Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netgirl
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 24-10-2024
Mijn vraag:
Ik heb problemen met een tweede beeldscherm dat wel mijn laptopscherm dupliceert maar hij wil niet uitbreiden. Hij "ziet" het beeldscherm wel bij de beeldscherminstellingen maar bij kan hem niet detecteren. (als je begrijpt wat ik bedoel)

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Laptop is Asus UX430U, standaard specs, ik heb er niets aan gewijzigd. Het beeldscherm is MSI G272QPF E2. De verbinding is via een HDMI kabel naar usb c uitgang want de laptop heeft geen grote hdmi-ingang.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle tips en trucs wat ik via internet, windows, MS en dergelijke kon vinden heb ik geprobeerd maar dit leidde nog niet tot het gewenste resultaat. Als ik op uitbreiden klik (via windowsknop + p) dan wordt mijn externe beeldscherm zwart en projecteert hij alleen nog op mijn laptop. Via de beelscherminstellingen ziet hij dan helemaal geen tweede scherm meer.
Is mijn nieuwe beeldscherm te luxe voor mijn laptop? Een ander -geleend- beeldscherm deed het eerder wel (een HPE243) maar ja....geleend dus moet weer worden teruggegeven.

Heeft iemand dé oplossing voor mijn probleem? :>

Beste antwoord (via netgirl op 24-10-2024 10:10)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:34
Kijk ook of de USB-C aansluitingen verschil maken. Soms moet je degene met DisplayPort hebben.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:03
Wel "zien" maar niet "detecteren"?

Dupliceren kan hij wel, maar uitbreiden niet?
Je hebt dus wel beeld op het nieuwe beeldscherm.

Wat zeggen je "Beeldscherminstellingen" (rechtermuisknop op je bureaublad > Beeldscherminstellingen")
In die instellingen zou je aan moeten kunnen geven waar je je 2e scherm wilt hebben (links of rechts van hoofdscherm) en hoe je wilt uitbreiden / dupliceren.
Niet via Win+P. Dat gebruik je toch alleen als je gaat presenteren o.i.d.?

[ Voor 56% gewijzigd door CappieL op 23-10-2024 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netgirl
ja klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 15:39

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Wat voor resolutie is je laptop en wat voor resolutie is het nieuwe scherm native?

Daarnaast moet je gewoon via de instellingen uitbreiden niet via projectie volgens mij

Set up dual monitors on Windows - Microsoft Support

[ Voor 69% gewijzigd door CrankyGamerOG op 23-10-2024 12:53 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-05 14:45
CrankyGamerOG schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:51:
Wat voor resolutie is je laptop en wat voor resolutie is het nieuwe scherm native?
uitvoering: Asus Zenbook UX430UA-GV259T (Qwerty toetsenbord)
laptop full hd
uitvoering: MSI G272QPF Zwart
scherm quad hd

kan dus zijn dat de output resolutie niet will
denk dat je even in de handleiding van je laptop moet duiken wat de max output is (op 2 schermen)

https://community.intel.c...D-graphics-620/m-p/560063

After checking the graphics controller features I see the maximum screen resolution is 4096*2304 at 60 or 24 Hz. This will depend on the graphics video port.

[ Voor 16% gewijzigd door xtrme op 23-10-2024 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netgirl
Het tweede beeldscherm heeft een actieve signaalmodus van 2560x1440 resolutie, terwijl de laptop niet verder gaat dan 1920x1080. Ook heeft de monitor veel meer hertz frequenties dan de laptop. Dát zal dan inderdaad het probleem zijn. ik heb twee schermprints van de instellingen bijgevoegd. Is dit nog op te lossen of wordt het tijd voor een nieuwe laptop?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vq5-LAelyniiH1-hS3TlYCIyZPY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6GwifWyUQzN6RmUsRyhpA2Ay.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EKFhrOqaMJptOfC2BZZB1JdV0Wg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ilRqUMo4l0WDkWovkvGThcIw.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:03
Wat kun je instellen in dit scherm?
Afbeeldingslocatie: https://www.pcworld.com/wp-content/uploads/2024/06/Windows_settings_display.png?resize=1536%2C1042&quality=50&strip=all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:35
Wat zou kúnnen helpen is de monitor "drivers" installeren en dan ipv "Generic PnP display" de juiste monitor in te stellen. Die is beschikbaar via MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netgirl
[quote]CappieL schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:51:
Wat kun je instellen in dit scherm?

Niet veel. Bij het dupliceren geeft hij -uiteraard- alleen het eerste beeld aan, zie knipsel 1. Als ik op uitbreiden klik dan kan hij het tweede beeldscherm niet meer vinden en krijg ik ook op het tweede scherm de melding No Input.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5e_9teNiyQIkQWuptcGcBIY9-54=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U2mnMk5zGtx1TaGbzKMqwmKy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZiQzSdrVrD5h31uosC6p2Ul_uz4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zx65JyeM7sPajHWilHGD5Djk.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Q92r3eIacrVV2OaIHgwv2n2Vok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mZ6mqSVxlcvrO0fnw9wXjmF5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door netgirl op 23-10-2024 15:52 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:34
Kijk ook of de USB-C aansluitingen verschil maken. Soms moet je degene met DisplayPort hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:58

Marc H

- - Is wakker - -

Kan je geen mini HDMI naar HDMI kabel gebruiken?

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netgirl
Marc H schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:15:
Kan je geen mini HDMI naar HDMI kabel gebruiken?
Oh ja.... ik heb heb even gekeken en daar zit inderdaad een mini hdmi aansluiting op mijn laptop. Dat zou natuurlijk sowieso een betere verbinding op moeten leveren, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• netgirl
Rukapul schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:04:
Dat blijkt dé oplossing! Gelukkig was bij het beeldscherm een DisplayPort kabel geleverd én had ik nog een displayport connector naar usb c liggen (heel fijn om alle snoertjes te bewaren) Bij het aansluiten gaat het nu gelijk perfect. Ik kan uitbreiden en mijn scherm knippert niet meer (dat hij hij eerder ook nog)

Bedankt voor alle reacties, links en meedenken. _/-\o_ _/-\o_

Tot de volgende keer!
Pagina: 1