gemeten via Sabnzb downloads. Op zich niet slecht, maar ik vraag mij af of upgraden naar Wifi 6/7 echt nut heeft.
Ja, ik weet dat bekabeld beter zou zijn, maar helaas is dat op dit moment geen optie en hoeft dus ook niet geadviseerd te worden
Zou ik een significante verbetering krijgen als ik alles overzet naar WiFi 6/7?
Hardware:
- Ziggo 750 - 60 internet (Down, up)
- Ziggo Compal modem in bridge mode.
- Netgear R6800 router.
- FRITZ!Repeater 1750E, in Wireless bridge mode.
Modem en router staan beneden in de woonkamer, op de eerste verdieping, recht erboven, dus op 3 meter afstand en slechts een betonvloer ertussen ligt de repeater, die weer bekabeld is aangesloten op mijn PC.
Op dit moment download ik maximaal met zo'n 44 MB per seconde, gemeten via Sabnzb downloads. Op zich niet slecht, maar ik vraag mij af of upgraden naar Wifi 6/7 echt nut heeft.
Ja, ik weet dat bekabeld beter zou zijn, maar helaas is dat op dit moment geen optie en hoeft dus ook niet geadviseerd te worden
Zou ik een significante verbetering krijgen als ik alles overzet naar WiFi 6/7?
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.