Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aadzor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:57
Hallo,

Mijn vrouw heeft recent een Garmin Vivoactive 5 aangeschaft. Deze gaf gedurende de dag ongeveer elk half uur aan dat hij de Bluetooth verbinding verloren had. Dit leek mij een probleem van het horloge en daarom hebben wij hem om laten ruilen voor een ander exemplaar.

Nu geeft dit horloge precies dezelfde probleem. Hij verliest verbinding waardoor hij geen meldingen meer ontvangt. Soms verbind hij weer met de telefoon maar ontvangt dan niet de oude berichten.

Ik heb vervolgens Google aangezwengeld en aardig wat lotgenoten met Android telefoons en Garmin horloges gevonden.

Daarom hebben wij het volgende al gedaan:
-telefoon herstarten
-horloge opnieuw koppelen
-Bluetooth instellingen gereset
-laatste software en firmware updates van Garmin en Android geïnstalleerd
-alle energiebesparende instellingen uitgezet
-horloge handmatig gekoppeld
-volledige telefoon opnieuw naar fabrieksinstellingen
-development tools de Bluetooth instellingen in allerlei variaties gezet en weer teruggezet
-dagen gewacht
-gekoppeld met mijn IPhone (werkte zonder problemen)

Na al de bovenstaande zaken lijkt alleen het automatische koppelen iets verbeterd.

Telefoon betreft een Xanomi Redmi Note 9 met de, voor de telefoon, laatste Android versie

Op het Garmin forum heb ik veel gelezen over de problemen met de koppeling tussen de horloges en Pixel telefoons. Maar alle aangedragen oplossingen daar lijken niet te werken. Volgens de Garmin helpdesk ligt mijn probleem bij hun support team. Maar na 3x de suggestie dat ik het horloge opnieuw moest ontkoppelen was ik daar ook klaar.

Heeft iemand nog een suggestie? Of is het gewoon een ongelukkig huwelijk tussen deze 2 apparaten?

Alvast bedankt

Beste antwoord (via Aadzor op 24-10-2024 16:44)

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:52
Ik heb al jaren Garmin horloges, begonnen met een Forerunner, daarna Fenix 5 - 6 - 7.
En af en toe zit er een bugje in Garmin Connect (smartphone app) waardoor de verbinding wegvalt. De "truc" is dan om online een apk te vinden van een iets oudere versie van Connect. Automatisch updaten van Connect uitzetten voor 1-2 maanden en dan is het probleem wel opgelost.
Eveneens gebruik ik al twee jaar een Pixel 7 Pro en heb ook recent de Android 15 gehad. Telefoon en horloge zijn niet de oorzaak.

Edit: Ik had niet goed gelezen welke telefoon het probleem zich voordoet. Xiaomi Redmi Note 9 dus mijn Pixel heeft daar niks mee te doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Ramon 73 op 23-10-2024 10:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-04 17:33
Gezien je 2 horloges geprobeerd hebt en al het andere is de oorzaak hoogstwaarschijnlijk de software/hardware van je telefoon.
Je kunt nog een custom rom proberen of dat helpt, maar anders is het puur de hardware en blijft telefoon vervangen als laatste over.

Heb zelf overigens geen problemen tussen Garmin (Fenix) horloges en Samsung telefoons ervaren die ik gebruik over de jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aadzor
@swhnld Bedankt voor je antwoord.

Misschien nog een goede toevoeging. Horloges met Wear OS hebben wel een stabiele verbinding met de telefoon. (Galaxy Watch 7 en oud Fossil horloge getest)
Als je kijkt in het Bluetooth menu zie je ook dat die aangeduid zijn als ‘verbonden’. Iets wat de Garmin niet heeft. Die staat enkel als ‘opgeslagen’.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
Ik heb al jaren Garmin horloges, begonnen met een Forerunner, daarna Fenix 5 - 6 - 7.
En af en toe zit er een bugje in Garmin Connect (smartphone app) waardoor de verbinding wegvalt. De "truc" is dan om online een apk te vinden van een iets oudere versie van Connect. Automatisch updaten van Connect uitzetten voor 1-2 maanden en dan is het probleem wel opgelost.
Eveneens gebruik ik al twee jaar een Pixel 7 Pro en heb ook recent de Android 15 gehad. Telefoon en horloge zijn niet de oorzaak.

Edit: Ik had niet goed gelezen welke telefoon het probleem zich voordoet. Xiaomi Redmi Note 9 dus mijn Pixel heeft daar niks mee te doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Ramon 73 op 23-10-2024 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Je bent helaas een van de vele de laatste jaren met problemen met bluetooth. Er is iets wat niet compatibel is in de verschillende versies van het protocol in combinatie met hardware.
Dus waar het ene apparaat op 5.0 prima met een apparaat op 5.4 praat, werkt het elders niet. Wil je dat vanaf developer opties oplossen, moet dat op het apparaat met de hoogste versie, waar je dan kunstmatig een lagere versie simuleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aadzor
@Ramon 73 dat zou wel echt een bijzondere oplossing zijn. Ik ga het vanavond gelijk proberen. Bedankt voor je input.

Als ik al denk aan de hoeveelheid teruggestuurde horloges door dit ‘bugje’.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
Aadzor schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:48:
@Ramon 73 dat zou wel echt een bijzondere oplossing zijn. Ik ga het vanavond gelijk proberen. Bedankt voor je input.

Als ik al denk aan de hoeveelheid teruggestuurde horloges door dit ‘bugje’.
Been there, done that. Al is het wel een tijdje geleden dat ik die actie moest uithalen.....
APKmirror heeft een hele historie van Connect.
Maar zoals jij het probleem beschrijft, is het identiek aan mijn ervaringen. iPhone Connect app is een heel andere source en volgens mij ook een ander ontwikkelteam, dat het probleem daar niet optreedt is geen indicatie dat het aan de telefoon ligt.

Eveneens doen: alle gepairde horloges van de telefoon verwijderen. Opnieuw pairen zonder de oude koppeling te verwijderen geeft soms ook problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
swhnld schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:48:
Je bent helaas een van de vele de laatste jaren met problemen met bluetooth. Er is iets wat niet compatibel is in de verschillende versies van het protocol in combinatie met hardware.
Dus waar het ene apparaat op 5.0 prima met een apparaat op 5.4 praat, werkt het elders niet. Wil je dat vanaf developer opties oplossen, moet dat op het apparaat met de hoogste versie, waar je dan kunstmatig een lagere versie simuleert.
Het is ook niet eenvoudig voor developers om de verscheidenheid aan hardware bij te houden. Zowat elke andere Android telefoon gebruikt andere (combinaties van) hardware. En heb je iets bijzonders, dan loop je (zeker met Garmin) vaker tegen zo'n probleem aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Garmin heeft zelf ook wel een aardige oplossing, je kunt de foutmelding uitzetten op het horloge:
https://support.garmin.co...0disconnection&tab=topics

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 28-04 10:16
Meest voor de hand liggende is dat Xiaomi's aggressieve energiebesparing de Garmin app in sleep gooit terwijl jij dat niet wilt. Je moet dus niet naar de bluetooth instellingen maar de app instellingen en energiebesparing kijken. Je kan vaak ook de app "locken" zodat hij niet afgesloten kan worden.

Omdat Wear OS op OS level verbind en niet App level, zal het probleem daar wellicht niet optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
XelaRetak schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:44:
Meest voor de hand liggende is dat Xiaomi's aggressieve energiebesparing de Garmin app in sleep gooit terwijl jij dat niet wilt. Je moet dus niet naar de bluetooth instellingen maar de app instellingen en energiebesparing kijken. Je kan vaak ook de app "locken" zodat hij niet afgesloten kan worden.

Omdat Wear OS op OS level verbind en niet App level, zal het probleem daar wellicht niet optreden.
De kans bestaat dat energiebesparing (een deel van) het probleem vormt, maar OP heeft de app al volledig vrijgegeven. Dus lijkt de kans klein dat energiebeheer de oorzaak is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aadzor
Ik heb gisteren avond een oude versie van de App geïnstalleerd, nadat alle Bluetooth instellingen gereset waren. Het leek te werken.

Echter, mijn vrouw heeft helaas alsnog besloten het horloge terug te sturen en een Samsung horloge te kopen…. Tja…

Heel erg bedankt iig voor de reacties en het advies!
Pagina: 1