Kozijnen vervangen jaren 30 woning: triple of hr++ glas?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 25-04 09:55
Dag tweakers,

Voor mijn jaren 30 woning gaan we alle kozijnen vervangen. Dit gaan we doen bij Belisol. Nu zijn zij enorm tegen het idee om alle glazen te vervangen voor tripple glas, en dat zou te maken hebben met 'koudeval'. Ik lees hier op tweakers over het algemeen dat, wanneer je je kozijnen vervangt, je gewoon voor triple moet gaan. Echter zijn zij wel ENORM stellig hierin waarbij zij ook (terecht) zeggen dat bijna iedereen wel gewoon voor h++ gaat dus dat zou betekenen dat de rest van nederland wel gek zou zijn. Nu ben ik niet perse van mening dat wanneer de meerdheid iets doet, dat dat de waarheid is, maar ik ben dan wel benieuwd naar waarom we bij het hr++ blijven als het zo duidelijk zou zijn dat triple glas the way is. Bovendien krijg je extra subsidie voor alleen tripple glas wanneer je ook de kozijnen vervangt.

Zijn jullie van mening dat je gewoon altijd triple glas moet nemen wanneer je de kozijnen vervangt? zijn er situaties bedenkbaar wanneer je dat niet zou moeten doen (ervan uitgaande dat de meerkosten geen rol spelen)? Ik snap de argumentatie namelijk niet helemaal van Belisol, maar ben ook niet slim in dit soort zaken. Wat ik mij daarnaast namelijk nog kan voorstellen is dat wij geen dikke spouwmuren hebben en misschien het gewicht van deze glazen een issue kan zijn voor de muren die wij hebben. Zou dit iets kunnen zijn waarom je liever hr++ wil in een oude woning?

Laatste voetnoot: wij wonen aan een ENORM drukke weg en de adviseur zei tegen mij dat triple glas niet perse meer geluidsdempend is dan hr++. HIj zei dat ik beter kan kijken naar akoestisch glas, waarbij ze dan nog een folie tussen de lagen doen dat 40db tegenhoudt. Hoogstwaarschijnlijk willen wij dit dan ook dus toepassen in de keuze van het glas 9(hr++ of triple glas). Om te ventileren gaan we gebruik maken van invisivent roosters. Deze zouden als het goed is het geluid tegen houden, maar wel het huis in staat stellen om te blijven luchten.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Thrawni op 22-10-2024 18:55)

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:36

DexterDee

I doubt, therefore I might be

De situatie samengevat:

In theorie kun je nog naar triple glas, vrijwel iedereen raadt het aan, maar het is voor jou niet praktisch omdat je al aan een getekende offerte vasthangt en je leverancier je actief ontmoedigt.

Opties:
1. Getekende offerte ontbinden, andere leverancier zoeken en triple glas nemen
2. Bij Belisol doordrukken dat je persé triple glas wil. Daar ga je een "ontmoedigingspremie" over betalen
3. HR++ glas afnemen bij Belisol. Ze raden het met klem aan en jij vertrouwt op hun verhaal

De beste optie is om een (zeer waarschijnlijk) veel goedkopere lokale leverancier te zoeken die triple niet ontmoedigt. Gezien de discussie tot dusver denk ik zomaar dat het uiteindelijk optie 3 gaat worden.

Voor het geval mijn standpunt nog niet duidelijk was, altijd triple glas.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Triple glas is veel geluidsdempender dan HR++ als je verschillende glasdiktes gebruikt. Koudeval is ook juist minder.

Het nadeel: Dikker en zwaarder.

Er is trouwens nog een derde optie, vacuumglas. Alle voordelen van beiden, alleen de kosten...

En geen enkele folie houdt op zichzelf 40dB tegen :p

[ Voor 10% gewijzigd door pagani op 22-10-2024 16:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:12
De enigste reden dat een kozijnenboer geen tripple glas adviseert omdat deze aan zijn eigen gereedschappen / werktuigen en mensen denkt. Die zijn ingericht op dubbelglas en niet op tripple glas.
Om je vervolgens te overtuigen met een torenhoog prijs verschil tussen dubbel en trippel en daarbij allerlij argumenten die je al hebt aangehoord.

Doe jezelf een gunst en zoek een kozijnenboer op die niet aanzichzelf denkt, maar er is voor de de consument.
Er is geen enkel argument om geen trippleglas te nemen.
Je moet alleen even de juiste kozijnenboer vinden die je niet het vel over de oren haalt bij tripple glas. En die zijn er echt.

Edit:
Dat gezegt te hebben. Als je aan een enorme drukke weg woont komt er meer kijke dan alleen tripple glas en nieuw kozijn. Maar ook luchtdichting rondom het kozijn. Kortom. Goed doorvragen!

[ Voor 29% gewijzigd door barry86 op 22-10-2024 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:44
Ik zou wegblijven bij al te grote bulk installateurs van glas. Liever iets lokalers. Er komt vaak nog wel wat afwerking kijken bij het vervangen van kozijnen.

Wij zijn omdat wij de kozijnen niet vervingen voor hr++ glas gegaan, maar anders wel dubbel (het pastte bij ons simpelweg niet in de kozijnen).

Als ik de kozijnen zelf bij toeleveringonline configureer verbaas ik mij elke keer over het best beperkte verschil in kosten van tripple. En als ik merk hoe goed tripple geluid isoleert zou ik in jullie geval er zeker voor gaan.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
HR++ doe je alleen in bestaande kozijnen. Als je nieuwe kozijnen zet doe je daar gewoon triple in. De ruimte is er, de profielen zijn erop gebouwd, alleen de dino's die nog hun rug slopen weigeren het te zetten.

Klant van me zet nu een halfjaar complete schuifpuien volledig beglaasd. Zo vanaf de vrachtwagen met de kraan de hele pui in het stelkozijn hangen en vastklikken. Standaard met 48mm triple, want ze hoeven het toch niet meer te tillen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Belisol denkt altijd maar aan een ding en dat is de bonus van de verkoper en de winst van de toko. Daarom ook enorm agressieve verkoopmethoden. Hetzelfde spul is typisch goedkoper te krijgen via een Profel kozijnenboer.

Dat gezegd hebbende zijn er heel veel kozijnenboeren die liever HR++ dan tripple verkopen. Dat hoef je als consument echter niet te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoianddoei
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:01
Gewoon triple glas kiezen. Ja, triple glas is een stuk zwaarder en mogelijk moet er meer gereedschap bij komen (bij ons was een kraan nodig voor een groot raam). Je hebt zeker wel profijt met triple glas, maar Belisol wil het naar mijn idee gewoon makkelijk houden..

Overigens hebben onze wij nieuwe kozijnen icm triple glas en de buren nieuwe kozijnen icm hr++ en zit er zeker wel een positief verschil in geluidsisolatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:05
Hou er ook rekening mee dat belisol bijna 100% duurder is dan lokale aanbieders.

Toen wij gingen kijken voor nieuwe kozijnen, was de eerste offerte 53K voor het hele huis terwijl we bij een lokale aanbieder voor 20k klaar waren.

En ten tweede stel je gaat naar een autodealer om een nieuwe auto te kopen zou als de verkoper je een model uit 2000(nieuw nooit ingereden) aanraad en probeert te verkopen er nog naar toe gaan. Dat is in mijn ogen als kozijnenboer/glaszetter hr++ aanraden terwijl je triple en vacuümglas hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door aegis op 22-10-2024 17:22 ]

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
Maakt het nog uit qua ventileren of hoe dik de spouwmuren zijn om te gaan voor hr ++ ipv triple?

Wij hebben al een offerte getekend bij Belisol, en zullen daar dus ook onze kozijnen en ramen afnemen. Ik heb vorens we het gesprek daar zijn aangegaan geen onderzoek hiernaar gedaan en had een dusdanig goed geval hierbij dat ik het wel 'geloofde' (is ook waar je voor betaald naar mijn mening, om goed geadviseerd te worden zodat je jezelf ontlast en niet nog allerlei onderzoeken hoeft in te duiken). Nu blijkt dus dat ik hier, na ondertekening, andere dingen lees dus ik was wel benieuwd naar hoe het precies zit aangezien we de keuze voor triple glas ipv hr++ nog wel kunnen doorgeven. Offerteprijs is 25k voor 8 houten kozijnen/hr++ (waaronder een heel groot raam).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Snap ik dan het volgende goed?
-Je hebt een offerte getekend
-Je hebt het nog over dubbel, triple, folies
-Je gaat daarna op tweakers info inwinnen

Wat heb je dan precies ondertekend en wat wil je hierna met onze info doen?

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Nee. Spouwmuren hebben geen invloed omdat het glas het minst isolerende blijft.

Ventilatie maakt in de basis niet uit omdat het er los van staat. Als je nog roosters hebt dan plaats je die typisch slim zodat hinderlijke tocht geminimaliseerd wordt bij voldoende ventilatie. Idem voor hoever je deze opent. (Hint: CO2 meter)

Tripple verkleint de koudeval die HR++ alsnog heeft.

In mijn bestaande houten kozijnen heb ik 1.0 dubbel geplaatst. Maar juist omdat het goed isoleert en er weinig gestookt hoeft te worden wil je triple voor de resterende koudeval (verschil merkbaar bij dichte raamdecoratie).

Je kunt evt ook alleen tripple op begane grond (of verblijfsruimten waar je stil zit) nemen als kosten voor alles bij getekende offerte excessief zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
DaWizza schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:45:

Een offerte kan vaak nog naar boven bijgesteld worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrawni
DaWizza schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:45:

In de zelfde reactie als waarin ik schrijf dat er een offerte is getekend staat er dat we de keuze voor de beglazing nog kunnen aanpassen. Dus met deze info wil ik bepalen of we de keuze voor de beglazing gaan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eivogel1985
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 27-04 16:33
Met nieuwe kozijnen, altijd voor triple gaan. Beperkt prijsverschil maar betere isolatiewaarde en geluidsdemping. Koudeval is juist minder bij triple.

Zoals anderen ook zeggen, beter lokaal dan bij deze bulk aannemer. Zij zijn gewoon niet goed ingericht op triple, het kost hun veel meer inspanning dus doen ze er alles aan om klanten er vanaf te praten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:17

Tys

De keuze hangt ook een beetje af van de ventilatie. Als je een hele rits kozijnen hebt met een rooster kan je wel extra geld uitgeven aan HR+++ maar ja, dan betaal je meer en houdt toch dat tochtgat boven je raam.

In alle andere gevallen sowieso HR+++ op dit moment.

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Tys schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:12:
De keuze hangt ook een beetje af van de ventilatie. Als je een hele rits kozijnen hebt met een rooster kan je wel extra geld uitgeven aan HR+++ maar ja, dan betaal je meer en houdt toch dat tochtgat boven je raam.

In alle andere gevallen sowieso HR+++ op dit moment.
Zelfs met dat tochtgat verlies je minder warmte met een stuk tripleglas eronder ipv HR++

Met jouw redenatie kan je ook gewoon de oude kozijnen laten zitten.

Verder kan een rooster ook gewoon dicht als dat wenselijk is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

De situatie samengevat:

In theorie kun je nog naar triple glas, vrijwel iedereen raadt het aan, maar het is voor jou niet praktisch omdat je al aan een getekende offerte vasthangt en je leverancier je actief ontmoedigt.

Opties:
2. Bij Belisol doordrukken dat je persé triple glas wil. Daar ga je een "ontmoedigingspremie" over betalen
3. HR++ glas afnemen bij Belisol. Ze raden het met klem aan en jij vertrouwt op hun verhaal

De beste optie is om een (zeer waarschijnlijk) veel goedkopere lokale leverancier te zoeken die triple niet ontmoedigt. Gezien de discussie tot dusver denk ik zomaar dat het uiteindelijk optie 3 gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
DexterDee schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:23:
De situatie samengevat:

Opties:

Optie 1 kan denk ik niet meer aangezien Belisol zegt dat de kozijnen al besteld zijn (en terecht trouwens, een organisatie moet ook kunnen bouwen op gemaakte afspraken). Dus ik hoop dat optie 2 nog aantrekkelijk is, ik heb zojuist gemaild met de vraag om alsnog mij aan te geven wat de meerkosten zijn om alles te vervangen naar triple ipv hr++ ondanks dat zij het mij ten zeerste afraden.

En anders wordt het inderdaad optie 3 en is dit een hele dure les geweest om voortaan onderzoek te doen vorens ik een eerste gesprek met een potentiële opdrachtnemer aanga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:35
dus samengevat, je neemt triple glas(u= lager dan 1.0) want het is zonde om dat in nieuwe kozijnen niet te doen, je vraagt om zwarte, warm edge afstandhouders tussen het glas en je laat belisol garanderen dat ze je nieuwe kozijnen luchtdicht monteren. als ze dat niet kunnen dan pak je alle mogelijkheden aan om afscheid van ze te nemen.
kunststof kozijnen in een jaren 30 woning? denk je aan het uiterlijk en dat een wijziging daarvan wellicht weerstand van de lokale welstand stuit?
en als zij je die niet bestaande koudeval niet kunnen uitleggen zodat jij het snapt dan snappen ze er zelf ook niets van.
het is toch wel triple zonder ventilatieroosters dan he?

[ Voor 15% gewijzigd door No Hands op 22-10-2024 19:01 ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
Rukapul schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:49:
Nee. Spouwmuren hebben geen invloed omdat het glas het minst isolerende blijft.

Ventilatie maakt in de basis niet uit omdat het er los van staat. Als je nog roosters hebt dan plaats je die typisch slim zodat hinderlijke tocht geminimaliseerd wordt bij voldoende ventilatie. Idem voor hoever je deze opent. (Hint: CO2 meter)

Tripple verkleint de koudeval die HR++ alsnog heeft.

In mijn bestaande houten kozijnen heb ik 1.0 dubbel geplaatst. Maar juist omdat het goed isoleert en er weinig gestookt hoeft te worden wil je triple voor de resterende koudeval (verschil merkbaar bij dichte raamdecoratie).

Je kunt evt ook alleen tripple op begane grond (of verblijfsruimten waar je stil zit) nemen als kosten voor alles bij getekende offerte excessief zijn.
Mijn opmerking m.b.t de spouwmuren gaat er meer om dat triple glas veel zwaarder zijn en dat er misschien een case te maken is dat triple glas niet geschikt is voor dunne spouwmuren. Nieuwbouwhuizen hebben veel dikkere spouwmuren dus het klinkt voor mij dan ergens wel logisch dat daarom triple glas geschikter is voor dikkere muren, maar als ik het dus goed begrijp maakt het niet uit hoe dun mijn muren zijn voor het gewicht van de triple glazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
Triple heeft over het algemeen andere kozijnen nodig dan HR++. Als ze de kozijnen al besteld hebben zou dat vreemd zijn zonder definitieve OK van jouw kant.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Maar heb je nu een offerte getekend voor HR++, en achteraf spijt, of heb je nog een keus? Want je kan niet, zeker met PVC even HR+++ retrofitten.

|>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

@No Hands @simon Hoe komen jullie ineens bij kunststof kozijnen?
TS had het over houten kozijnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simon
@DexterDee overheen gelezen :) Dan zou het kunnen, diepe kozijnen kan minder diep glas en in zou je alsnog triple in kunnen zetten. Maar de hele glaspost op de offerte is een stelpost?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
DaWizza schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:00:
Triple heeft over het algemeen andere kozijnen nodig dan HR++. Als ze de kozijnen al besteld hebben zou dat vreemd zijn zonder definitieve OK van jouw kant.
Ik meen mij te herinneren dat zij hebben gezegd dat in de houten kozijnen die we hebben besteld ook triple past, maar voor de zekerheid net gemaild met de vraag of triple glas ook kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Thrawni schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:00:
[...]

Mijn opmerking m.b.t de spouwmuren gaat er meer om dat triple glas veel zwaarder zijn en dat er misschien een case te maken is dat triple glas niet geschikt is voor dunne spouwmuren. Nieuwbouwhuizen hebben veel dikkere spouwmuren dus het klinkt voor mij dan ergens wel logisch dat daarom triple glas geschikter is voor dikkere muren, maar als ik het dus goed begrijp maakt het niet uit hoe dun mijn muren zijn voor het gewicht van de triple glazen.
Glas is niet zwaarder dan het materiaal van een binnen of buitenspouwblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
simon schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:08:
@DexterDee overheen gelezen :) Dan zou het kunnen, diepe kozijnen kan minder diep glas en in zou je alsnog triple in kunnen zetten. Maar de hele glaspost op de offerte is een stelpost?
Voor sommige ramen moest ik nog bepalen of er een invisivent rooster moet of niet, en dat maakt dus dat ik weet dat de glazen nog niet besteld zijn aangezien zo’n rooster ook invloed heeft op de grote van het raam zelf.

Qua kosten zal het idd geen stelpost zijn ben ik bang, dus ik ben benieuwd naar wat de meerprijs wordt. Een ontmoedigingspremie zal er wel in verwerkt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Thrawni schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:12:
[...]

Voor sommige ramen moest ik nog bepalen of er een invisivent rooster moet of niet, en dat maakt dus dat ik weet dat de glazen nog niet besteld zijn aangezien zo’n rooster ook invloed heeft op de grote van het raam zelf.

Qua kosten zal het idd geen stelpost zijn ben ik bang, dus ik ben benieuwd naar wat de meerprijs wordt. Een ontmoedigingspremie zal er wel in verwerkt zitten.
Tsja, ik weet niet hoe het juridisch zit, en of je nog ergens onderuit zou kunnen komen maar ik vermoed het niet. Het glas laten plaatsen door een ander zal niet praktisch zijn, dan moeten alle maten naar een ander die het scherper geprijsd zal doen.

Ik zou aan de kant waar het meeste geluid vanaf komt sowieso triple doen. De andere zijde, ik kan niet in je portemonnee kijken, maar die zou ik het liefst ook triple doen.

Ik weet niet of je nog veel 'verbouwingen' op schema hebt, maar ik zou voortaan meerdere offertes bij lokale partijen opvragen. Heb je wat te kiezen en hoor je de verschillende adviezen vooraf.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
No Hands schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:00:
dus samengevat, je neemt triple glas(u= lager dan 1.0) want het is zonde om dat in nieuwe kozijnen niet te doen, je vraagt om zwarte, warm edge afstandhouders tussen het glas en je laat belisol garanderen dat ze je nieuwe kozijnen luchtdicht monteren. als ze dat niet kunnen dan pak je alle mogelijkheden aan om afscheid van ze te nemen.
kunststof kozijnen in een jaren 30 woning? denk je aan het uiterlijk en dat een wijziging daarvan wellicht weerstand van de lokale welstand stuit?
en als zij je die niet bestaande koudeval niet kunnen uitleggen zodat jij het snapt dan snappen ze er zelf ook niets van.
het is toch wel triple zonder ventilatieroosters dan he?
We blijven wel ventilatieroosters (invisivent) doen, want anders ventileert het hier niet meer goed als we na de kozijnen de muren gaan isoleren. We zijn waarschijnlijk niet meer in staat om een heel WTW-systeem hier aan te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
simon schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:15:
[...]

Tsja, ik weet niet hoe het juridisch zit, en of je nog ergens onderuit zou kunnen komen maar ik vermoed het niet. Het glas laten plaatsen door een ander zal niet praktisch zijn, dan moeten alle maten naar een ander die het scherper geprijsd zal doen.

Ik zou aan de kant waar het meeste geluid vanaf komt sowieso triple doen. De andere zijde, ik kan niet in je portemonnee kijken, maar die zou ik het liefst ook triple doen.

Ik weet niet of je nog veel 'verbouwingen' op schema hebt, maar ik zou voortaan meerdere offertes bij lokale partijen opvragen. Heb je wat te kiezen en hoor je de verschillende adviezen vooraf.
Je hebt helemaal gelijk. Voortaan meerdere offertes opvragen. Ik heb wel een rechtsbijstandsverzekering dus ik zou met de juridische afdeling kunnen bellen om te vragen wat mijn opties zijn, maar ik denk niet dat dat hem wordt.

Ik wacht eerst de meerprijs af voor het vervangen van alle glazen naar triple. Mocht dat teveel zijn dan zal ik vragen naar alleen de drukke kant. Zij hadden het over akoestisch glas waarin een soort van folie (‘pilkington optiphon’) zit die meer geluid tegen houdt dan hr+++, maar na alle reacties hier twijfel ik daar nu wel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:12
Hé? Je woont aan een zeer drukke weg en gaat ventilatieroosters nemen?

Je stelt vragen over triple glas maar gaat wel ventilatieroosters nemen?

Allemaal enorme tegenstrijdigheden

[ Voor 44% gewijzigd door barry86 op 22-10-2024 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
barry86 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:43:
Aan de niet-drukke kant. En zij zeiden tegen mij dat invisiventroosters wel goed zouden zijn om het geluid tegen te houden zonder dat het slecht geventileerd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
barry86 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:43:

Je stelt vragen over triple glas maar gaat wel ventilatieroosters nemen?

Allemaal enorme tegenstrijdigheden
Wij hebben geen ruimte meer voor een buizenstelsel voor ventilatiesystemen B, C en D dus we zijn ‘overgelaten’ aan ventilatiesysteem A. Hierom ook gekozen voor invisivent waarover zei mij vertellen dat dit het geluid enigszins tegenhoudt (voor de slaapkamer wel fijn aangezien deze wel aan de drukke kant bevindt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:35
Thrawni schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:50:
[...]

Wij hebben geen ruimte meer voor een buizenstelsel voor ventilatiesystemen B, C en D dus we zijn ‘overgelaten’ aan ventilatiesysteem A. Hierom ook gekozen voor invisivent waarover zei mij vertellen dat dit het geluid enigszins tegenhoudt (voor de slaapkamer wel fijn aangezien deze wel aan de drukke kant bevindt).
Ik zou dit toch heroverwegen. Alleen roosters doen niets. Niets, tenzij het stormt en de wind vol op het rooster staat. Je luchtkwaliteit in huis is te belangrijk en te snel slecht om je niet tot het uiterste in te spannen om een mogelijkheid te creëren om te ventileren.
Kan niet wordt te vaak gebruikt voor iets wat wat mer extra moeite kost dan verwacht, dus kan het echt niet?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
Tip voor TS: https://www.isde.nl/isde-subsidie-glas.html

Subsidie op triple gaat flink omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
Zojuist reactie gehad van Belisol. Het kan nog omgezet worden naar Triple voor een totale meerprijs van 3850,-. Valt mij nog mee aangezien de hogere subsidie 1300,- hiervan dekt en vanaf 2025 zelfs meer.

Wel melden zij ook dat er een isotec houtkozijn dan moet komen. Het is mij niet helemaal helder of dit volledig nieuwe kozijnen zijn of een aanpassing van de al bestelde kozijnen. Vind het een raar verhaal aangezien mij eerder verteld was dat de kozijnen al besteld waren, dus ga er vanuit dat het een aanpassing is van de bestelde kozijnen (zit in de prijs van 3,8k inbegrepen). Ik denk dat we dus voor triple gaan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
Super bedankt!!! Zal vragen of we de werkzaamheden dan in januari plaats kunnen laten vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Maar helaas ga je die triple subsidie niet krijgen met reguliere houten kozijnen I.v.m. eisen aan isolatiewaarde.

Je krijgt dan dus gewoon o.b.v. dubbel glas.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Nu online
Thrawni schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:49:
Wel melden zij ook dat er een isotec houtkozijn dan moet komen.
Tenzij dit speciale kozijnen zijn die voldoen. Controleer dit op de lijst RVO. Bij mijn weten lukt dit alleen met vrij specifieke houtsoorten met forse meerprijs dus betwijfel het.

[ Voor 16% gewijzigd door assje op 23-10-2024 18:06 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Laatst online: 15:55
Thrawni schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:49:
Zojuist reactie gehad van Belisol. Het kan nog omgezet worden naar Triple voor een totale meerprijs van 3850,-. Valt mij nog mee aangezien de hogere subsidie 1300,- hiervan dekt en vanaf 2025 zelfs meer.

Wel melden zij ook dat er een isotec houtkozijn dan moet komen. Het is mij niet helemaal helder of dit volledig nieuwe kozijnen zijn of een aanpassing van de al bestelde kozijnen. Vind het een raar verhaal aangezien mij eerder verteld was dat de kozijnen al besteld waren, dus ga er vanuit dat het een aanpassing is van de bestelde kozijnen (zit in de prijs van 3,8k inbegrepen). Ik denk dat we dus voor triple gaan! :)
Top! Komt denk ik vanwege de ISDE subsidie. Check even of je nieuwe kozijn aan de voorwaarden voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jhqBzcNcmAJA4ceEz6s_17sh0x4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/K1BuvvD3DNwgVLgiLYOR0zX9.png?f=fotoalbum_large

Dit worden dan de nieuwe kozijnen. Blijkbaar waren de kozijnen nog niet in productie, maar waren ze wel besteld. De orderbevestiging ligt klaar echter is het nog mogelijk om alles te wijzigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Nu online
Thrawni schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 18:10:
[Afbeelding]

Dit worden dan de nieuwe kozijnen. Blijkbaar waren de kozijnen nog niet in productie, maar waren ze wel besteld. De orderbevestiging ligt klaar echter is het nog mogelijk om alles te wijzigen.
Ziet er veelbelovend uit. Zie echter niets op de meldcodelijst dus zou toch even bellen met RVO. Toevoegen kan maar maakt e.e.a. mogelijk wat lastiger.

https://www.rvo.nl/sites/...ementsglas-23-09-2024.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
assje schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 18:13:
[...]

Ziet er veelbelovend uit. Zie echter niets op de meldcodelijst dus zou toch even bellen met RVO. Toevoegen kan maar maakt e.e.a. mogelijk wat lastiger.

https://www.rvo.nl/sites/...ementsglas-23-09-2024.pdf
Ga ik doen, thanks! Heb ook aan Belisol gevraagd om na te gaan of ik met deze setup aanspraak kan maken op het hogere subsidiebedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
RVO gebeld, maar zij zeiden dat een Meldcode wel beter is om te hebben anders wordt het een langdurig proces. Ben nog in afwachting van Belisol.

RVO zei daarnaast ook dat de kozijnen van kunststof moet zijn. Daar was ik niet van op de hoogte en ik kan dat ook nergens terugvinden. Volgens mij gaat het om de U waarde die hoog genoeg moet zijn en daarbij maakt het niet uit of je vervangt in kunststof of hout, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:20
Ze zijn er tegenwoordig wel een stuk strenger op. Vier jaar geleden houten kozijnen geplaatst met triple glas in een jaren 30 woning. Toen subsidie gekregen maar vriend van me viel in een steekproef en kreeg uiteindelijk “slechts” het bedrag voor HR++ glas omdat de combi hout en triple glas niet voldeed aan minimum eis. Ik vermoed dat mijn combi er ook niet doorheen was gekomen.

Kort samengevat; regel het vooraf want achteraf bewijzen is icm hout een flinke uitdaging.
Pagina: 1