Ik heb 2 vragen met betrekking tot onderstaande Geberit inbouwreservoirs (ik schat eind jaren 90):
1. Wie herkent het probleem dat hij met halve kracht lijkt te spoelen? (zie filmpje)
Er komt beetje water omhoog door de spoelbuis wanneer je doortrekt, alsof er ergens een luchtbel zit?
2. Kun je in deze reservoirs ook een moderne Duo-Flush inbouwen?
Dus alleen het reservoir behouden, en dan waarschijnlijk nieuw spoelmechanisme, vlotter en bedieningspaneel inbouwen?
Situatie:
Update: Ik zie net dat Geberit ook mailadres klantenservice heeft, dus daar ook de vraag neergelegd, daar had ik nog niet aan gedacht
Uitkomsten zal ik hier delen
1. Wie herkent het probleem dat hij met halve kracht lijkt te spoelen? (zie filmpje)
Er komt beetje water omhoog door de spoelbuis wanneer je doortrekt, alsof er ergens een luchtbel zit?
2. Kun je in deze reservoirs ook een moderne Duo-Flush inbouwen?
Dus alleen het reservoir behouden, en dan waarschijnlijk nieuw spoelmechanisme, vlotter en bedieningspaneel inbouwen?
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Situatie:
- Geberit single-flush reservoir 890.676.00.0.02 (ik schat nog uit de bouw 1997, niet op site Geberit te vinden)
- Toiletten zijn wel +/- 8 jaar geleden gerenoveerd, maar gok dat ze originele reservoirs hebben behouden
- Sphinx randloze toiletpot
- Maand geleden bleef hij al heel zachtjes doorlopen, toen alles ontkalkt en gereinigd, daarna deed hij het weer prima.
Update: Ik zie net dat Geberit ook mailadres klantenservice heeft, dus daar ook de vraag neergelegd, daar had ik nog niet aan gedacht

Uitkomsten zal ik hier delen
[ Voor 3% gewijzigd door Canis Lupus op 22-10-2024 09:45 . Reden: Toegevoegd dat ik ook klantenservice Geberit heb benaderd :) ]