Alternatief Marantz NR1509 - Compacte Muziek streamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:02
Help, ik zie door alle nieuwe alternatieven niet meer welke alternatief het beste is voor de Marantz NR1509.

Ik zoek een?
Ik zoek een alternatief compact systeem voor de Marantz NR1509, deze staat nu in het huidige tv meubel alleen wil ik naar een kleiner component omdat we ons tv meubel gaan vervangen

Wat is je budget?
Budget is maximaal € 1000,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het apparaat gebruik ik alleen om geluid van m'n tv door te zetten naar m'n twee speakers Dali ZENSOR5, en wil ik het gemak hebben van Spotify Connect en andere streamingsdiensten en wellicht wil ik in de toekomst nog een keer een subwover er bij plaatsen

Wat heb je zelf al gevonden?
Inmiddels zie ik zo veel verschillende opties dat ik niet meer weet waar ik het beste naar kan kijken. Tot dus ver heb ik m'n ogen laten vallen op de volgende alternatieven:

• Marantz Model M1
• Denon Home AMP
• Bluesound Powernode N330
• Sonos AMP
• WiiM AMP?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:31
Ik denk dat dit al een mooie, kwalitatief goede shortlist is.
In 1ste instantie zou ik proberen te kijken naar de gewenste functionaliteit en kwaliteit van de interne componenten (al is dat wat moeilijker). Hiervoor kan je het internet afstruinen op zoek naar reviews en/of vergelijkingen gemaakt door "echte" reviewers, dus geen influencers.

Om je keuze nog wat moeilijker te maken, zou je ook nog eens kunnen kijken naar de Yamaha WXA-50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Agostino bekijk dit eens voor wat je nodig hebt Jorgen in "Keuze tussen receivers" welke apparaten blijven dan over in de pricewatch?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Jorgen Wanneer gaat dat hele riedeltje nou een keer de FAQ in ipv dat het in die post (en ongetwijfeld jouw bookmarks :P ) blijft staan?

Ontopic: je gaat je bestaande meubel. Dat koop je ongetwijfeld niet op basis van de grootte van je receiver zo te horen. Dan is meubel leidend voro de ruimte die je hebt, en niet andersom. Dus tenzij jij maten hebt van wat je exact kwijt kunt aan hoogte, breedte en diepte, kunnen wij weinig zinnings zeggen :)

Klein maakt je afwijkend, dus minder keuze en relatief duurder voor mogelijk minder opties.
Meestal komt de formfactor uit de hoogte of de diepte. 43cm breed is standaard, platter dan normaal kan maar dan wordt het spul meestal dieper.
Dat wat je al gevonden hebt aan microsystemen is idd wel een beetje het standaard lijstje binnen je budget. Al mis ik de Denon Ceol resp de Marantz Melody systemen nog.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The Eagle schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 15:18:
@Jorgen Wanneer gaat dat hele riedeltje nou een keer de FAQ in ipv dat het in die post (en ongetwijfeld jouw bookmarks :P ) blijft staan?

Ontopic: je gaat je bestaande meubel. Dat koop je ongetwijfeld niet op basis van de grootte van je receiver zo te horen. Dan is meubel leidend voro de ruimte die je hebt, en niet andersom. Dus tenzij jij maten hebt van wat je exact kwijt kunt aan hoogte, breedte en diepte, kunnen wij weinig zinnings zeggen :)

Klein maakt je afwijkend, dus minder keuze en relatief duurder voor mogelijk minder opties.
Meestal komt de formfactor uit de hoogte of de diepte. 43cm breed is standaard, platter dan normaal kan maar dan wordt het spul meestal dieper.
Dat wat je al gevonden hebt aan microsystemen is idd wel een beetje het standaard lijstje binnen je budget. Al mis ik de Denon Ceol resp de Marantz Melody systemen nog.
Je hebt helemaal gelijk dat dat beter zou zijn.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Ik zal eens kijken wie ik daarvoor aan z'n jas moet trekken 😉

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
Naar alle waarschijnlijkheid gaat het dit meubel worden, heeft een diepte van 36 cm.

https://www.tv-meubels.nl...n-vak-en-klep-in-wit.html

Afgelopen week ook even langs de hifiklubben in Amsersfoort geweest. Daar heb ik de Marantz model m1 gehoord en de Bluesound Powernode, de Marantz heeft een wat warmer geluid.

Nu zat ik afgelopen tijd ook even op marktplaats te kijken, wellicht is een NAD C700 v1 tweedehands ook nog een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agostino
Topic kan dicht, vandaag bij hifi klubben geweest. Het is de Marantz model m1 geworden, er was nog een mooie aanbieding voor de NAD c700 v2 maar de Marantz klonk wat warmer.
Pagina: 1