Nieuwe WOZ tijdens lopend bezwaar jaar ervoor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-05 16:59

mark-k

AKA markkNL

Topicstarter
Hallo allen,

Ik zit momenteel een beetje met een issue. Ik heb een lopende procedure bij de rechtbank vanwege mijn WOZ van vorig jaar. Mijn huis was rond de peildatum niet eens bewoonbaar, de gemeente heeft de staat ook naar beneden bijgesteld, maar dit zou geen invloed gehad hebben op de waarde. Slaat nergens op natuurlijk, vandaar mijn procedure.

Echter heb ik inmiddels al 4 maanden niks meer van de rechtbank gehoord, en heeft mijn gemeente dit jaar weer leuk een nieuwe WOZ gestuurd, op basis van die oude die nog onder bezwaar is. Dit loopt nu al zo lang dat ik op die nieuwe uiteraard ook bezwaar gemaakt heb, en dit bezwaar ook weer is afgewezen. Volgens de procedure zou ik nu weer opnieuw naar de rechtbank moeten, terwijl mijn zaak van het jaar ervoor nog loopt...

Heeft iemand enig idee wat hier de juiste gang van zaken is en wat mijn rechten en plichten zijn?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Daar betaal je een advocaat voor lijkt me?

Hoi!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:10
Het zijn twee procedures die los van elkaar staan. De gemeente is verplicht elk jaar een waarde vast te stellen. Dat is - vanuit de wetgeving waar ook jouw bezwaar- en beroepprocedure gebaseerd is, telkens een zelfstandige beslissing.
Daarnaast, tenzij je via een voorlopige voorziening de beslissing hebt laten schorsen, is het eerste bestreden besluit nog van kracht, dus ook daaruit volgt geen grond om de nieuwe beslissing op een andere grond te nemen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Topicstarter
EWK schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:45:
Daar betaal je een advocaat voor lijkt me?
Wie neemt er voor een WOZ bezwaar een advocaat in de arm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

mark-k schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:49:
[...]

Wie neemt er voor een WOZ bezwaar een advocaat in de arm?
Zodra iets voor de rechter komt lijkt me dat geen gekke stap

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Topicstarter
EWK schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:49:
[...]

Zodra iets voor de rechter komt lijkt me dat geen gekke stap
Het is gewoon de standaard gang naar de rechtbank, 50 euro griffierecht en verder niks spannends. Alleen duurt het nu wel al erg lang en ik heb geen idee of er een limiet is hoe lang dat mag duren etc.
Pagina: 1