OneDrive gedeelde map opent snelkoppeling i.p.v. de map zelf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdop
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-02 12:37
Mijn vraag
Ik heb OneDrive ingesteld voor een groep personen die wat minder verstand heeft van dit soort dingen. Ze willen gezamenlijk vanuit een gedeelde map werken. Ik heb ze allemaal toegang gegeven en bij allemaal aangezet dat er een snelkoppeling wordt gezet naar "mijn bestanden".
Dat ging bij bijna allemaal goed, dus die kregen allemaal in de Verkenner een map erbij wat dus die gedeelde map is.
Alleen bij 1 iemand ging het anders dan ik gewend ben. Deze kreeg de "map" te zien, maar het was een snelkoppeling i.p.v. een map. Door op die snelkoppeling te klikken ging hij naar de browser en dan naar de gedeelde map in OneDrive (in de browser dus).
Hebben jullie enig idee hoe dit kan en hoe dit aangepast kan worden?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows, exacte besturingssysteem ben ik vergeten te controleren.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al wat gezocht, maar ik kan nog weinig relevants vinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05 18:48
Hoe heb je het nu precies ingeregeld?
Via GPO?
Via Intune?
Handmatig snelkoppeling geplaatst?

Ik zie even niet wat je nu bedoeld met "Dat ging bij bijna allemaal goed, dus die kregen allemaal in de Verkenner een map erbij wat dus die gedeelde map is."

Heb je een netwerkfolder aangemaakt die verwijst naar de OneDrive locatie?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdop
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-02 12:37
Ik heb de map gedeeld vanuit het hoofdaccount.
Dan in de browser bij alle personen bij OneDrive en dan bij Gedeeld heb ik geklikt op de volgende knop:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wS5xhMEdOg9eHUWINTF1bGuCpRk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/mSAOkyvuyaNyLEv2XwkTyZFZ.png?f=user_large

Zij hebben ook allemaal OneDrive op hun laptop geïnstalleerd, dus in de Verkenner komen de mappen ook beschikbaar. Die gedeelde map dus ook nadat ik op de bovenstaande knop geklikt heb.

Wat nu dus het probleem is dat bij één iemand die gedeelde "map" niet een map is zoals bij de rest, maar het is een internetsnelkoppeling naar OneDrive (in de browser dus).
Ik kom er maar niet uit waarom het bij diegene anders gaat dan bij de rest. Hierdoor kan hij dus niet die map vanuit de browser benaderen en er dus ook geen bestanden in plaatsen.
Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ69
  • Registratie: April 2023
  • Niet online
Lijkt een bekend probleem te zijn:
https://answers.microsoft...-8def-586909061aaf?page=1

Had het zelf ook, is nu weg maar zie nog niet alle mappen die in de gedeelde map staan.