Edit: in eerste instantie had ik mezelf rijk gerekend met 26.710 SKR = 26 duizend SLR, maar in sunnyportal is de getalweergave niet in NL. Het gaat dus maar om iets meer dan 26 stuks SLR. Dit maakt het allemaal nogal wat minder spannend. Als het goed is, wordt de rijkdom van 26 coins nu alsnog naar mijn wallet overgezet door Solarcoin.org.
Sinds 2017 heb ik een PV-installatie met een SMA Sunny Boy 5.0 inverter. Hierbij toen direct Sunnyportal geactiveerd en later de optie om solarcoin (cryptocurrency) te sparen. Nu probeer ik gespaarde solarcoin terug te krijgen maar dit lukt niet.
Solarcoins sparen
Jaren geleden stuurde SMA een informatiemail waarin benoemd werd dat via Sunnyportal,
Solarcoin (SLR) gespaard kon worden. Daarbij was een link gegeven over hoe dit in te stellen. Dit leek mij wel handig, dus gedaan en sindsdien kreeg ik regelmatig SLR binnen. Deze werden weergegeven in Sunnyportal. Op een gegeven moment had ik een dikke 26000 SLR gespaard met een huidige waarde van meer dan €400,-. Ik heb me verder nooit zo verdiept in het te gelde maken daarvan.
Sunnyportal en SLR sparen stopt
Begin 2024 besloot SMA te stoppen met het oude Sunnyportal en een nieuw portaal (EnnexOS) op te zetten. Hiermee kwam ook een einde aan het sparen van SLR via Sunnyportal.
Supportvraag SMA en solarcoin.org
Daarop heb ik contact opgenomen met SMA, met de vraag hoe ik mijn SLR kan krijgen. Na wat omzwervingen gaf SMA aan mij niet te kunnen helpen en dat ik met Solarcoin.org contact op moest nemen. Dit heb ik gedaan. Daar krijg ik steeds verschillende antwoorden. Wat wel duidelijk en logisch was, is dat ik een wallet aan moest maken. Dat heb ik gedaan. Daarna is het allemaal vaag en onduidelijk.
Het meest behulpzame antwoord was dit:
Hulpvraag
Mijn vraag voor nu is: zijn er anderen die ook SLR spaarden via Sunnyportal en ervaring hebben met het terugkrijgen van de coins? Ik ben al sinds juni bezig en kom geen steek verder.
Oldskool screenshot van mijn Sunnyportal met de SLR weergegeven:
Sinds 2017 heb ik een PV-installatie met een SMA Sunny Boy 5.0 inverter. Hierbij toen direct Sunnyportal geactiveerd en later de optie om solarcoin (cryptocurrency) te sparen. Nu probeer ik gespaarde solarcoin terug te krijgen maar dit lukt niet.
Solarcoins sparen
Jaren geleden stuurde SMA een informatiemail waarin benoemd werd dat via Sunnyportal,
Solarcoin (SLR) gespaard kon worden. Daarbij was een link gegeven over hoe dit in te stellen. Dit leek mij wel handig, dus gedaan en sindsdien kreeg ik regelmatig SLR binnen. Deze werden weergegeven in Sunnyportal. Op een gegeven moment had ik een dikke 26000 SLR gespaard met een huidige waarde van meer dan €400,-. Ik heb me verder nooit zo verdiept in het te gelde maken daarvan.
Sunnyportal en SLR sparen stopt
Begin 2024 besloot SMA te stoppen met het oude Sunnyportal en een nieuw portaal (EnnexOS) op te zetten. Hiermee kwam ook een einde aan het sparen van SLR via Sunnyportal.
Supportvraag SMA en solarcoin.org
Daarop heb ik contact opgenomen met SMA, met de vraag hoe ik mijn SLR kan krijgen. Na wat omzwervingen gaf SMA aan mij niet te kunnen helpen en dat ik met Solarcoin.org contact op moest nemen. Dit heb ik gedaan. Daar krijg ik steeds verschillende antwoorden. Wat wel duidelijk en logisch was, is dat ik een wallet aan moest maken. Dat heb ik gedaan. Daarna is het allemaal vaag en onduidelijk.
Het meest behulpzame antwoord was dit:
Hierop gereageerd dat ik nooit een wallet had gemaakt, dus situatie "OMNIBUS account" voor mij van toepassing was. Daarna nog de reactie gehad dat mijn inmiddels wel volgens instructie aangemaakte wallet was gekoppeld. Verder alleen maar herhaling van informatie, onduidelijkheid en verwarring. Ik zou alle mailconversaties kunnen opnemen in de post, maar ben bang dat dat alleen maar tot meer onduidelijkheid leidt.Your wallet address has been updated to receive SolarCoins on the EnergyWebChain and you could check on the energyweb blockchain explorer at https://explorer.energyweb.org/address/[wallet address].
We will also send you notification email about the next token transfer at the same time.
For any remaining coins: if you were on OMNIBUS account at SMA, your coins will have automatically migrated to this new address ; if you had previously an SolarCoin-Classic Wallet holding your SLR (8x.... type of wallet address), SolarCoin migrated to the Ethereum-based blockchain on April 18, 2021: you would have been able to claim your old balance along with new SolarCoins by following the migration instructions for 1year (ie until April 2022) as a snapshot of the SolarCoin Blockchain was taken at block #3,977,777 on April 15th 2021 at https://chainz.cryptoid.info/slr/# and the "bridge" for migrating remained open for 365days.
Hulpvraag
Mijn vraag voor nu is: zijn er anderen die ook SLR spaarden via Sunnyportal en ervaring hebben met het terugkrijgen van de coins? Ik ben al sinds juni bezig en kom geen steek verder.
Oldskool screenshot van mijn Sunnyportal met de SLR weergegeven:
/f/image/f8jBdzu4c7n4FoOFZq3EAFl1.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door voz op 23-10-2024 13:15 . Reden: Nieuw informatie ]