Onstabiele internet met deco E4

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelorenz
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11-04 21:17
Mijn vraag
ik heb helaas al een tijdje last van onstabiel internet. (Niets zo hatelijk!) Grote problemen zijn: gsm heeft geen internet thuis, of op bepaalde plekken. De Xiaomi stick voor tv te zien, blijft soms haperen door het slechte internet. De babyfoons die op wifi zijn aangesloten haperen.

Ik heb internet van Mobil Vikings: Onbeperkt fiber internet. 150Mbs download en 50mbs upload snelheid.
Je kan in de foto's zien wat ik daar eventueel kan aanpassen.
Op deze internet box heb ik een Deco E4 aangesloten daar ik op het 1 verdiep en 2 de verdiep geen of heel weinig internet krijg. Deco is aangesloten met netwerk kabel in lan poort 1. Deze staan in de garage. 2 de deco is aangesloten in de living op het zelfde verdiep. 3 deco staat op 1 ste verdiep in een slaapkamer.
Ik heb de deco in Accespoint staan. Verder geen instellingen veranderend.

Ik beschik over de mogelijkheid in living, verdiep 1 en verdiep 2 van ethernet aansluitingen.

Hopelijk kunnen jullie mij uitleggen, hoe ik alles deftig kan laten draaien.

Hier nog een foto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pAbZvLfsk_h4BNEaWw8pPegzmw0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rbNjMRRRSMLzavWHOhcvWMeO.png?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt.

...

[ Voor 21% gewijzigd door Chelorenz op 22-10-2024 09:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagitherus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-05 20:05
Het is uit je aangeleverde informatie niet direct zichtbaar waar de instabiliteit vandaan komt. In dit geval zou ik toch graag een plattegrond willen en vooral ook hoe je je wifi hebt ingesteld.

Daarbij zijn de frequentie (2.4, 5 of 6 ghz), type wifi het is (b, g, n, ac en etc) en uit welk materiaal de muren zijn gemaakt (en toevallig ook de dikte er van).

Het kan misschien van toepassing zijn ook hoeveel buren om je heen wonen als dit meer dan twee mensen/gezinnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:37
Als je de kabel niet in de deco maar in een laptop steekt, geeft de laptop dan een internet verbinding aan?

Het kan zijn dat de kabels kapot zijn / je de mobile viking box verkeerd hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelorenz
Momenteel zijn mijn Decos van de living en slaapkamer niet verbonden via de ethernet kabel. Ik zal zo zien of ik een foto van plattegrond kan vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-05 19:53
Chelorenz schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:51:
Momenteel zijn mijn Decos van de living en slaapkamer niet verbonden via de ethernet kabel. Ik zal zo zien of ik een foto van plattegrond kan vinden!
Niet bekabeld aangesloten maar draadloos?
En dan ook nog babyfoons erbij.
Ik vermoed dat het een en ander elkaar wegdrukt qua wifi signaal.
Probeer altijd zoveel mogelijk apparatuur met een netwerkkabel te verbinden.
Draadloos is altijd storingsgevoeliger.
Maar wat al gezegd werd door iemand hier, mij is ook niet helemaal duidelijk hoe je alles hebt aangesloten met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelorenz
hoi, ik kan helaas geen foto oploaden.

De hoofd Deco staat aangesloten op de internetbox die zich Beide in de garage van de woning bevind. ( best goed geïsoleerd)

Het gaat over volgend internet box
https://mobilevikings.be/...eling-op/p5_d25098_t16808

Ik heb niets aan de normale standaard instelling gedaan zoals de installateur het heeft achter gelaten.

De 2 de Deco staat dus in de living op het zelfde verdiep, ( niet een grote afstand van de andere) Deze is dus via Wifi verbonden let de andere Deco. (Is het aangeraden om dit via een netwerk kabel te verbinden ?)
op het 2 de verdiep bevind zich mijn 3 de deco. Ook deze is met wifi verbonden met de andere 2 deco's. Ook hier kan dit aansluiten met een netwerk kabel. Welke instellingen moet ik dan juist zetten?? Is het beter om de Deco van de Living te verplaatsen naar verdieping 3 ?

Ik lees ook vaak dat je iets in de instellingen van je provider moet veranderen? "naar bridge zetten?".

De wifi naam van Mobil vikings is anders dan het Wifinaam van mijn deco's.

Alvast ontzettend veel dank voor de reacties.

[ Voor 3% gewijzigd door Chelorenz op 22-10-2024 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Chelorenz schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:18:
hoi, ik kan helaas geen foto oploaden.

De hoofd Deco staat aangesloten op de internetbox die zich Beide in de garage van de woning bevind. ( best goed geïsoleerd)

Het gaat over volgend internet box
https://mobilevikings.be/...eling-op/p5_d25098_t16808

Ik heb niets aan de normale standaard instelling gedaan zoals de installateur het heeft achter gelaten.

De 2 de Deco staat dus in de living op het zelfde verdiep, ( niet een grote afstand van de andere) Deze is dus via Wifi verbonden let de andere Deco. (Is het aangeraden om dit via een netwerk kabel te verbinden ?)
op het 2 de verdiep bevind zich mijn 3 de deco. Ook deze is met wifi verbonden met de andere 2 deco's. Ook hier kan dit aansluiten met een netwerk kabel. Welke instellingen moet ik dan juist zetten?? Is het beter om de Deco van de Living te verplaatsen naar verdieping 3 ?

Ik lees ook vaak dat je iets in de instellingen van je provider moet veranderen? "naar bridge zetten?".

De wifi naam van Mobil vikings is anders dan het Wifinaam van mijn deco's.

Alvast ontzettend veel dank voor de reacties.
Als je de mogelijkheid hebt: kies voor bekabeld om onderling te verbinden.

Bridge Mode hoef je niet aan te zetten in de Viking internet box.
(kan wel, maar dan moet je de eerstvolgende hoofd Deco in Router modus zetten).

De wifi naam moet je wel overal hetzelfde houden i.v.m. roaming door je woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelorenz
Dan verbind ik deco 2 met netwerk kabel..en ook deco 3 verbind ik met de kabel. Moet ik dan netwerk herstarten of? Moet je de netwerk kabel in port 1 of 2 van de deco doen? Helaas zie ik niet dat de Decos onderling via kabel communiceren maar via de wifi. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelorenz
Dus ik moet het internet van de Mobil viking box de zelfde benaming geven als die van de Decos? Want het zijn als ik internet zoek, 2 verschillende netwerken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikkie001
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-05 16:22

Mikkie001

Wat is werk zonder koffie?

De Deco’s zorgen voor het WiFi-netwerk.
Mocht WiFi nog geactiveerd zijn op de Mobile Viking box, dan moet je die uitzetten.

Er is altijd een groepje mensen dat in geen enkel groepje past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelorenz
Dit is inderdaad zo. Ik kan in mijn woning de Wifi kiezen van Mobil Vikings of mijn eigen opgezet Deco netwerk.

Hoe zet ik deze uit? En in welke functie moet ik de deco dan zetten? Acces Point of router? Bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelorenz
Dus als ik het goed begrijp. Dan is volgende setup het beste: ik sluit mijn main deco aan met netwerk kabel op de Mobil Vikings internet box. Ik sluit een switch aan op de main deco. En sluit hier mijn netwerk poorten van de andere ruimtes op aan. Ik sluit op verdiep 1 en 2 een deco aan met de netwerk kabel. En zet dan de wifi modus van mijn Mobil Vikings uit? Klopt het zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Chelorenz schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:42:
Dus als ik het goed begrijp. Dan is volgende setup het beste: ik sluit mijn main deco aan met netwerk kabel op de Mobil Vikings internet box. Ik sluit een switch aan op de main deco. En sluit hier mijn netwerk poorten van de andere ruimtes op aan. Ik sluit op verdiep 1 en 2 een deco aan met de netwerk kabel. En zet dan de wifi modus van mijn Mobil Vikings uit? Klopt het zo?
"Ik sluit een switch aan op de main deco"
- waarom? als het goed is kun je die Deco's "doorlussen" met elkaar m.b.v. ethernetpoorten.

Je hoeft Mobil Vikings wifi niet perse uit te zetten, je kan er juist meer dekking mee hebben. Zolang je alle SSID's maar dezelfde naam geeft.
Echter het mesh verkeer gaat tussen de Deco's, die Viking herkent die technologie (denk ik) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelorenz
Ik ben een echte leek op dit vlak. Ik wist niet hoe ik mijn 2 Andere utpc aansluitingen met hoofdeco moest verbinden. Dus SSID's dezelfde naam geven?
Pagina: 1