AMD 1,4 en 235 Watt ??

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Ik snap dat een 1,4 ghz processor veel stroom vreet en dat een nieuwe voeding niet al te veel geld kost. Maar ik wil weten of het kan.
In het systeem hangt verder niet veel. 5400 toeren 20 gig hd, DVDspeler, modempje, 32 mb riva tnt 1 (of 2).

Zou dit kunnen, of moet er een 300 W aan?

...

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:32

Appie

F1RST Racing

Kunnen kan altijd, of het ook daadwerkelijk werkt is dan weer de vraag.
Je kunt het altijd proberen en evt. later de voeding vervangen.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Verwijderd

Je hebt dus een tbird 1,4. Deze vreet zeer veel stroom en je moet dus minimaal een 300watt voeding gebruiken.

Je kunt het wel proberen maar ik geef je weinig kans dat het lukt met de voeding die je nu hebt.

• Haranaka
  • Laatst online: 07-06 23:13
JA? als het niet toerijkend is maak ik nix kapot? nieuwe voeding halen en klaar?

...

Verwijderd

ik kan je nu al vertellen dat het niet gaat lukken ... dus koop maar een wat betere 300 watt voeding, succes

• bloasfist
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

je maakt niks kapot. Het werkt dan gewoon niet. Maar ik zou het wel proberen.
Mijn athlon 500@750 (classic, redelijke stroomvreter dus) met een tnt2m64, 2*maxtor diamondmax60+ 30gb, liteon fikker, cdromspeler, goldenorb, 3 oude voeding casefans en GFD draait ook op een 230W voedinkje.
Er is dus nog best een kans dat het gewoon werkt. Nou is 1.4gGHz wel veel natuurlijk.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 08:55
Zou het gewoon proberen, heb je stabiliteits problemen of trekt hij het niet dan kan je als nog die 300 Watt halen :)

Verwijderd

Betur koop je een merk-voeding!!! Kost iets meer, maar betaalt zich wel in prestaties uit
B-) B-)

En betur meteen, dan een systeem die het half wel, half niet trekt, doet je pc echt geen goed !!!!!!!

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 00:59 schreef bloasfist het volgende:
je maakt niks kapot. Het werkt dan gewoon niet. Maar ik zou het wel proberen.
Mijn athlon 500@750 (classic,
*knip*
Mhh..
Niet alleen trekt een TB1400 veel meer stroom, als het misgaat kan de stroom begrenzing inschakelen terwijhl de HD nog aan het schrijven is. Dat kan als gevolg hebben dat je een bad block op de HD krijgt. Niet dat het een echt bad block is, het is een 'soft' error. Maar zie die er maar af te krijgen zo 1 2 3, en je kunt al je data kwijtraken.
Plus dat als het sector 1, track 0 is, de HD meteen onleesbaar wordt en moet 'ie terug naar de fabrikant *reutel* .

En overbelasten van een voeding kan ook uiteindelijk een opgeblazen voeding opleveren.

Ik zou het niet eens proberen. Gewoon een zwaardere kopen omdat elke 235 watter overbelastr wordt met die TB1400. Of het nou werkt of niet.....

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
ik heb een 235w voeding met AMD Athlon 1.2 en dit werkt perfect! zie verdere specs in m'n signature.

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 10:53 schreef Canard het volgende:
ik heb een 235w voeding met AMD Athlon 1.2 en dit werkt perfect! zie verdere specs in m'n signature.
Tsjah,
probeer er eens een TB1400 in zou ik zeggen .. :P

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:53
Tja, ik denk dat het moet kunnen.. Maar verwacht niet dat het een al te stabiel systeem wordt..

Het hangt helemaal af van de kwaliteit van je voeding..

(trouwens die 32MB videokaart is een TNT2.. De tnt1 was 16MB).
Die videokaart lust overigens ook genoeg stroom, en als je er nog een beetje veel ram in hebt zitten kun je wel tegen de grenzen aanlopen..

(overigens heb ik zelf nog steeds m'n TB 1GHz @1420, met een GF2GTS en 768MB ram op een 250W voeding lopen.. Nog steeds stabiel, maar ik zit wel op de rand gezien de 5V omlaag gaat, en de 12V omhoog)

Verwijderd

Ik heb een TB1.4/MSI K7T266 met 2*HD/1*CD + AGP-2* 3D-video (16MB) + 100MBit LAN + Soundblaster 128 + Zware cooler....en slechts 235W voeding.
Ik draai onder winXP stabiel (uren achter elkaar...) :o

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

edit:

verbinding of GoT is brak

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Op donderdag 13 september 2001 10:52 schreef Hooi het volgende:

[..]

Mhh..
Niet alleen trekt een TB1400 veel meer stroom, als het misgaat kan de stroom begrenzing inschakelen terwijhl de HD nog aan het schrijven is. Dat kan als gevolg hebben dat je een bad block op de HD krijgt. Niet dat het een echt bad block is, het is een 'soft' error. Maar zie die er maar af te krijgen zo 1 2 3, en je kunt al je data kwijtraken.
Plus dat als het sector 1, track 0 is, de HD meteen onleesbaar wordt en moet 'ie terug naar de fabrikant *reutel* .

En overbelasten van een voeding kan ook uiteindelijk een opgeblazen voeding opleveren.

Ik zou het niet eens proberen. Gewoon een zwaardere kopen omdat elke 235 watter overbelastr wordt met die TB1400. Of het nou werkt of niet.....
Hetzelfde doet zich toch voor bij stroomuitval? Nou, dat is hier ook al een aantal keer gebeurd terwijl m'n pc aanstond. Echt niet dat dan gelijk m'n hele schijf vern**kt is. De kans zal misschien aanwezig zijn, maar meer dan een paar lost files heb ik nooit gehad na zo'n stroomuitval.
Ik zou het dus nog steeds proberen >:)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:08

Exirion

Gadgetfetisjist

Dit onderwerp is al vreselijk vaak besproken dus zoek even een beetje rond met de Search. Verder is het haast belachelijk om een stroomvretend monser als de TB1400 met een 235W voeding te proberen omdat dat oude types voedingen zijn die niet op de hoge amperages op de 3.3V en 5V lijn gebouwd zijn.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.