Overstap moet soepel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 21:04
Best Tweakers,

Vorig jaar ben ik van Tmobile overgestapt naar KPN voor vaste televisie en internet. Dat ging alles behalve soepel. Alles was groen, vanaf glasvezel kastje tot aan Modem. Meermaals een installateur langs laten komen waarop uiteindelijk 1x iemand is geweest die de wijkkast heeft aangepast waarop het eindelijk wel werkte.

Nu heb ik vanwege een recente prijsverhoging weer een nieuw contract genomen bij Tmobile. Nu ben ik een beetje bang dat we tegen hetzelfde euvel gaan lopen na het aansluiten. Hoe groot achten jullie die kans?

[ Voor 5% gewijzigd door PHPResource op 21-10-2024 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:42
Mijn internet overstap is nog nooit soepel gegaan. Maar als het echt soepel moet, regel je zelf de opzegging bij je huidige partij. Dan zeg je op als de nieuwe partij alles op orde heeft.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:58

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ymoona schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:20:
Mijn internet overstap is nog nooit soepel gegaan. Maar als het echt soepel moet, regel je zelf de opzegging bij je huidige partij. Dan zeg je op als de nieuwe partij alles op orde heeft.
Dat zal lastig gaan in dit geval? Aangezien beide providers hun dienst over hetzelfde kabeltje leveren en niet naast elkaar actief zullen kunnen zijn.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:25
PHPResource schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 15:55:
Best Tweakers,

Vorig jaar ben ik van Tmobile overgestapt naar KPN voor vaste televisie en internet. Dat ging alles behalve soepel. Alles was groen, vanaf glasvezel kastje tot aan Modem. Meermaals een installateur langs laten komen waarop uiteindelijk 1x iemand is geweest die de wijkkast heeft aangepast waarop het eindelijk wel werkte.

Nu heb ik vanwege een recente prijsverhoging weer een nieuw contract genomen bij Tmobile. Nu ben ik een beetje bang dat we tegen hetzelfde euvel gaan lopen na het aansluiten. Hoe groot achten jullie die kans? En zo ja, mag hun installateursbedrijf Guidion ook in de wijkkast?
Had je niet beter KPN kunnen bellen en vragen om blijf-korting.
Ik heb dat eind vorig jaar gedaan bij Ziggo, Xs4all en een drietal kranten. Overal met succes.
Ga ik in december weer doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:46
Zolang je op dezelfde infrastructuur blijft loop je altijd risico's. Maar dat zijn dingen die je voor lief neemt als je een paar tientjes wil besparen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:19
Ik denk dat de kans fifty-fifty is.
Of je krijgt wel problemen of je krijgt geen problemen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:04

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het zou me niet verbazen als het nu wel in één keer goed gaat, aangezien je al eerder T-Mobile hebt gehad. Mocht het niet gelijk goed gaan, kan je de monteur gelijk doorverwijzen naar de wijkkast om daar iets om te pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:13
Hoeveel ga je besparen en is dat twee weken zonder internet waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
JukeboxBill schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 18:04:
Ik denk dat de kans fifty-fifty is.
Of je krijgt wel problemen of je krijgt geen problemen.
Het zal zeker niet 50/50 zijn. Als 50% van de installaties mislukt ben je snel heel veel klanten kwijt en heel veel kosten rijker als provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
Dank voor alle antwoorden. Ik ben een vrek maar dit scheelt we meer dan een paar tientjes. Ik heb nog contact gehad met KPN maar die kon niks voor ons betekenen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 13:22

Barrycade

Through the...

Dan moet je switchen tussen glas en coax, dat zal soepel kunnen gaan. Als ze je glas kabeltje om moeten zetten is er kans op chaos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Bij KPN krijg je bij problemen een 4G (misschien tegenwoordig 5G) modem, maar omdat je daarvan weggaat zou je dat kunnen checken bij T-Mobile. KPN heeft als provider geen verantwoordelijkheid meer als je geen klant meer bent, dat zal allemaal via T-Mobile moeten gaan vanaf de dag van overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
Barrycade schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 18:47:
Dan moet je switchen tussen glas en coax, dat zal soepel kunnen gaan. Als ze je glas kabeltje om moeten zetten is er kans op chaos.
Euhl COAX no thanks :p
@Soldaatje klopt, toen ik vorige keer problemen had met KPN kreeg ik wel een dongel voor Wifi. Moest ook wel, zat toen enkele weken zonder internet. Je zou denken dat ik toen m'n lesje wel had geleerd. Maar goed wie weet gaat het dit keer gewoon. I'll keep you guys posted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 20:15
@PHPResource
Blijkbaar heeft Odido (Vorige T-mobile) en KPN beide eigen apparatuur in de wijkkast. Dus tussen hen switchen zal altijd het risico meebrengen dat iemand het daar niet heeft aangepast. Maar dat weet je nu, dus kan snel opgelost worden.
Bij Odido kan je nu via een 5G modem ook internet nemen, maar voor die extra backup betaal je dus 20/25 euro p/m.
Dus lekker overstappen en incalculeren dat het fout kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik zou gewoon een Odido 5G klik en klaar verbinding nemen voor de overbrugging. Kost maar 25 euro. Als ze het dan verkloten, heb jij daar geen hinder van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
wjvh schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:56:
[...]

Had je niet beter KPN kunnen bellen en vragen om blijf-korting.
Ik heb dat eind vorig jaar gedaan bij Ziggo, Xs4all en een drietal kranten. Overal met succes.
Ga ik in december weer doen.
Dit inderdaad, of wachten op Black friday en dan bellen, dan krijg je vaak de aanbieding die nieuwe klanten ook krijgen.
Pagina: 1