Op zoek naar geluidsinstallatie/radio die automatisch speelt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterber
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12-11-2024
Wat achtergrond:
Mijn moeder heeft een verre vorm van dementie waarvoor zij is opgenomen in een verzorgingshuis met strakke eet, drink en slaapmomenten etc.. Zij is niet meer in staat of zal binnenkort niet meer in staat zijn om zelf een radio/muziekinstallatie aan of uit te zetten. Ze geniet echter wel nog steeds erg van muziek.

Om bovengenoemde reden ben ik zoek naar een muziekinstallatie of iets dergelijks die zo in te stellen is dat hij op bepaalde, in te stellen, tijden van de dag automatisch begint en stopt met afspelen van muziek en/of radio. Het liefst op meerdere verschillende tijden van de dag met verschillende vormen van muziek. Dus bijvoorbeeld van 10 to 12 een usb afspeellijst van 2 tot 4 radio dab+.

Ik heb zelf gezocht op verschillende sites etc maar als leek kan ik nergens een installatie vinden die aan bovenstaande beschrijving voldoet.

Ik hoop dat er mensen zijn hier die mij kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:41
Je zou iets als Volumio kunnen gebruiken voor het plannen en afspelen van de muzieklijsten. Die kan sowieso een lijst met mp3's aan (evt. zelfs lokaal opgeslagen), maar volgens mij ook wel radiostreams.
Dit zou je dan met bijvoorbeeld cron-jobs kunnen starten/stoppen.