Ben bezig een nieuw systeem in elkaar te zetten. Maar krijg met geen mogelijkheid de comp opgestart. Mijn moederbord (gigabyte ga7dxr) geeft helemaal geen piepjes, dus ook niet als er geen cpu + mem in zit. Is dit normaal? En ja, de speaker is aangesloten, maar ik weet niet of hij het ook doet (nieuwe kast). Ik heb wel een beetje geprutst met het aanbrengen van arctic silver op m'n tb1400, dit heb ik vervolgens verwijdert met spiritus en opnieuw goed (waars.) aangebracht op de core. Nu vraag ik me af of m'n processor kaduuk is of dat het m'n moederbord is. De rest van de onderdelen zijn allemaal ok. Bij het opstarten gaan alleen de fans draaien, als ik de ide devices aansluit werken die ook, alleen weet ik niet of mijn harddisks gaan draaien (Die fans maken te veel herrie). Ik heb het moederbord uit de kast gehaald en alleen met cpu, geheugen en videokrt opgestart. Dit hielp niks. Helaas ook een keer opgestart zonder heatsink + fan op de cpu, waarna de pc vanzelf uitging na plm 5 sec. Kan het zijn dat hij zo snel overhit raakt? En hoe slecht is dit voor je cpu?
BTW bij mijn tb1400 AYHJA
zijn de meeste L1 bruggen al verbonden, alleen de onderste niet en de op een na onderste is op het oog niet helemaal goed verbonden. Komt dit vaker voor?
BTW bij mijn tb1400 AYHJA