Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een high end game systeem waarmee ik moeiteloos op 1440p en 144Hz kan gamen. Videobewerken doe ik niet. Ik speel games zoals WoW retail, call of duty en nieuwere avontuur en strategie games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat betreft een maximum bedrag lijkt mij 1800 euro een mooi streven, maar minder is altijd mooi. Zolang 1400p/144Hz met de huidige games maar haalbaar is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een 1440p/144Hz monitor, toetsenbord en muis heb ik al. Het gaat dus alleen om de desktop zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou heel graag een kleinere formaat case hebben, het liefst nog bijna mini formaat, maar ik weet dat dit teveel gaat inhouden op de specs en dan kies ik toch voor een middel maat case en betere specs.
Ga je overklokken?
Ja waarschijnlijk wel.
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. Ik ken natuurlijk niet van alle onderdelen alle reviews, dus wellicht hebben jullie betere suggesties.
Ik ben op zoek naar een high end game systeem waarmee ik moeiteloos op 1440p en 144Hz kan gamen. Videobewerken doe ik niet. Ik speel games zoals WoW retail, call of duty en nieuwere avontuur en strategie games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat betreft een maximum bedrag lijkt mij 1800 euro een mooi streven, maar minder is altijd mooi. Zolang 1400p/144Hz met de huidige games maar haalbaar is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een 1440p/144Hz monitor, toetsenbord en muis heb ik al. Het gaat dus alleen om de desktop zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou heel graag een kleinere formaat case hebben, het liefst nog bijna mini formaat, maar ik weet dat dit teveel gaat inhouden op de specs en dan kies ik toch voor een middel maat case en betere specs.
Ga je overklokken?
Ja waarschijnlijk wel.
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. Ik ken natuurlijk niet van alle onderdelen alle reviews, dus wellicht hebben jullie betere suggesties.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 9 5900X Boxed | € 232,24 | € 232,24 |
1 | Moederborden | ASRock B650E Taichi Lite | € 309,- | € 309,- |
1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7900 XT 20GB GDDR6 | € 699,- | € 699,- |
1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox NR200P Zwart | € 93,85 | € 93,85 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 6 | € 47,85 | € 47,85 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B6000Z30 | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master GX III Gold 850W | € 164,31 | € 164,31 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 123,50 | € 123,50 |
Totaal | € 1.779,65 |