Hallo hallo, ik ben nu een programma aan 't maken die om een bepaalde tijd tests uit moet gaan voeren. Hiervoor creeer ik tijdens het opstarten van mijn mainform een Thread. Deze thread blijft op de achtergrond in een (in principe) oneindige while lus kijken wanneer de huidige tijd gelijk is aan een van de 'testtijden' is het tijd dan wordt de lus onderbroken en wordt de test uitgevoerd, daarna wordt de 'execute' van de thread weer aangeroepen en gaat er weer gewacht worden tot het tijd is voor een volgende test.
Mijn vraag luidt nu als volgt:
Is dit een goede manier? Volgens mij worden sommige testtijden namelijk wel eens overgeslagen (wat ik mij overigens kan voorstellen), hoe kan ik dit oplossen? Of heeft iemand een andere suggestie. De thread is nodig, omdat de gebruiker in de tussentijd andere dingen met het programma moet kunnen doen.
Mijn vraag luidt nu als volgt:
Is dit een goede manier? Volgens mij worden sommige testtijden namelijk wel eens overgeslagen (wat ik mij overigens kan voorstellen), hoe kan ik dit oplossen? Of heeft iemand een andere suggestie. De thread is nodig, omdat de gebruiker in de tussentijd andere dingen met het programma moet kunnen doen.