met mysql-front verbinding met server

Pagina: 1
Acties:

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-04 11:41

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Hallo,

Wie kan mij een tip geven om met MYSQL-front een verbinding te maken met de server, Als ik gewoon een verbinding wil maken met de localhost server lukt dat meteen. Maar als ik uiteindelijk naar de echte server wil gaan krijg ik geen verbinding?? Moeten daar speciale instellingen voor worden gemaakt ?

Ik meen dat het IP nummer voldoende is om verbinding te maken, maar niets is minder waar. Ik heb al vanalles geprobeerd maat tervergeefs.

Zijn er soms verschillende var. voor de poort instelling (3306)??

macOS 26.2

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

De server moet jouw poging tot een verbinding krijgen natuurlijk wel accepteren.

Dat kan je instellen in mysql, door je useraccount een extra ip te geven waarvandaan verbonden mag worden.

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:51
Verder moet er ook niet een firewall tussen zitten van de server.

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Op donderdag 13 september 2001 07:46 schreef ACM het volgende:
De server moet jouw poging tot een verbinding krijgen natuurlijk wel accepteren.

Dat kan je instellen in mysql, door je useraccount een extra ip te geven waarvandaan verbonden mag worden.
Waar kan ik dat precies vinden bij mysql?? Na landurig proberen om het allemaal werkend te instaleren (is wel gelukt) heb ik nu geen scherm van mysql meer?!?!?

wel de mysql.exe (dos vers) kan ik opstarten maar daar zie ik bij help niks staan voor een extra IP op te geven ??

geroet

macOS 26.2

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Op donderdag 13 september 2001 12:25 schreef freak007 het volgende:
Verder moet er ook niet een firewall tussen zitten van de server.
Hoe kom ik daar achter ??

macOS 26.2

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 13 september 2001 23:16 schreef error33 het volgende:
Waar kan ik dat precies vinden bij mysql?? Na landurig proberen om het allemaal werkend te instaleren (is wel gelukt) heb ik nu geen scherm van mysql meer?!?!?

wel de mysql.exe (dos vers) kan ik opstarten maar daar zie ik bij help niks staan voor een extra IP op te geven ??
Dat kan je in de mysql database (dus connecten met je db en \u mysql doen) zien.

En dan in de tabel users (geloof ik) kan je entries bijmaken (en selecteren enzo)

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:45
Het veld host bij de user table in de mysql database welke je gebruikt om te verbinden op % zetten.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Je hoeft geen speciale instellingen voor te nemen, het is voldoende als je een user toevoegt die vanaf een andere host mag verbinden. In het volgende voorbeeld mag de nieuwe user monty bijvoorbeeld alleen maar vanaf 192.168.1.4 verbinden. (Dus niet vanaf localhost.)
code:
1
2
mysql> GRANT ALL PRIVILEGES ON *.* TO monty@192.168.1.4
         IDENTIFIED BY 'some_pass' WITH GRANT OPTION;

Ik hoop dat dit een beetje een duidelijk voorbeeld is, meer kun je hier:
http://www.mysql.com/documentation/mysql/bychapter/manual_MySQL_Database_Administration.html#Adding_users vinden.

Ik heb laatst hiermee zitten klooien, het was geen probleem om de database vanaf een andere server te serveren.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Na weer wat proberen enz kom ik niet verder. Kan het inderdaad zo zijn dat de provider dit verhinderd ??
Ik gebruik tiscali maar kom niet door. Ook een netwerklocatie aanmakenmaken lukt nu niet meer. In het verleden heb ik dat wel gehad??

macOS 26.2

• sebas
dat zou heel goed kunnen, misschien mag jij het in mysql niet bepalen of er zit een firewall tussen.

Tiscali doet er verder ook goed aan om het niet toe te laten, aangezien het over het algemeen niet als secure wordt beschouwd om een database via internet aan te spreken. Alles wordt plain text verzonden en is zonder meer te sniffen.

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Op zaterdag 15 september 2001 23:31 schreef Sebas het volgende:
dat zou heel goed kunnen, misschien mag jij het in mysql niet bepalen of er zit een firewall tussen.

Tiscali doet er verder ook goed aan om het niet toe te laten, aangezien het over het algemeen niet als secure wordt beschouwd om een database via internet aan te spreken. Alles wordt plain text verzonden en is zonder meer te sniffen.
:(

Heb jij dan enig idee hoe ik dit wel kan bereiken?? Als ik via cuteftp een verbinding maak kom ik ook niert echt verder die mysql database waar word die dan geplaatst moet toch ergens zichtbaar zijn niet ??

macOS 26.2

• WAcKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08-2023
Ja, als het een *n?x based server betreft en je hebt ssh toegang, moet je de mysql poort (3306) tunnelen door zo'n ssh connectie. In mysql-front geef je dan als hostname 127.0.0.1 op, en je ssh client forward dat over de ssh encrypted verbinding (dit is juist het mooie van ssh) naar de server en voor de mysql server lijkt het dan alsof je van zijn localhost/127.0.0.1 connect, welke neem ik aan wel toegang heeft.

Dit is echt altijd de beste methode om gevoelige remote (database) connecties te maken met online servers; secure en ontoegankelijk voor wat voor exploit dan ook als de exploiter geen ssh access heeft. Firewalls zijn zeker ook voor bijv webservers een must.

Als je geen ssh access hebt gaat het feestje natuurlijk niet door.

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Ja helaas heb ik geen licentie voor ssh. Deze word gevraagd door de host leverancier

macOS 26.2

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 23:05 schreef error33 het volgende:
Ja helaas heb ik geen licentie voor ssh. Deze word gevraagd door de host leverancier
:?

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:45
Op maandag 17 september 2001 02:12 schreef sproggle het volgende:

[..]

:?
Hij bedoeld dat hij bij een zwaar commerciele hoster zit die alleen maar access geeft via telnet. Voor SSH access moet ie eerst setup kosten betalen >:)

• WAcKiN
Op zondag 16 september 2001 23:05 schreef error33 het volgende:
tja, regel dat dan :]

• sebas
De vraag lijkt me meer of je dat daadwerkelijk wilt, het zal niet erg snel zijn om je queries en data via ssh te versturen denk ik.

Het is gewoon een heel stuk handiger om het bij een host te doen waar je alles bij elkaar hebt, en zo moeilijk is het imo niet om er eentje te vinden, zeker niet als je bereid bent om ervoor te betalen.

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 01:45 schreef Sebas het volgende:
De vraag lijkt me meer of je dat daadwerkelijk wilt, het zal niet erg snel zijn om je queries en data via ssh te versturen denk ik.

Het is gewoon een heel stuk handiger om het bij een host te doen waar je alles bij elkaar hebt, en zo moeilijk is het imo niet om er eentje te vinden, zeker niet als je bereid bent om ervoor te betalen.
Hij wil vanaf thuis met een programmaatje connecten naar een MySQL server van een host. Dat wil natuurlijk nevernooit niet lukken, die mensen zijn gek.

• WAcKiN
Op dinsdag 18 september 2001 01:45 schreef Sebas het volgende:
Als je veel data in je velden hebt staan (plaatjes, bestanden), ja, maar voor de gemiddelde database is er geen merkbare vertraging tov een lokale database, tenzei je natuurlijk een bijzonder trage verbinding hebt :]

En het werkt stukken beter en sneller dan bijvoorbeeld webbased php clients zoals phpmyadmin; je hoeft alleen maar je database data te versturen en dat over een tweemaal compressed (1x mysql, 1x ssh :]) secure tunnel. Als je je mysql database remote wilt managen zonder 'de' console based mysql client, is mysql-front zover ik weet het beste pakket :]
Pagina: 1