Beleggingsrekening en hypotheek

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech1576
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 23-10-2024
Hallo tweakers,

Hebben jullie ervaring met het aanvragen van een hypotheek en het hebben van een beleggersrekening? Ik vraag mij af welke documenten je moet aantonen als je een beleggingrekening hebt en een hypotheekaanvraag doet. Is een financieel jaaroverzicht genoeg? Wat moesten jullie aanleveren? Af en toe stort ik er wat op en haal ik er wat af. Zodra wij de hypotheek gaan afsluiten zal ik al het geld wat erop staat storten op mijn bankrekening.

Bedankt alvast

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:28
Ik moet gewoon een jaaroverzicht aanleveren en een transactieoverzicht met de stand nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech1576
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 23-10-2024
Ik hoorde namelijk ergens dat je van een jaar of jaren al je bij en afschrijvingen van je normale bank moet tonen. Vind dat wel erg ver gaan???

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-06 13:17

SeatRider

Hips don't lie

De ene bank is de andere niet. Wacht het nou gewoon ff af, of bel je financieel adviseur.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Tech1576 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:53:
Ik hoorde namelijk ergens dat je van een jaar of jaren al je bij en afschrijvingen van je normale bank moet tonen. Vind dat wel erg ver gaan???
Ik heb 3 keer een hypotheek aanvraag gedaan waarbij ik +- 3 maanden aan afschriften meestuurde (van zowel betaal- als spaarrekening). Daarnaast heb ik nog nooit m'n beleggingen voorgelegd aan een hypotheekverstrekker.

Wellicht handing om een hypotheekadviseur in de hand te nemen.. die beantwoordt al je vrij eenvoudige vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:42
Als je toch het geld op je gewone rekening gaat zetten waarom dan nu niet ? Wij hebben ook alles stop gezet wat niet nodig was, en ook de cc voordat we de hypotheek aanvroegen. Dat op advies van de adviseur, want hoe minder vragen hoe makkelijker de hypotheek verstrekker is. Na verlenen van de hypotheek weer een nieuwe cc aangevraagd want dan kraait er geen haan meer om wat je wel of niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb bij aankoop van woningen de beleggersrekening buiten beschouwing gelaten. Wil je dit gebruiken om aan te tonen dat je dubbele lasten kunt dragen, bijv bij nieuwbouw? Want dan denk ik dat ze het geld op een beleggersrekening (aandelen) niet zullen accepteren. Dan moet je het eerst verkopen en storten op je spaarrekening.

Maar zoals hierboven gezegd kun je beter je bank bellen.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:26

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Sport_Life schreef op zondag 3 november 2024 @ 09:46:
Ik heb bij aankoop van woningen de beleggersrekening buiten beschouwing gelaten. Wil je dit gebruiken om aan te tonen dat je dubbele lasten kunt dragen, bijv bij nieuwbouw? Want dan denk ik dat ze het geld op een beleggersrekening (aandelen) niet zullen accepteren. Dan moet je het eerst verkopen en storten op je spaarrekening.

Maar zoals hierboven gezegd kun je beter je bank bellen.
Het overzicht van de waarde van mijn beleggingsrekening was twee jaar geleden voldoende.

Geen noodzaak om alles te verkopen.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziecko
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-06 09:10
Net een hypotheektraject doorlopen:
Beleggingen, gewoon een jaaroverzicht of actuele waarde. Voor overbrugging rekenen ze met 70% (ABN)
Crypto, kan meetellen maar dan duurt het (veel) langer ivm de WFT. Alle transacties worden gecontroleerd.
Pagina: 1