Koopadvies voeding en videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaetaH
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 26-10-2024
Goedemiddag,

Ik wil mijn oude MSI premade gamecomputer uit 2015? upgraden met een nieuwe videokaart en extra werkgeheugen. op dit moment heb ik een voeding van 350 watt, dit gaat niet genoeg zijn. Kunnen jullie mij advies geven welke voeding en videokaart ik het beste kan kopen? ik wil het vrij goedkoop houden maar mag best een paar honderd euro kosten. Ik wil de componenten 2e hands kopen op marktplaats of een andere 2e hands website.

Mijn specs op dit moment:

Intel i7-4790S CPU @ 3.20GHz
8.00 GB DDR3 RAM
MSI GTX 960
FSP GROUP FSP350-40UGBBD 350W 16.0A Voeding 1x10pin en 1x 4pin voor de CPU en 2x 6+2

Ik heb al een extra 8GB DDR3 gekocht.
Ik zou graag upgraden naar een 2070 of 2070 Super, ik las dat deze aansluit op mijn CPU
Ik heb vooral hulp nodig met een nieuwe voeding met de juiste wattage en aansluitingen. Kan iemand mij adviseren?

Groeten,

Frank

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:41
Wat wil je zoal doen met deze pc?
wat is een paar honderd euro? 200? 400?
Wat voor resolutie?
Wat voor kast is het? ( ivm voeding factor)
Sta je open voor amd?
heb je foto's? want als ik die voeding zie ga ik eigenlijk al spontaan huilen :z

[ Voor 20% gewijzigd door Eskimoo op 22-10-2024 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:30
Wil je de aan te schaffen onderdelen volgend jaar ook meenemen naar je nieuwe systeem als je deze bij het vuilnis kunt zetten zodra windows 10 ermee stopt?

Advies is dan namelijk om zeker gewoon een degelijke nieuwe voeding te kopen die op de toekomst is voorbereid. 2e hands 2070 oid kan als de prijs leuk is nog best prima zijn voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:38
Als ik wat Google zie ik dat deze voeding een afwijkende maat heeft, hij lijkt speciaal door FSP voor MSI gemaakt, bv https://nl.computer-world...4-350-watts-p-100130.html
Ik denk dat vervangen lastig wordt. Daarnaast komt je CPU tekort voor een 2070 (Super), ik denk dat je beter opnieuw kan beginnen, of een jonge 2e hands kan kopen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaetaH
Bedankt voor alle reacties. Ik zal het dus met deze voeding moeten doen.

Is er nog een mogelijkheid om alleen de GPU te vervangen? of is 350 Watt echt geen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Zoals eerder gevraagd, wat wil je bereiken met de upgrade? Aangezien je 9 maar gedaan hebt met een instap GPU kunnen dat immers niet heel hoge eisen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaetaH
Ik zou graag wat betere games willen spelen zonder daar een hele nieuwe pc voor te moeten kopen. Games als CIV 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:40
Voor CIV 7 zit je cpu op het minimum.
Voeding en behuizing zijn de overige beperkende factoren. Beste wat je mi kunt doen is er een GTX 1070 8GB of GTX 1660 Super/Ti in stoppen. Dat gaat net met je huidige voeding want die kaart gebruikt zo'n 150w, cpu ongeveer 70w. Voor de rest sparen voor een meer recent systeem.
Pagina: 1