Kookplaat bediening bijna niet te lezen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentode
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-04 13:56

pentode

illuster en luisterrijk

Topicstarter
Vraag: kan 'op strijk belettering' of iets dergelijks toegepast worden op glas? Van de keramische kookplaat.

Een goede vriend van me op leeftijd. Volgend jaar negentig. Wil elektrisch gaan koken.
Want de pannenlappen hebben op gas al een paar keer vlam gevat. En een pit verbrand door verkeerd terug plaatsen van een van de brander onderdelen.

Dus fornuis/kookgroep aangelegd. Perilex in de keuken. Gas fornuisplaat met knoppen aan de voorkant. Jaren zeventig eruit... Zat vast met bitumen kit ;-P

Gat groter gezaagd. Keramische kookplaat gekregen van dochter lief er in. En aangesloten.

Maar nu komt 't de plekken van de bediening zijn niet, zeg maar, moeilijk te lezen? Voor hem.

Dus hoe is dit duidelijker leesbaarder te maken. Je hebt ook opstrijk reflector folie.
Of zijn er andere betere materialen om te gebruiken?

Alvast bedankt voor 't meedenken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SjwRlkmrqCGNXH-5THWyHvzCmJg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zL4NrrE0SXcvi07IJAr4Hv1m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0UzutBqoT7HjyXBhWinOR_p8nDQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bT0OE1TWtl6hIl3Xv9bRPOq4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BRv-lJDWhsdI8RKiYW15gKx0pNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6NWOSzgouV86SqAPnnNpt4fN.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft niets met installaties te maken => schopje naar BK

[ Voor 1% gewijzigd door Septillion op 21-10-2024 10:04 ]

De mens leert. De mensheid niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentode

pentode

illuster en luisterrijk

Topicstarter
@Septillion thanx wist ook niet goed waar je dit onder moest plaatsen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:58

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Op zich wordt de bediening niet heet dus kan je wel wat op plakken. Maar dan moet je er niet een keer een pan overheen halen....

Misschien dat je er strepen onder (op het aanrecht) kan plakken voor het mikken? Bediening lijkt me ook alles behalve gebruikersvriendelijk overigens....

Daarnaast lijkt me keramisch dan ook absoluut geen logische keuze. Daarvan fikken pannenlappen namelijk ook prima en is het juist heel makkelijk er even wat op te leggen en de verkeerde pit te ontsteken... Dan lijkt me een gasstel met "uitwaaibeveiliging" een veiligere keuze. Of dan echt full inductie.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:11
eens met @Septillion keramisch lijkt me een slechte oplossing. Neem dan Inductie.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr. Eddo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:19
Atag heeft heeft een oplossing voor slechtzienden https://www.atag.nl/collectie/producten/000000000000724516 , maar die past alleen op deze inductiekookplaat https://www.atag.nl/colle...EuMTcyOTQ5ODM0OC4zNS4wLjA.

Dan wordt het dus wel meteen een prijzig grapje, maar dit zou een oplossing kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zf3DDVt9p4g0O3ucklxa4yJaIC0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0ny9aJ0VPayTPsd26Na3ru5M.png?f=user_large

Hoge temperatuur bestendige permanente markers bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-10 12:53

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ook helemaal eens met @Septillion, keramisch is een drama. Een IKEA inductieplaat heb je al vanaf €199 dus dat zijn de kosten niet echt.

Verder zou je naar hittebestendige stickers kunnen kijken:
https://www.stickerwinkel.com/assortiment/aluminium-stickers

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:09
Mijn voorstel zou zijn om toch echt voor een inductie kookplaat met fysieke knoppen te gaan.

Hoef echt niet heel duur te zijn: https://www.klarstein.nl/...knoppen-glas-zwart-4.html

Edit: Verder zijn er ook modulaire kookplaten zodat je de knoppen elders kan plaatsen, maar dan verschuif de comma wel een plaats naar rechts.. https://www.berbel.uk/pre...finity-with-rotary-knobs/

[ Voor 29% gewijzigd door grasmanek94 op 21-10-2024 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:22
Ook hier voor fysieke knoppen.
Verhoogd herkenbaarheid EN goed als de vinger gevoeligheid achteruit gaat (arthrose etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:48
Voor mijn oma toendertijd hebben we een Keramische plaat gekocht met Fysieke knoppen ipv touch. is dat hier geen optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Als bij onze machines 'opdruk' slecht wordt dan laseretsen we deze er meestal opnieuw op. Op metaal en glas werkt dat perfect, vrijwel niet voelbaar (dus ook niet vatbaar voor vuil).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:04
Je zou er een paar nylon ringen op kunnen lijmen. Dat maakt ze tastbaar, beinvloed de capacitive touch niet, en is goed bestendig tegen warmte en schoonmaakmiddelen.

Het helpt alleen niet met leesbaarder maken, mogelijk dat je eigen "ringen" kan 3d printen van nylon?

Lijm is wel een uitdaging voor glas, want standaard cyanoacrylaat werkt niet zo goed volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentode

pentode

illuster en luisterrijk

Topicstarter
@ allemaal ;-P Bedankt voor de adviezen. En beste antwoorden Fysieke knoppen zal ik aan hem voorstellen. Is ook het meest logische. Als je op die leeftijd van een gascomfort af komt. De kookplaat was tweede hands denk zo te zien.
De plaat ligt er nog los in...

Alleen qua inkomsten aow dus heeft hij weinig te makken.

Ik heb hem net gebeld. Hij vindt het geweldig dat jullie allemaal meedenken ;-)
En eerst sparen dan een andere kookplaat...

Inductie daar snapt hij niets van. Maar de meeste pannen bij hem zijn oer degelijk rvs of gietijzer.

[ Voor 2% gewijzigd door pentode op 21-10-2024 10:54 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-10 07:35

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

pentode schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:39:
@ allemaal ;-P Bedankt voor de adviezen. Fysieke knoppen zal ik aan hem voorstellen. Is ook het meest logische. Als je op die leeftijd van een gascomfort af komt. De kookplaat was tweede hands denk zo te zien.
De plaat ligt er nog los in...

Alleen qua inkomsten aow dus heeft hij weinig te makken.

Ik heb hem net gebeld. Het vind het geweldig dat jullie allemaal meedenken ;-)
En eerst sparen dan een andere kookplaat...

Inductie daar snapt hij niets van. Maar de meeste pannen bij hem zijn oer degelijk rvs of gietijzer.
Je weet dat je als je overgaat van gas naar inductie dat je dan allemaal nieuwe pannen moet kopen?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pentode

pentode

illuster en luisterrijk

Topicstarter
@CrankyGamerOG Ook ooit over gegaan van gas naar inductie. Elke pan deed het.
En kromme bodems maakt voor inductie niet uit. Hooguit meer wiebel. Inductie (magnetisme) neemt kwadratisch af. Met de afstand. Die paar mm maakt echt niet uit.
Ik leg er van dat duurzame zwarte bakfolie onder dat gaat geweldig. En minder krassen.

Juist de nieuwe pannen waar het inductie teken op staat die laten de boel 'tikken' imho.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZghbnrdWyUbR4erSR7G_p7jwB-4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lILDuWc1ao7G3Dt4ptyRuDck.jpg?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door pentode op 21-10-2024 12:25 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:06
CrankyGamerOG schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:44:
[...]

Je weet dat je als je overgaat van gas naar inductie dat je dan allemaal nieuwe pannen moet kopen?
Ik vermoed (aanname) dat je hier een aanname doet. Dat past dan weer niet goed bij het onderschrift onder je username..
Ik vind deze opmerking altijd een staaltje bangmakerij. Ik ben zelf overgegaan naar inductie een tijdje terug en geen centje pijn. Niet alle pannen doen het op inductie maar alle pannen moeten vervangen is wel heel extreem. De meeste pannen zijn prima op inductie te gebruiken; ook als ze eerder op gas zijn gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door m181087 op 21-10-2024 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
Heel makkelijk te testen welke pannen goed werken: hou er een magneet tegenaan.
Oh, en degene met kassen onderin zou ik ook wegdoen, anders kras je in de inductieplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

m181087 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:54:
[...]

Ik vermoed (aanname) dat je hier een aanname doet. Dat past dan weer niet goed bij het onderschrift onder je username..
Ik vind deze opmerking altijd een staaltje bangmakerij. Ik ben zelf overgegaan naar inductie een tijdje terug en geen centje pijn. Niet alle pannen doen het op inductie maar alle pannen moeten vervangen is wel heel extreem. De meeste pannen zijn prima op inductie te gebruiken; ook als ze eerder op gas zijn gebruikt.
De meeste pannen trekken ietwat krom op gas, en kunnen daarom schade toebrengen aan de inductie plaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:29

m-vw

Dus?

[...]

Waar haal je dit vandaan? Wij hadden welgeteld één pan die het niet goed deed.
De overige tien waren geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

m-vw schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:33:
[...]

Waar haal je dit vandaan? Wij hadden welgeteld één pan die het niet goed deed.
De overige tien waren geen probleem.
Wie heeft het over NIET werken, ik heb het over kromme pannen en krassen in bodem die schade kunnen veroorzaken op de inductie plaat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 18:41
CrankyGamerOG schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:36:
[...]

Wie heeft het over NIET werken, ik heb het over kromme pannen en krassen in bodem die schade kunnen veroorzaken op de inductie plaat?
Over wat voor schade hebben we het dan? Wat krasjes in de glasplaat? Die krijg je sowieso, als dat een probleem is moet je m lekker in de doos boven op zolder zetten.

Ik heb een inductie plaat, en kromme plaatstalen pannen (Zijn nooit op gas gebruikt overigens), en het werkt prima. Ja de glasplaat heeft krasjes, maar dat komt omdat niet iedereen in huis de pannen en plaat afneemt met een theedoek voordat ze het gebruiken

Nou dan zal ik beargumenteren waarom ik denk dat het niet boeit:
Pannen trekken krom door hitte, aangezien elke kookplaat op basis van hitte werkt, heeft elke pan het risico om krom te trekken, ongeacht het type kookplaat. Het risico wordt lager als er zeer gelijkmatig opgewarmd wordt, en erger als de hitte geconcentreerd wordt op bepaalde delen van de pan. Het risico op kromtrekken is overigens groter op een inductie plaat omdat deze geconcentreerd de pan verwarmd en minder hitte om de pan heen laat stromen zoals een glasplaat dat doet.

Krassen in de glasplaat komt vooral door rondzwervend zand/stof en als je dan een pan er op zet en een beetje rondschuift dan heb je snel krasjes.

Het punt van krassen in de onderkant van de pan negeer ik, want als je onderkant van de pan er uit ziet als schuurpapier moet je je deze misschien niet meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:29

m-vw

Dus?

CrankyGamerOG schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:36:
[...]

Zie geen andere reden om ze te vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
KoeKk schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:50:
[...]

Het punt van krassen in de onderkant van de pan negeer ik, want als je onderkant van de pan er uit ziet als schuurpapier moet je je deze misschien niet meer gebruiken.
Het punt van de magneet test zou ik niet negeren, heb die fout al eens gemaakt, na half uur was het water nog steeds koud -.- kwam ik erachter dat die persoon nog "oude" pannen had staan in zn keukenkastje, want zonder om weg te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

KoeKk schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:50:
[...]

:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toekie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 09:46
Wat al gezegd wordt. Fysieke knoppen. Of als tweaker zijnde een iets experimentele ingeving die ik had. Met een draagbare laser engraver de touch knoppen vergroten of grotere icoontjes er naast graveren.
Je hebt dus dit soort lasers
https://www.amazon.nl/SCU...b1ef655&gad_source=1&th=1

Die kun je op een plaat, of zoals de voorbeeld foto laat zien op een skateboard zetten en dan graveren. Wellicht een tweaker waarvan je die kunt lenen.

Vele malen omslachtiger dan fysieke knoppen maar mits je perse touch wil zou dit kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
m-vw schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 12:04:
[...]

Zie geen andere reden om ze te vervangen.
Kromme bodems kunnen ook een irritant piepend geluid veroorzaken.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:22

DukeBox

loves wheat smoothies

De magneet test zou ik zeker doen, ook met nieuwe pannen die geschikt zijn.

Zo heb ik een ikea wok pan (https://www.ikea.com/nl/n...-antiaanbaklaag-80531463/), daar zit zo weinig ijzer in dat die het niet eens op mijn wok plek doet terwijl een kleine BK steelpan daar prima werkt... wat een flut ding.

Op de plek voor middelgrote pannen werkt die wel maar dat is een hele onhandige plek gezien door de grootte je dan niet meer bij de bediening kan.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
KabouterSuper schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 15:05:
Kromme bodems kunnen ook een irritant piepend geluid veroorzaken.
En rechte kunnen ook lekker "zoemen".
Een tomado pan van de action is bij 1x gebruik al krom.
Het maakt allemaal niks uit zolang de boel warm wordt.

Voor TS: er zijn zat kookplaten, ook zonder fysieke knoppen, die duidelijk en makkelijk zijn.
Kijk gewoon zelf goed en laat je niet door verkoper informeren, die kijkt naar marges, niet naar gemak.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinC
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16:22
DJMaze schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 15:54:
[...]

En rechte kunnen ook lekker "zoemen".
Een tomado pan van de action is bij 1x gebruik al krom.
Het maakt allemaal niks uit zolang de boel warm wordt.

Voor TS: er zijn zat kookplaten, ook zonder fysieke knoppen, die duidelijk en makkelijk zijn.
Kijk gewoon zelf goed en laat je niet door verkoper informeren, die kijkt naar marges, niet naar gemak.
Het grootste nadeel van kromme pannen zit voor mij in het feit dat de olie waar je in wilt bakken naar de zijkanten gaat en niet meer gelijkmatig verdeeld is.

Voor mij daarom alleen nog maar kwalitatief hoogstaande pannen met een dikke bodem, goed tegen kromtrekken en ook goed voor een gelijkmatige warmteverdeling naar je voedsel. :)

48x 315WP (oost-west orientatie), 9kw Pana Bi-bloc, All-electric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:18
een nieuwe bril? Als je zicht slecht is is dat misschien een goedkoper idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:04
Kun je in dit soort gehard glas graveren?
Ik weet wel dat je er nog een speciale verf voor nodig hebt als je solid state lasers gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:05
pman63 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:22:
een nieuwe bril? Als je zicht slecht is is dat misschien een goedkoper idee.
Een bril kan niet bij elk zichtprobleem helpen. Met 90 jaar heb je waarschijnlijk meer kwaaltjes dan bijziendheid die voor gezichtsverlies zorgen (staar, troebel hoornvlies, slechte zenuwen, etc). ;)

let the past be the past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

99ruud99 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:21:
Ook hier voor fysieke knoppen.
Verhoogd herkenbaarheid EN goed als de vinger gevoeligheid achteruit gaat (arthrose etc).
Kost een bom duiten maar ik heb gewoon fysieke draaiknoppen op mijn inductieplaat.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/im-8nXp9aOk9nFdP6mKs2DFJFfk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u8GLmoXFsuwFgWUqelZhEn6K.jpg?f=fotoalbum_large

Werkt voor zo'n casus prima. En simpele draaiknoppen, en een veilige inductieplaat

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pentode

pentode

illuster en luisterrijk

Topicstarter
@pentode note to self & @Septillion @DexterDee Er zijn dus allerlei soorten stickers te koop. Speciaal voor kookplaten en ovens ed. Meerdere mensen klagen over slechte leesbaarheid...

"Witte tekst 44 stuks combinatie symbolen en 50-250 graden temperatuur labels duidelijke achtergrond oven zelfklevende draaiknop schakelaar sticker"

Ff zoeken welke symbolen het geschikts zijn. En of bediening door een sticker heen nog werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door pentode op 21-10-2024 21:49 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8tur3
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 11:20
[...]

Fabeltjes van de commercie. Mijn BK en Tefals hebben geen krimp gegeven.
Alleen een geëmailleerde soeppan van 2 jaar oud deed het niet. Dus als oud ijzer aan de straat, was 5 minuten later weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:49
Ik vind het weer mooi hoor :). Er wordt gevraagd om iets om de touchknoppen beter te kunnen zien en wij komen aan met lasers en high end keukenoplossingen.

Waarom niet 8 stickertjes met 4 verschillende kleuren die je in de hoeken bij de verschillende pitten plakt en bij de corresponderende knoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:22

krietjur

Where am I?

Boudewijn schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 19:45:
[...]

Kost een bom duiten maar ik heb gewoon fysieke draaiknoppen op mijn inductieplaat.[Afbeelding]

Werkt voor zo'n casus prima. En simpele draaiknoppen, en een veilige inductieplaat
Erg mooi! Heb je misschien meer info voor me? (merk/model). Ik kook nog op gas in een 50 jaar oude keuken, dus een nieuwe keuken staat op de planning. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Boudewijn schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 19:45:
[...]

Kost een bom duiten maar ik heb gewoon fysieke draaiknoppen op mijn inductieplaat.[Afbeelding]

Nu nog bom aan duiten vinden voor iemand die het blijkbaar niet zo breed heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

SYQ schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 07:58:
[...]

Nu nog bom aan duiten vinden voor iemand die het blijkbaar niet zo breed heeft
Ik heb de startpost en de eerste tien posts gelezen. Sorry, ik zal niet meerr reageren op topics waar niet alle info in de topicstart staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

krietjur schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 07:34:
[...]

Erg mooi! Heb je misschien meer info voor me? (merk/model). Ik kook nog op gas in een 50 jaar oude keuken, dus een nieuwe keuken staat op de planning. :)
Bora professional.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:37
Ik zal in proper tweakers fashion nog even wat anders suggereren: Misschien is uitgekookt.nl een betere oplossing. Uiteindelijk is koken gewoon niet zo super veilig meer als alleenstaande die gebreken begint te vertonen. Je kan pannen ook laten droogkoken omdat je in slaap bent gevallen en er zijn meer dingen dan alleen je pannenlappen die vlam kunnen vatten. Je mouw bijvoorbeeld.
Beter is het om het op een gegeven moment gewoon bij een waterkoker te houden voor de thee en verder met magnetron maaltijden te werken. Eventueel combineren met een airfryer die automatisch afslaat voor wat variatie.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentode

pentode

illuster en luisterrijk

Topicstarter
MrAngry schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:11:
Ik zal in proper tweakers fashion nog even wat anders suggereren: Misschien is uitgekookt.nl een betere oplossing. Uiteindelijk is koken gewoon niet zo super veilig meer als alleenstaande die gebreken begint te vertonen. Je kan pannen ook latern droogkoken omdat je in slaap bent gevallen en er zijn meer dingen dan alleen je pannenlappen die vlam kunnen vatten. Je mouw bijvoorbeeld.
Beter is het om het op een gegeven moment gewoon bij een waterkoker te houden voor de thee en verder met magnetron maaltijden te werken. Eventueel combineren met een airfryer die automatisch afslaat voor wat variatie.
Ja, je hebt ook "tafeltje dek je" En andere maaltijd bezorgers. Maar daar hangt een prijskaartje aan.
En je geeft dan de regie uit handen. En er is ook nog zo iets als "behoud van vaardigheden"
Zelf de boodschappen doen. De maaltijd bereiden.

En hij heeft een volkstuin. En die eigen verbouwde groente is toch lekker.
Andijvie, bonen, tomaten, bloemkool, aardappels de hele enchilada ;-)
Fietstassen vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pentode

pentode

illuster en luisterrijk

Topicstarter
Gramser schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 07:30:
Ik vind het weer mooi hoor :). Er wordt gevraagd om iets om de touchknoppen beter te kunnen zien en wij komen aan met lasers en high end keukenoplossingen.

Waarom niet 8 stickertjes met 4 verschillende kleuren die je in de hoeken bij de verschillende pitten plakt en bij de corresponderende knoppen?
Ja, 't gaat op z'n Tweakers alle kanten op ;-P Zelf ben ik erg pragmatisch. Dus stickeren of zo als de Belgen zeggen zelf kleveren is zeker een optie. Voor nu.
En dan sparen voor een inductie kookplaat met fysieke knoppen.

M'n hobby is oa elektronica. Daar gebruik je bij printplaten voor smd/smt montage soldeer pasta stencils.
Die kun je ook als masker gebruiken. En dan acryl witte glasverf gebruiken. Met een rollertje aanbrengen.
Masker weghalen. En de verf laten uitharden.

Pagina: 1