Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb al een tijdje een 1440p 144hz monitor maar ik merk dat mijn huidige PC moeite heeft om daar bij te komen. Ik speel op dit moment vooral Apex Legends maar ik wil ook nieuwere games (bijv Horizon Forbidden West en Cyberpunk 2077 DLC) gaan spelen wat op dit moment gewoon niet lukt zonder de settings enorm te verlagen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn verwachtingen gaan van uit dat de upgrade ongeveer 1k gaat kosten. Maar ik sta ook open voor als dit hoger wordt.
Huidige build
CPU: AMD Ryzen 5 2600x
CPU cooler: Wraith Spire
MBU: MSI B450 Tomahawk
RAM: Vulcan DDR4 2x8GB 3000
GPU: NVIDIA GeForce GTX 1070 Ti
Storage: Crucial MX500, Kingston A2000 500GB NVMe
PSU: Corsair RM550x
Behuizing: Fractal Meshify C
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Uiteraard een nieuwe GPU en een nieuwe CPU. Maar daar naast weet ik niet goed of ik een complete overstap naar AM5 moet maken of dat ik zoveel mogelijk uit AM4 kan trekken. Hiervoor heb ik 2 overzichten gemaakt op basis van de BBG
AM5 overstap
AM4
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia GPU ivm G-SYNC compatible monitor.
Ga je overklokken?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil vooral letten op de hoeveelheid componenten die ik moet vervangen tov. hoe lang ik er mee door kan gaan. Mij lijkt het zonde om de PSU en moederbord te moeten vervangen terwijl die nog een aantal jaar door kunnen gaan. Ik neem aan dat ik qua opslag en behuizing gewoon door kan gaan.
Wat verwacht je van ons?
Ik zoek advies over de keuze tussen AM4 en AM5 en eventuele verbeteringen en suggesties voor een van de lijstjes.
Ik heb al een tijdje een 1440p 144hz monitor maar ik merk dat mijn huidige PC moeite heeft om daar bij te komen. Ik speel op dit moment vooral Apex Legends maar ik wil ook nieuwere games (bijv Horizon Forbidden West en Cyberpunk 2077 DLC) gaan spelen wat op dit moment gewoon niet lukt zonder de settings enorm te verlagen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn verwachtingen gaan van uit dat de upgrade ongeveer 1k gaat kosten. Maar ik sta ook open voor als dit hoger wordt.
Huidige build
CPU: AMD Ryzen 5 2600x
CPU cooler: Wraith Spire
MBU: MSI B450 Tomahawk
RAM: Vulcan DDR4 2x8GB 3000
GPU: NVIDIA GeForce GTX 1070 Ti
Storage: Crucial MX500, Kingston A2000 500GB NVMe
PSU: Corsair RM550x
Behuizing: Fractal Meshify C
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Uiteraard een nieuwe GPU en een nieuwe CPU. Maar daar naast weet ik niet goed of ik een complete overstap naar AM5 moet maken of dat ik zoveel mogelijk uit AM4 kan trekken. Hiervoor heb ik 2 overzichten gemaakt op basis van de BBG
AM5 overstap
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 187,90 | € 187,90 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 4070 SUPER TWIN X2 | € 599,- | € 599,- |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo REV. 5 | € 29,55 | € 29,55 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 97,26 | € 97,26 |
| Totaal | € 1.092,71 | |||
AM4
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700X3D Boxed | € 199,90 | € 199,90 |
| 1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 4070 SUPER TWIN X2 | € 599,- | € 599,- |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo REV. 5 | € 29,55 | € 29,55 |
| Totaal | € 828,45 | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia GPU ivm G-SYNC compatible monitor.
Ga je overklokken?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil vooral letten op de hoeveelheid componenten die ik moet vervangen tov. hoe lang ik er mee door kan gaan. Mij lijkt het zonde om de PSU en moederbord te moeten vervangen terwijl die nog een aantal jaar door kunnen gaan. Ik neem aan dat ik qua opslag en behuizing gewoon door kan gaan.
Wat verwacht je van ons?
Ik zoek advies over de keuze tussen AM4 en AM5 en eventuele verbeteringen en suggesties voor een van de lijstjes.
[ Voor 62% gewijzigd door Kapotvettenaam op 26-10-2024 14:44 . Reden: Nieuw gevonden informatie ]