Problemen met streamen of internet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammieB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 26-10-2024
Hoe kan het dat ondanks een glasvezelabonnement bij Kpn en een smart-tv vanniets meer fan 4 jaar oud met daar onder een WiFi-repeater, ik problemen blijf houden met het streamen op mijn tv?

Zoals aangegeven heb ik glasvezel bij Kpn, een Fritz WiFi-repeater en een Samsung QLed smart-tv. Daarnaast gebruik ik ook nog een Google Chromecast HD met Google TV. Zonder de Chromecast lukte het niet om behalve Netflix andere streamingsdiensten te kijken. En Netflix laad alleen via de afstandbediening van Kpn. Sinds de Chromecast kan ik meerdere streamingsdiensten kijken zoals HBO Max, Prime Video en F1 ProTV. Het vreemde is dat deze diensten het de ene dag wel doen en de andere dag weer niet. Wanneer ik via mijn mobiel probeer te casten, zit ik met hetzelfde probleem. De ene meer lukt het wel en de andere keer niet. Dit is het geval in mijn woonkamer. In de slaapkamer heb ik zelden problemen. Daar heb ik een Solara tv staan met een ouderwetse Chromecast. De afstand tussen de router en de tv in de woonkamer is circa 5 a 6 meter en de afstand tussen de router en de tv in de slaapkamer is circa 2 a 3 meter.

Mijn vraag is, liggen de problemen aan mijn tv in de woonkamer aan instabiel internet (vanwege de afstand tussen de tv en router) of ligt het aan de WiFi-repeater, aan mijn tv of ergens anders aan? Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XiMMiX
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:20
Klinkt alsof je TV/chromecast in de woonkamer via wifi geen stabiele verbinding heeft.
Wifi repeaters hebben zelden nut, zeker niet als je deze plaatst op dezelfde locatie waar andere devices al wifi problemen hebben. Als je TV in je woonkamer geen goed wifi signaal heeft zal de repeater die je daar neerzet dat ook niet hebben.
Stap 1 is de wifi repeater uitschakelen, hopelijk helpt dat. Je kan ook proberen de repeater ergens halverwege tussen TV en router te plaatsen. Maar ik verwacht daar niet veel van.

Beste oplossing is kabel naar je tv aanleggen. Wifi is prachtig voor mobiele apparaten, maar voor een vast apparaat als een TV gaat er niets boven een kabel.
Ander alternatief is een 2e, bedraad, accesspoint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:47

nelizmastr

Goed wies kapot

Vermoedelijk roamen de apparaten niet goed en verbinden ze met de verkeerde router/access point, waardoor je TV en chromecast in werkelijkheid op je kpn router blijven hangen i.p.v. aan de repeater in de woonkamer.

Eens met bovenstaande dat een bekabelde verbinding beter is, trek een kabel en hang een klein switchje op om de boel aan te sluiten. Als dat “niet kan”, wat zelden waar is, beter integrerende apparatuur aanschaffen, zoals een fritzbox i.p.v. experiabox/kpn box of superwifi i.p.v. fritz repeater.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8tur3
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 18:44
De grote fout is, dat de wifi van je KPN-box en de Fritz mekaar in de weg zitten. Je kunt de genoemde Superwifi's (mesh netwerk wordt dat) nu bij KPN huren. Ik weet niet of dat per mnd kan om te proberen. De 1e moet je wel perse bekabeld aan de box hangen. Zie het forum van KPN voor advies omtrent superwifi.
Mijn Chromecast hikt zeer zelden(1e Mesh-punt zit dan wel binnen 1 meter!).

[ Voor 11% gewijzigd door n8tur3 op 23-10-2024 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:24
Is het zo'n draadloze Wifi-repeater? Dan heb je hem nu op de verkeerde plaats gezet.
Probeer het eens halverwege tussen je modem en je tv.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammieB
Het advies dat een kabel gebruiken de beste oplossing is geloof ik direct, echter heb ik dit (tot nu toe) bewust niet gebruikt, omdat ik liever geen kabels in mijn woonkamer heb liggen. De WiFi-repeater is middels een kabel verbonden met de tv-ontvanger van Kpn. Het vreemde is ook dat wanneer ik vanaf mijn mobiel naar mijn tv wil casten, de tv de ene keer wel en de andere keer niet wordt herkent. Het is daarbij zo dat mijn mobiel (een Samsung S24) de tv vaker niet dan wel herkent.

Het zou toch mogelijk moeten zijn om zonder kabel een stabiel internetverbinding te hebben in een appartement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 19-09 15:08
BrammieB schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:13:
.... De WiFi-repeater is middels een kabel verbonden met de tv-ontvanger van Kpn...
Heb je dit fout beschreven of heb je dit echt zo aangesloten?

De TV-ontvanger is natuurlijk geen 'netwerk bron'. Dan gaat je WiFi Repeater geen WiFi repeaten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:53

lier

MikroTik nerd

Duke of Savage schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:03:
Heb je dit fout beschreven of heb je dit echt zo aangesloten?

De TV-ontvanger is natuurlijk geen 'netwerk bron'. Dan gaat je WiFi Repeater geen WiFi repeaten 8)7
Een repeater kan/werkt ook als wireless bridge. Daarom is deze prima in staat om een draadloos signaal op te vangen en deze bedraad en draadloos aan te bieden.

O-)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiyu
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 10:39
De WiFi-repeater is middels een kabel verbonden met de tv-ontvanger van Kpn. Het vreemde is ook dat wanneer ik vanaf mijn mobiel naar mijn tv wil casten, de tv de ene keer wel en de andere keer niet wordt herkent. Het is daarbij zo dat mijn mobiel (een Samsung S24) de tv vaker niet dan wel herkent.

Het zou toch mogelijk moeten zijn om zonder kabel een stabiel internetverbinding te hebben in een appartement?
Lijkt erop dat de locatie van de WiFi-repeater niet optimaal is. Een WiFi repeater / extender kan alleen het signaal doorsturen dat die zelf ontvangt (doorgeven dus). Dus heb je op die plek al matig draadloos signaal dan gaat de WiFi repeater hetzelfde signaal doorsturen minus overhead voor het doorgeven. Ook al zal je er naast staan met je mobiel alle streepjes vol, is een brak signaal nog steeds een brak signaal.

Het lijkt counter intuitief, maar je moet de WiFi-repeater op een plek plaatsen waar het ontvangst van je KPN Router best wel goed is, dan zal de repeater dat signaal verder brengen.

Als je veel wifi netwerken in de buurt hebt van je buren, dan kan het ook helpen om een scan te maken van de kanalen en op een minder druk plekje zetten. Maar plaatsing van je WiFi-repeater is key!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammieB
Is er een goede app om te scannen op welke plek de WiFi-repeater het beste zou kunnen werken?

Is een zogeheten mesh-punt of netwerk een betere manier om een stabiele wifi-signaal naar mijn tv te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiMMiX
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:20
Het advies dat een kabel gebruiken de beste oplossing is geloof ik direct, echter heb ik dit (tot nu toe) bewust niet gebruikt, omdat ik liever geen kabels in mijn woonkamer heb liggen. De WiFi-repeater is middels een kabel verbonden met de tv-ontvanger van Kpn. Het vreemde is ook dat wanneer ik vanaf mijn mobiel naar mijn tv wil casten, de tv de ene keer wel en de andere keer niet wordt herkent. Het is daarbij zo dat mijn mobiel (een Samsung S24) de tv vaker niet dan wel herkent.
Ik denk dat het handig is als je eens exact aangeeft hoe alles verbonden is (kabels/wifi) en wat voor netwerk apparatuur (merk/model) je precies gebruikt. Je noemt nu de term wifi-repeater, maar lijkt het te gebruiken als een wireless-bridge.
In een appartement is wifi in mijn ervaring meestal moeilijker dan in een vrijstaand huis. In een vrijstaand huis plaats je gewoon een extra AP, in een appartement wil je het liefst de wifi van de buren verwijderen.
Pagina: 1