Toon posts:

Moederbord of processor stuk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig een nieuw systeem in elkaar te zetten. Maar krijg met geen mogelijkheid de comp opgestart. Mijn moederbord (gigabyte ga7dxr) geeft helemaal geen piepjes, dus ook niet als er geen cpu + mem in zit. Is dit normaal? En ja, de speaker is aangesloten, maar ik weet niet of hij het ook doet (nieuwe kast). Ik heb wel een beetje geprutst met het aanbrengen van arctic silver op m'n tb1400, dit heb ik vervolgens verwijdert met spiritus en opnieuw goed (waars.) aangebracht op de core. Nu vraag ik me af of m'n processor kaduuk is of dat het m'n moederbord is. De rest van de onderdelen zijn allemaal ok. Bij het opstarten gaan alleen de fans draaien, als ik de ide devices aansluit werken die ook, alleen weet ik niet of mijn harddisks gaan draaien (Die fans maken te veel herrie). Ik heb het moederbord uit de kast gehaald en alleen met cpu, geheugen en videokrt opgestart. Dit hielp niks. Helaas ook een keer opgestart zonder heatsink + fan op de cpu, waarna de pc vanzelf uitging na plm 5 sec. Kan het zijn dat hij zo snel overhit raakt? En hoe slecht is dit voor je cpu?

BTW bij mijn tb1400 AYHJA (y) zijn de meeste L1 bruggen al verbonden, alleen de onderste niet en de op een na onderste is op het oog niet helemaal goed verbonden. Komt dit vaker voor?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 13 september 2001 01:13 schreef TCO het volgende:
Helaas ook een keer opgestart zonder heatsink + fan op de cpu, waarna de pc vanzelf uitging na plm 5 sec. Kan het zijn dat hij zo snel doorbrandt?
Requiescat in pace. Dat konden best de laatste 5 seconden van he CPU zijn. 1400MHz verbruikt rond de 80W- 5 seconden daarvan zijn genoeg voor een meltdown, vrees ik.
BTW bij mijn tb1400 AYHJA (y) zijn de meeste L1 bruggen al verbonden, alleen de onderste niet en de op een na onderste is op het oog niet helemaal goed verbonden. Komt dit vaker voor?
Met potlood afmaken? Maar goed, jij hebt dringend een andere SoA nodig om te kijken of het niet toch aan de mobo ligt. Of je Tb1.4 aan een ander lenen.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Gecondoleerd met je dode dondervogel :'(

Dit zegt genoeg lijkt me.

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 01:13 schreef TCO het volgende:
Helaas ook een keer opgestart zonder heatsink + fan op de cpu, waarna de pc vanzelf uitging na plm 5 sec. Kan het zijn dat hij zo snel doorbrandt?
Ik kan eigenlijk maar een ding zeggen, |:( }:O

(die is nu dood dus)

Verwijderd

Topicstarter
Verklaart dit ook waarom mijn moederbord geen piepjes geeft?

Verwijderd

je kan je mobo ook gesloopt hebben met deze actie ik weet het niet. maar een 1 ghz tbird toen ze net uit waren hadden ze ook op deze manier laten doorfikken... 8-9 sec duurde het tot het beeld weer uit ging. 1.4 ghz in 5 mwoah moet kunnen. maar gecondoleerd joh.. ( ach je leeft nog veel mensen die in het wtc zaten niet meer )

Verwijderd

Gaan er lampjes op je keyboard knipperen, zo ja dan is je cpu kapot. Zo niet dan kan het cpu of mobo zijn.
Pagina: 1