Na-isoleren van valse spouwmuur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ12
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 11-04 12:34
Hallo,

Bij het bouwen van onze aanbouw is er bij een deel van de muur een valse spouw ontstaan, omdat de isolatie niet strak tegen de binnenmuur aan zit. Bovenin is de valse spouw op z'n breedst (2 - 3 cm) en deze loopt 2,5 meter taps toe naar beneden waar de isolatie wel goed tegen de binnenmuur aan zit.

Mijn vraag is of, en hoe ik het beste deze valse spouw alsnog kan na-isoleren? De isolatie die we erin hebben is 11 cm pir. De muur is van boven nog open, omdat het dak er niet op zit, dus er zijn wel wat mogelijkheden.

Ik kijk uit naar het advies, alvast bedankt!

GJ12

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Kun je het van boven dan niet tegen je binnenblad duwen en fixeren? Waarom sluit het niet aan?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ12
Nee want we hebben gezien de situatie met het dak van de buren de isolatie (met afhouders voor de echte luchtspouw) op de binnenkant van de buitenmuur moeten schroeven. Dus vandaar dat we niks meer mee kunnen trekken en fixeren.

Waarschijnlijk lopen de muren iets weg van elkaar waardoor de valse spouw is ontstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:25

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Dus het is tussen jou en de buren? dan maakt het weinig uit

Als je het dicht wil maken kan dat eventueel met gepruts en eps korrels. en anders dichtpurren en niet meer aan denken. Met een lang purpistool en/of een slangentje kan je ook behoorlijk diep komen trouwens.

[ Voor 19% gewijzigd door twain4me op 21-10-2024 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ12
Nee het is onze eigen muur, onze binnenmuur loopt iets weg van de buitenmuur, wat die valse spouw veroorzaakt) en gezien de situatie met de buren konden wij niet de pirplaten strak tegen het binnenblad zetten, maar moest het net andersom.