stringing dual gear extruder

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werner1966
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 27-05 14:53
Mijn vraag
...
Omdat ik problemen had met mijn volledig aluminium extender heb ik besloten om een dual gear extender te installeren, dit is goed gelukt en natuurlijk heb ik ook de steps/mm gekalibreerd volgens uitleg en als ik nu 100mm vraag dan komt er ook 100mm filament uit dus dat is juist denk ik.
Probleem is dat ik sinds die dual gear extruder veel meer last heb van stringing ( zoals foto) moet ik nog iets anders veranderen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xnmylqqOrIVqTWZTagpJMREYaX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vzENvzCwwIQ9EoHzblkVSPhH.jpg?f=fotoalbum_large.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casplantje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-05 17:20
Hmm, er zijn een hoop dingen waar dit door kan komen, maar misschien helpt het als je wat meer vertelt over je printer. Watvoor printer is het, welke extruder is het? Zijn er nog andere aanpassingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Je moet eens kijken of de terugtrekking van het filament goed is ingesteld. Dat is meestal de oorzaak van dit probleem.

Overigens heet het ding een extruder, geen extender. Wellicht is dit een handige video voor je.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werner1966
ocf81 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:54:

Overigens heet het ding een extruder, geen extender. Wellicht is dit een handige video voor je.
Tja dat heb je die stomme autocorrectie op je smartphone, die maakt overal andere woorden van 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werner1966
Casplantje schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:51:
Watvoor printer is het, welke extruder is het? Zijn er nog andere aanpassingen?
printer is een creality ender 3 pro met bowden tube, extruder is een redrex dual gear extruder, hotend is een creality spider hotend kit.
dat ik moet spelen en zoeken met de instellingen van de terugtrekking van het filament wist ik maar voor de plaatsing van de dual gear extruder ging het beter en dat vind ik raar.
het filament dat ik gebruik is van Esun PLA+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casplantje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-05 17:20
Die stringing komt waarschijnlijk doordat de retraction niet goed gaat, of in ieder geval niet voldoende is. Bij bowden extruders is dit vaak een aandachtspunt.
Maar als dit gebeurt na het vervangen van 1 onderdeel zou ik als eerste kijken naar of er ergens bij dat onderdeel speling zit. Misschien zit de bowden tube daar niet helemaal vast, of zit er een schroefje los waardoor het filament bij terugdraaien niet meteen terugkomt.
Pagina: 1