Hoi allemaal,
Ik ben op zoek naar een grotere televisie >98", het liefst 98" of 100". Nu lijkt Mini-Led interessant voor mij. Ik wil mijn televisie namelijk in de woonkamer plaatsen in een positie waar redelijk veel lichtinval is. Ik ben niet van plan om deze ruimte volledig te verduisteren (los van gordijnen) en wil graag ook mijn televisie gebruiken wanneer mijn gordijnen gewoon open zijn en dus ook gewoon (veel) lichtinval is. Nu heb ik momenteel een 55" C8 Oled van LG - Uiteraard prachtig, maar zodra er maar als er lichtinval is, kan je bijna niks zien. Daarnaast heeft mijn OLED veel inbranding
Ik zie hearthstone kaarten op mijn televisie van het vele uren streams bekijken =). Nu heb ik uiteraard al een beetje onderzoek gedaan en de X955 van TCL en de Hisense U7KQ lijken interessant. Nu lijkt de X955 met ~5000 local dimming zones interessanter voor mijn situatie (t.o.v. de Hisense U7KQ). Ik zit alleen met het volgende, ik als ik in de pricewatch kijk, dan zie ik dat de TCLX955 uitvoering: TCL 98X955 sinds februai 2024 in de pricewatch staat en de Hisense U7KQ uitvoering: Hisense 100U7KQ Zwart sinds december 2023 in de pricewatch staat - Komt er een opvolger van dit model in december 2024/februari 2025? M.a.w. is het waard om te wachten? Ik zie namelijk de introductieprijs bijna niet wijzigingen sinds de introductie hiervan. Ik kan wachten en snap dat ik dan voor altijd kan wachten, maar bijvoorbeeld TCLs lineup in 2025 zou ~15k local dimming zones moeten hebben. Nu weet ik dat dat niet per se betekent dat het 3x helderer zou moeten zijn, maar voor mijn gevoel lijkt mij dat wel een grote sprong. Ik neig daarom dus ook naar wachten. Ik ben heel erg benieuwd naar jullie meningen.
Ik zoek een?
Televisie, Mini-Led 98"
Wat is je budget?
5000 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Streamen (ook Plex lokaal), Gamen (zowel console als eventueel via PC/stream), Youtube afspelen, Twitch kijken
Wat heb je zelf al gevonden?
De 98" TCL X955
De 100" Hisense U7QK
Welke vragen heb je hier nog over?
Wachten op nieuw model? Wachten op Black Friday Deals? Misschien toch een minder duur model?
Ik ben op zoek naar een grotere televisie >98", het liefst 98" of 100". Nu lijkt Mini-Led interessant voor mij. Ik wil mijn televisie namelijk in de woonkamer plaatsen in een positie waar redelijk veel lichtinval is. Ik ben niet van plan om deze ruimte volledig te verduisteren (los van gordijnen) en wil graag ook mijn televisie gebruiken wanneer mijn gordijnen gewoon open zijn en dus ook gewoon (veel) lichtinval is. Nu heb ik momenteel een 55" C8 Oled van LG - Uiteraard prachtig, maar zodra er maar als er lichtinval is, kan je bijna niks zien. Daarnaast heeft mijn OLED veel inbranding
Ik zoek een?
Televisie, Mini-Led 98"
Wat is je budget?
5000 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Streamen (ook Plex lokaal), Gamen (zowel console als eventueel via PC/stream), Youtube afspelen, Twitch kijken
Wat heb je zelf al gevonden?
De 98" TCL X955
De 100" Hisense U7QK
Welke vragen heb je hier nog over?
Wachten op nieuw model? Wachten op Black Friday Deals? Misschien toch een minder duur model?