Ervaringen 'huismerk' toners

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
In mijn brother Dcp-l2530dw laserprinter zit na bijna 2 jaar gebruik nog de originele toner. Ik krijg sindskort de melding dat ie bijna leeg is. De originele toner van brother kost geen vermogen, maar een huismerk exemplaar van bijvoorbeeld 123inkt een stuk minder. En via bol e.d. kun je ze nog veel goedkoper krijgen.

Toen ik nog een inkjet printer had waren de niet-originele cartridges vaak rommel (strepen e.d.). Hoe is dat met toners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
123inkt is alleen goedkoop met niet huismerk producten. Hun eigen huismerk heeft een flinke winstmarge. Dat zou ik dus nooit kopen. Dus zou zeggen haal de goedkoopste toner die je kunt vinden bij een winkel met een goed retourbeleid. Kun je 'm altijd weer terugsturen als die niet (goed) werkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Ik heb voor mijn brother-printer diverse malen "goedkope" toner gekocht, dus niet met het merk Brother er op. Is altijd prima bevallen.Nooit storingen en prima printjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Die enkele keer(eens per 2-3 jaar) dat ik een toner moet kopen koop ik gewoon de originele, paar tientjes extra heb ik er wel voor over om geen gezeik te hebben als ik toevallig eens een keer iets wil printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:12

timovd

Voorsprong door techniek

bjusterbaarlik schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:19:
123inkt is alleen goedkoop met niet huismerk producten. Hun eigen huismerk heeft een flinke winstmarge. Dat zou ik dus nooit kopen. Dus zou zeggen haal de goedkoopste toner die je kunt vinden bij een winkel met een goed retourbeleid. Kun je 'm altijd weer terugsturen als die niet (goed) werkt.
Ik snap niet goed wat je zegt. Het A-merk is duurder en daar zit geen enorme winstmarge op?
Mijn ervaring is dat 123 een goed retourbeleid heeft. Ooit eens met een Brother een firmware update binnengekomen waardoor de huismerk toner het niet meer deed. Oude opgestuurd en ze hebben een nieuwe gestuurd die het weer deed.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
timovd schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:38:
[...]

Ik snap niet goed wat je zegt. Het A-merk is duurder en daar zit geen enorme winstmarge op?
Nee daar heeft 123inkt juist een zeer lage marge op, vandaar dat ze daar ook meestal de goedkoopste mee zijn. Vervolgens proberen ze op hun eigen site je over te halen om hun huismerk te kopen omdat ze daar dus de hele hoge winstmarge op hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
bjusterbaarlik schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:42:
[...]

Nee daar heeft 123inkt juist een zeer lage marge op, vandaar dat ze daar ook meestal de goedkoopste mee zijn. Vervolgens proberen ze op hun eigen site je over te halen om hun huismerk te kopen omdat ze daar dus de hele hoge winstmarge op hebben.
Snap wat je zegt maar slaat alsnog nergens op. Op die A merk toner zit nog veel hogere marge alleen gaat dat naar iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:12

timovd

Voorsprong door techniek

@bjusterbaarlik 123inkt heeft veel marge op huismerk, maar dat is toch logisch? Op A-merk zit nog veel meer marge, maar veel gaat niet naar de winkel.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Sethro schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:44:
[...]

Snap wat je zegt maar slaat alsnog nergens op. Op die A merk toner zit nog veel hogere marge alleen gaat dat naar iemand anders.
Hoe zo slaat dat nergens op. Het is gewoon volledig correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
bjusterbaarlik schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:46:
[...]

Hoe zo slaat dat nergens op. Het is gewoon volledig correct.
Omdat je het product met de lage marge niet koopt omdat er “hoge” marge op zit. Het alternatief wat je koopt zit nog een veel hogere marge op.

[ Voor 11% gewijzigd door Sethro op 22-10-2024 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
timovd schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:45:
@bjusterbaarlik 123inkt heeft veel marge op huismerk, maar dat is toch logisch? Op A-merk zit nog veel meer marge, maar veel gaat niet naar de winkel.
Dat klopt. Daar maakt een ander bedrijf weer een flinke winst op. In principe is dat de fabrikant van de printer.

Daarom geef ik ook aan om juist niet het huismerk van 123inkt te halen. Die zijn heel duur, zijn veel goedkopere alternatieven.

Zoals gezegd is 123inkt alleen goedkoop met de orginele producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Sethro schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:48:
[...]

Omdat je het product met de lage marge niet koopt omdat er “hoge” marge op zit. Het alternatief wat je koopt zit nog een veel hogere marge op.
Ik zeg juist dat je niet voor het product met de hoge winstmarge moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ok thanks, het is inderdaad zo dat de huismerk toner van 123inkt nog bijna 10 euro duurder is dan de goedkope van bijvoorbeeld bol. We hebben het dan over 16 euro (tov 40 euro voor de originele). Kun je geen buil aan vallen natuurlijk, tenzij het garant staat voor storingen en slechte afdrukken, maar als ik het zo lees speelt dat niet zo bij toners?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
bjusterbaarlik schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:52:
[...]

Ik zeg juist dat je niet voor het product met de hoge winstmarge moet gaan.
Ja alleen het A merk is het product met de hoogste marge.

Dus je zegt dat je niet voor product met de hoge marge moet gaan en vervolgens raad je het product met de allerhoogste marge aan 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
bjusterbaarlik schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:42:
[...]

En dit doen ze best agressief ook. Als je de originele besteld bellen ze je op of je toch niet echt de 123inkt versie wilt hebben.
Palomar schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:04:
Ok thanks, het is inderdaad zo dat de huismerk toner van 123inkt nog bijna 10 euro duurder is dan de goedkope van bijvoorbeeld bol. We hebben het dan over 16 euro (tov 40 euro voor de originele). Kun je geen buil aan vallen natuurlijk, tenzij het garant staat voor storingen en slechte afdrukken, maar als ik het zo lees speelt dat niet zo bij toners?
Dus voor 1 euro per maand weet je dat het goed gaat met de originele toner. ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Ernemmer op 22-10-2024 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:22

sapphire

Die-hard pruts0r

bjusterbaarlik schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:49:
[...]

Dat klopt. Daar maakt een ander bedrijf weer een flinke winst op. In principe is dat de fabrikant van de printer.

Daarom geef ik ook aan om juist niet het huismerk van 123inkt te halen. Die zijn heel duur, zijn veel goedkopere alternatieven.

Zoals gezegd is 123inkt alleen goedkoop met de originele producten.
Wat een bijzondere kijk op dingen, eigenlijk zeg je dus 'ik gun vooral 123inkt geen winstmarge' :?

Persoonlijk heb ik voor mijn HP/Samsung printer een 123inkt toner gehaald. Ik vond origineel relatief duur voor zo'n goedkope printer als de mijne en de nog goedkopere opties weer relatief sketchy. Leuk een externe verkoper via Bol tot er gezeik is en Bol je doorverwijsd nar de verkoper en de verkoper doet alsof hij gek is.
Dan is 123inkt in ieder geval een bekende partij die niet zomaar met de noorderzon gevlogen is en je de wettelijke garantie hebt.

Mooie middenweg imho.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Sethro schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:17:
[...]

Ja alleen het A merk is het product met de hoogste marge.

Dus je zegt dat je niet voor product met de hoge marge moet gaan en vervolgens raad je het product met de allerhoogste marge aan 8)7
bjusterbaarlik schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:19:
. Dus zou zeggen haal de goedkoopste toner die je kunt vinden bij een winkel met een goed retourbeleid. Kun je 'm altijd weer terugsturen als die niet (goed) werkt.
Staat toch echt iets heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
sapphire schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:32:
[...]

Wat een bijzondere kijk op dingen, eigenlijk zeg je dus 'ik gun vooral 123inkt geen winstmarge' :?
Waar zeg ik dat? Ik geef alleen de feiten. Persoonlijk vind ik het gewoon overdreven dat er winstmarges van meerdere honderden procenten op moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ernemmer schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:20:

[...]

Dus voor 1 euro per maand weet je dat het goed gaat met de originele toner. ;)
Ja dit gaat natuurlijk nergens over, maar ik vind het ook bij zulke kleinere bedragen altijd wel de sport om de beste deal te scoren ;) met natuurlijk wel als risico dat als het toch niet goed bevalt ik alsnog de originele koop en dus per saldo veel duurder uit ben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-05 19:42
Ik heb een HP. Dan zit er ook een drum in de toner cartridge.
Ik heb wel eens een goedkoper merk gehad, waar de drum kennelijk van mindere kwaliteit was.
Dat gaf toch wel vervelende ghosting effecten.
Dan maar de originele kopen....

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:54
Palomar schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 07:53:
In mijn brother Dcp-l2530dw laserprinter zit na bijna 2 jaar gebruik nog de originele toner. Ik krijg sindskort de melding dat ie bijna leeg is. De originele toner van brother kost geen vermogen, maar een huismerk exemplaar van bijvoorbeeld 123inkt een stuk minder. En via bol e.d. kun je ze nog veel goedkoper krijgen.

Toen ik nog een inkjet printer had waren de niet-originele cartridges vaak rommel (strepen e.d.). Hoe is dat met toners?
De bijgeleverde toner heeft ook maar een beperkte inhoud. Daarna kan je een toner kopen met grotere capaciteit.
Ik print redelijk weinig met mijn Brother laserprinter en heb derhalve gewoon voor een origine toner gekozen voor ca 3000 pagina's. Voor die paar euro meer per jaar ga ik geen moeite doen.
Als de drum op is eens kijken voor een andere printer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prisma16
  • Niet online
Dat gedoe over de marge snap ik niet. Ik koop graag iets voor een voor mij gunstige prijs. Als de verkoper daar grote marge op maakt door slim in te komen, raakt dat mij toch niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Weet iemand ook wat de capaciteit ongeveer is van de meegeleverde toner? De printer geeft aan dat er nu zo'n 360 printjes zijn gemaakt. Dat is zo'n beetje wat wij dus printen per 2 jaar. Als zo'n nieuwe toner inderdaad zoals geadverteerd gemiddeld 1200 printjes maakt dan kan ik er heel wat jaren mee vooruit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Niet online
Palomar schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:22:
Weet iemand ook wat de capaciteit ongeveer is van de meegeleverde toner? De printer geeft aan dat er nu zo'n 360 printjes zijn gemaakt. Dat is zo'n beetje wat wij dus printen per 2 jaar. Als zo'n nieuwe toner inderdaad zoals geadverteerd gemiddeld 1200 printjes maakt dan kan ik er heel wat jaren mee vooruit ;)
meegeleverd vaak 1200 printjes, als vervanger kan je ook een bak toner kopen voor 3000 printjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 11:11
Palomar schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:22:
Dat staat vrijwel altijd in de productspecificties. In elk geval gezien bij HP en Canon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ernemmer schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:20:
En dit doen ze best agressief ook. Als je de originele besteld bellen ze je op of je toch niet echt de 123inkt versie wilt hebben.
Ik heb een keer wat besteld via 123inkt en ze waren inderdaad heel aggressief pushy om toch te blijven proberen om hun eigen huismerk te kopen ipv origineel. Eens maar nooit meer daar, een ferm nee werd daar niet begrepen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Rukapul schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:29:
[...]

Dat staat vrijwel altijd in de productspecificties. In elk geval gezien bij HP en Canon.
Dat kon ik dus niet duidelijk vinden. Er staat dit:

Meegeleverde toner (BK Toner), BK (TN-2420 BK - 3.000 pagina's), BK Toner (700 pagina's).

Ik ga dan maar even uit van die 700 pagina's. Dat komt nog een beetje in de buurt van de 360 die ik nu geprint heb en waarvan de printer aangeeft dat ie bijna leeg is......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 11:11
Palomar schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:04:
[...]

Meegeleverde toner (BK Toner), BK (TN-2420 BK - 3.000 pagina's), BK Toner (700 pagina's).

Ik ga dan maar even uit van die 700 pagina's. Dat komt nog een beetje in de buurt van de 360 die ik nu geprint heb en waarvan de printer aangeeft dat ie bijna leeg is......
Dat is wel een normaal aantal ja.

Ik heb na de starter toners high capacity toners gekocht. Ca 600 euro aan originele toner :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:54
Palomar schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:04:
[...]

Die van mij was inderdaad ook voor ca 700 pagina's. Na de melding kon ik nog tientallen printjes maken.
Nu eentje van 3000 pagina's erin.
Doe je nog jaaaaaaaren mee voordat die leeg is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keerzijde
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:36
En helemaal niemand die zich druk maakt om het feit dat die namaak toners GEEN rest toner kunnen laten zien?
Althans, ik heb ooit voor mijn Canon een huismerk 067 serie gekocht.
Bijna iedere dag klaagt de printer over 'namaak cartridge' en ik kan totaal géén verbruik meer zien.
Nu blijken ineens meerdere kleuren op en moet ik op stel en sprong nieuwe gaan bestellen.
(Nee, reserve setje a €260,- is mij te duur om 'reserve' te hebben liggen)
Wie weet welke namaak set wel precies zo werkt als de originele?
Of kan geen enkele namaak dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Niet online
Keerzijde schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:39:
En helemaal niemand die zich druk maakt om het feit dat die namaak toners GEEN rest toner kunnen laten zien?
Althans, ik heb ooit voor mijn Canon een huismerk 067 serie gekocht.
Bijna iedere dag klaagt de printer over 'namaak cartridge' en ik kan totaal géén verbruik meer zien.
Nu blijken ineens meerdere kleuren op en moet ik op stel en sprong nieuwe gaan bestellen.
(Nee, reserve setje a €260,- is mij te duur om 'reserve' te hebben liggen)
Wie weet welke namaak set wel precies zo werkt als de originele?
Of kan geen enkele namaak dit?
Mijn Brother HL-L2340DW laat ook bij toner zonder Brother merk keurig zien hoeveel toner er verbruikt / nog over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keerzijde
Prisma16 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:57:
[...]
Mijn Brother HL-L2340DW laat ook bij toner zonder Brother merk keurig zien hoeveel toner er verbruikt / nog over is.
Ah, dus het kán wel!
Dan heb ik misschien (4x!) pech gehad met mijn Canon (huismerk) toner?

Zijn er mensen die ervaring hebben met huismerk toners voor Canon printers
en met name de 067 serie die ook goede ervaringen hebben?
En bij welke webshop, dan ga ik die gewoon bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Trichoglossus schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:27:
[...]

Die van mij was inderdaad ook voor ca 700 pagina's. Na de melding kon ik nog tientallen printjes maken.
Nu eentje van 3000 pagina's erin.
Doe je nog jaaaaaaaren mee voordat die leeg is :+
Nadat mijn zoontje kleurplaten voor zijn hele klas wilde printen (30 stuks) gaf de printer opeens een andere soort melding over de toner vervangen die niet weggedrukt kon worden. Kennelijk doet de printer dan ook niks meer. Toen maar snel zo'n imitatie besteld (xl 6000 prints voor 25 euro) die de vorige dag in huis was. Lijkt prima te werken. Qua resterende toner geeft ie nu 100%. Zal in de gaten houden of dat ook afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keerzijde
Nou, omdat ik hele vage en belabberde prints bleef houden, toch maar een setje 067H besteld
bij de bekende 123inkt.
Alle 4 de toners werken als een zonnetje, geven geen enkele foutmelding en netje 100% aan.
Als ik de naam niet mag noemen, bij voorbaat sorry, maar ik vond dat laten weten dat
in ieder geval deze serie wél correct werkt, de moeite waard is voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-05 21:25
Persoonlijk ben ik tevreden van 123inkt. Al verschillende malen toners besteld alginder.

Ik heb ook eens een huismerk van PrintAbout geprobeerd die goedkoper waren dan 123inkt maar daar kreeg ik na verloop van tijd problemen mee.
Meldingen dat de toners leeg waren terwijl ze eigenlijk nog vol zijn tot gewoonweg verstopt geraken en niet meer te redden.

Bij PrintAbout spreek ik wel over enkele jaren terug. Grote kans dat dit een eenmalig iets was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:38
Keerzijde schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:08:
[...]

Ah, dus het kán wel!
Dan heb ik misschien (4x!) pech gehad met mijn Canon (huismerk) toner?

Zijn er mensen die ervaring hebben met huismerk toners voor Canon printers
en met name de 067 serie die ook goede ervaringen hebben?
En bij welke webshop, dan ga ik die gewoon bestellen :)
Ik heb geen ervaring met huismerk toners, maar ik weet vrij zeker dat ik bij mijn Canon die melding voor niet-originele toners kan uitzetten.

Zo vind ik het bijvoorbeeld ook prettig, dat ik hem ook kon vertellen om de "lege" toners te negeren. (Er blijft dan alleen een symbooltje in het scherm staan voor iedere toner die "leeg" is. Ik print nu al zeker 300 pagina's met alle 4 de toners leeg...

Ik heb een setje high capacity toners van Canon zelf klaarliggen (a ca. €600,-), dan kan ik er weer 10 jaar tegenaan wanneer de huidige leeg (zonder aanhalingstekens! >:) ) zijn. Het scheelt dat ik mijn printer tegenwoordig vooral zakelijk gebruik, dus ik kon het als zakelijke kosten opvoeren en de BTW terugvragen...

Verder wel goede ervaringen met de huismerkproducten van 123-Inkt, gebruik bijvoorbeeld etiketten voor mijn Brother labelprinter van hun.

[ Voor 11% gewijzigd door Wild Chocolate op 02-11-2024 16:17 ]

iRacing Profiel

• Keerzijde
Asterion schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 13:02:
Persoonlijk ben ik tevreden van 123inkt. Al verschillende malen toners besteld alginder.

Ik heb ook eens een huismerk van PrintAbout geprobeerd die goedkoper waren dan 123inkt maar daar kreeg ik na verloop van tijd problemen mee.
Meldingen dat de toners leeg waren terwijl ze eigenlijk nog vol zijn tot gewoonweg verstopt geraken en niet meer te redden.

Bij PrintAbout spreek ik wel over enkele jaren terug. Grote kans dat dit een eenmalig iets was.
Nou, mijn vorige setje toners, waar ik dus zoveel problemen mee had kwamen dus van PrintAbout :(
- niet herkend worden
- printer blijft er over zeuren
- geen rest toner indicatie
- ondanks 'high volume' binnen een jaar leeg, als in zeer vage en vlekkerige prints.

Nu toch maar een (iets) duurder setje van 123inkt besteld en die werkt tot nu toe 100% _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:18
Bestel ook altijd bij 123inkt, in begin origineel maar ze hebben me weten over te halen huismerk te kopen.

Paar jaar geleden een keer gezeik gehad met 1 toner die lekte, heel de laserprinter onder magenta poeder. Kostte wel wat moeite om aan te tonen dat het door hun toner kwam. Ze hebben het uiteindelijk goed opgelost door nieuwe te sturen en een reinigingset om de zooi op te ruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-05 23:31
Bij de toners van PrintAbout geven ze een hogere capaciteit aan dan bij de originele. Ik vraag mij af of dat klopt. Ik kom over 23.000 pagina’s op een gemiddelde van 1000 pagina’s per toner. Wel meer kans op gedoe voor een 7 euro goedkopere toner. Op ‘huismerken’ zit altijd een veel hogere marge ondanks de lagere prijs. Daarom zijn ze ook zo actief in het aanbevelen van het huismerk.
Pagina: 1