Maak ik de juiste keuze met deze Lenovo ThinkPad E16 Gen 2?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason8100
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-05 13:09
Goedemorgen,

Mijn Dell Lattitude E5570 is na ruim 7 jaar nu toch echt toe aan rust, de tweede accu is opgezwollen en ik vind het zonde om deze nogmaals te vervangen aangezien de laptop niet W11 kan draaien en hij met zijn i5 eigenlijk altijd net te traag is geweest.

Ik heb de laptop nodig voor mijn werk, de zware taken doe ik nu op mijn pc, maar door dit voortaan op de laptop te kunnen doen kan ik werk en prive wat beter scheiden. Ik wil dus goed kunnen multitasken en als het moet zwaardere applicaties of VMs kunnen draaien. Mijn budget is rond de 1250 euro exclusief BTW.

De laptop moet vaak mee en moet dus tegen een stootje kunnen, maar dit is vooral een kwestie van een degelijke laptoptas denk ik. Accuduur is niet heel belangrijk, hoe langer hoe beter uiteraard.

Ik ben zelf uitgekomen op deze laptop en ik ben erg benieuwd wat jullie hiervan vinden: uitvoering: Lenovo ThinkPad E16 Gen 2 (21M50024MH)

Waarom kom ik op deze uit:
Een stevige processor
16GB geheugen zonder gesoldeerde chips betekent dat ik dit altijd nog kan uitbreiden (tot 64GB)
512GB SSD, meer dan genoeg, ik gebruik nu zo'n 300GB.
16" WUXGA mat scherm, iets groter dan wat ik nu heb, helemaal prima
AMD Radeon 680M, lijkt me helemaal prima
HDMI 2.1 en DP 2.1 (alhoewel de specs van de fabrikant het over 1.4 hebben), WiFi 6, Bluetooth 5.3 en PD 3.0
Metalen behuizing
W11 Pro

En dat voor 'slechts' 1000 euro inclusief BTW, daar ik eigenlijk wel iets meer wou uitgeven voor een toekomstbestendige laptop.

Wat vinden jullie, zie ik iets over het hoofd waar ik later spijt van zou kunnen krijgen, raden jullie mij iets anders aan?

Dank _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-06 20:27