stappenplan dedian op SSD met bestanden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 13:07
Wie kan mij helpen met mijn uitdaging met Openmediavault en Dedian, weet niet veel van Linux.

Ik wil OMV via Dedian op een SSD van 1 TB plaatsen in een eigen map en de rest van de SSD gebruiken voor oa Docker.
Het installeren van dedian en later OMV lukt, alleen ik geen toegang tot de SSD om er mappen te maken.

ik vermoed dat het maken heeft met bij de installatie de schijfindeling, daar kies ik de volledige schijf en Home, Swap en /.

Ik zie de SSD bij OMV met ongeveer 950 GB staan. maar is niet te gebruiken.

Men vraag,

wat is het stappenplan om OMV te installeren op een SSD en ook om de SSD te kunnen benaderen voor bestanden.

Alvast dank

Ron
...

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat Dedian lijkt wel verdacht veel op Debian. 🤔 Ik denk dat de installatieprocedure hier te vinden valt: https://docs.openmediavau...stallation/on_debian.html

En deze dude heeft het, hoewel op een iet wat opgewonden toontje, in videoformaat uitgelegd hoe je OMV op Debian installeert op één disk: YouTube: Openmediavault One Disk Install Using Debian

edit:
N.a.v. die video: Ik lees wel:
The installation of openmediavault will be denied if a graphical desktop environment is detected.
Dus ik zou geen GUI installeren, gewoon lekker alles op de command line.

[ Voor 24% gewijzigd door Room42 op 21-10-2024 20:21 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
dank je wel voor de reactie, deze handleidingen had ik ook gevonden en inderdaad ook die gast op YouTube.
Helaas is het mij nog niet gelukt na vele keren nog steeds niet gelukt,
Het lijkt me dat er niet echt een verschil zit tussen een HDD en SSD met het installeren.

Morgen weer een nieuwe poging

Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 13:24
Enigste verschil dat er zou moeten zitten tussen sdd en hdd is de naam van je schijf voor de rest zou het hetzelfde moeten werken. Mogelijk dat er een sdd drivers ofzo mist maar dat me vreemd lijken.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guitar_billy
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-06 15:02
omv ondersteund geen gedeelde os/data schijf:

https://docs.openmediavault.org/en/stable/prerequisites.html
Data storage on the system disc is not supported

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02:15
Je hebt twee opties
  • Installeer OMV in een virtuele machine op Debian, en gebruik Debian als Docker host.
  • Installeer Docker in OMV, dan heb je geen Debian (en geen VM) nodig

[ Voor 3% gewijzigd door martyw op 22-10-2024 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
Het is gelukt, verder gezocht en binnen OMV is er een optie om toch een map aan te maken door middel van sharerootfs plugin.

vandaag het geprobeerd en kan nu inderdaad de SSD gedeeld gebruiken ..

Dank all voor het meedenken

Ron
Pagina: 1