Water uit ontluchting Quooker: Lekkage.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EriksonErik
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-04 17:53
Beste Tweakers,

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Een aantal jaren geleden is mijn keuken geïnstalleerd door een Duitse keukeninstallateur. Onlangs kwam ik erachter dat als ik de kraan flink laat lopen, direct op de afvoerput, er een lekkage ontstaat bij het overdrukventiel van de Quooker (zie rode pijl in afbeeldingen). Er komt dus water omhoog uit de Quooker slang als er flink wat water door de goot weggespoeld wordt.

Tevens zit de aansluiting/afvoer op de muur niet stevig, doordat de afvoer vrij kort is. Maw: De afvoer steekt iets uit de muur. Wel is dat gelukkig momenteel vrij van eventuele lekkage, maar het was handig geweest als dat wat langer geweest zou zijn.

Iemand enig idee hoe dit alles te fixen?

Ik hoor graag!

Groet,
Erik

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rFyGM_IySmDOUSXD3thFuht-Tk8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/717FbdrNKfWCeInflcCaMlv8.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

De ontluchter zit nu op het laagste punt, als je dat oplost ben je er.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-05 10:35
Dit is geen ontluchter, het is het overdruk ventiel.

Het probleem is zo te zien dat het water van jouw wasbak in de zwarte buis stroomt ipv weg door de afvoer. Als je zorgt dat je die witte buis draait zodat het uistekende deel van de witte buis niet naar beneden wijst dan is het probleem opgelost toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EriksonErik
Aha weer wat geleerd: Overdrukventiel. Ik heb het e.e.a gedraaid, echter blijft het probleem.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6MuH5sKt5BuYD6U9wcAZ6GCcLO8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jgRTKH3qZ1Bk5N3swRj53TEL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 67% gewijzigd door EriksonErik op 22-10-2024 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-05 11:31
Zwarte druppel afvoerslang van je quooker moet na je sifon van je spoelbak en zo laag mogelijk.Want zoals boven gezegd, water uit je spoelbak hoopt een beetje op bij je sifon en komt dan terug via de inlaat combinatie, (overdruk ventiel )volgende tip voor ieder, 1 keer per jaar even de zwarte slang los halen ( mits deze met de grijze plug is aangesloten na de sifon)
Even bij de inlaat combinatie los trekken en er even op blazen.( voorkomen van vuilophoping in je afvoer bij de grijze plug)
Volgende tip, mocht je te weinig druk hebben, haal het reduceer ventiel er tussen uit, is hier in nederland niet nodig, of je moet in een appartement wonen met een pomp om druk op te bouwen om het water op de bovenste verdiepingen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:55
Het probleem is hier redelijk structureel. De uitloop van de inlaatcombinatie van de Quooker zit maar een klein beetje hoger dan de afvoer hoogte in de muur. Daardoor is er vrijwel geen extra druk nodig vanuit de sifon, om het water via de uitloop naar buiten te drukken (communicerende vaten).
Misschien is er iets te fixen met een terugslagklepje in de aansluiting van de uitloop. Nu zit er een soort van vaatwasser aansluiting, waarvan een deel afgedopt met die blauwe dop. Maar geen idee of er afvoerdelen waar zoiets in zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Je probleem is niet de Quooker maar je afvoer.
Wie heeft bedacht dat je afvoer zo hoog zit?
Ik zie nu niet eens een zwanenhals.
Hierdoor zit dus ook de Quooker slang verkeerd (die moet bij kastje bodemplaat ver onder zwanenhals op een grijze PVC buis, wit kan je niet lijmen).

Daarnaast heb je dus waarschijnlijk ergens een verstopping waardoor het water niet de afvoer in gaat, maar in de quooker slang.
Sluit die slang maar eens af en giet een emmer water in je gootsteen...

Zo vaak dat ik een quooker, vaatwasser, wasmachine moet repareren voor lekkage terwijl ze het probleem niet zijn 8)7

Even wat voorbeelden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FKZWV9zuxBljr0L3VQXkjCAhulg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TzRdFYnn9aA9ToHNZHaEUA7W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cjrsd0kyhuSkQkzL_RcLIGMUSHI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uV3edfSu7NPidJrnUnTpQRUP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MmEp-EcSagLtqikujyZ_DVoijD8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IWQy0kHGD7R0KUn3Z5Hg7vsa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 86% gewijzigd door DJMaze op 22-10-2024 21:22 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pascaldv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-05 23:17
Zwarte slang iig door blazen en controleer of er geen troep zit waar het aan gekoppeld zit.

Dat was bij ons het probleem na een paar jaar gebruik. Had er eerst een soort terugslag klepje op gezet, hielp maar eventjes. Vervolgens dus los getrokken en op geblazen ... hele kast zwart ... dus gebruik een emmer :)

Dus als het de eerste jaren wel goed ging zou ik dat nu doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EriksonErik
Alles gedaan wat jullie zeiden. Probleem blijft. Ik denk dat ik, ondanks dat ik de horrorverhalen wel eens hoor, een loodgieter moet laten komen. Dit heeft destijds ook een "pro" aangesloten, maar niet dus.

Iemand een advies voor een goede loodgieter omgeving Utrecht, Amersfoort, Soesterberg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-05 11:31
EriksonErik schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 10:31:
Alles gedaan wat jullie zeiden. Probleem blijft. Ik denk dat ik, ondanks dat ik de horrorverhalen wel eens hoor, een loodgieter moet laten komen. Dit heeft destijds ook een "pro" aangesloten, maar niet dus.

Iemand een advies voor een goede loodgieter omgeving Utrecht, Amersfoort, Soesterberg?
Heb je dus ook de zwarte slang na je sifon van je spoelbak aangesloten, zoals DJMaze op de foto`s laat zien, want dat maakt het probleem bij jou.( zit nu voor je sifon.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
EriksonErik schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 10:31:
De heer J. Plomp uit Soesterberg.
https://www.plompinstallatie.nl/
Die geef ik door aan mijn "verstoppings" klanten.
Ik doe namelijk de reparaties/installaties o.a. in jouw regio 😉

[ Voor 6% gewijzigd door DJMaze op 26-10-2024 23:36 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1