Asset tags advies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik was even benieuwd hoe anderen het doen. Wij hebben een hoop hardware in omloop. Het meeste wordt uitgeleend op basis van goed vertrouwen. Intussen is dat echter niet meer handelbaar omdat er gewoon té veel hardware in omloop is.

Voor laptops en telefoons wordt wel een bruikleenovereenkomst opgesteld, maar voor extra schermen voor thuiswerk, allerhande extra hardware en spullen nog niet. Hierdoor kan je ook nooit iets terugvragen, omdat je niet 100% zeker kan zijn dat diegene het nog heeft. Als diegene zegt dat ie het al weer heeft ingeleverd, valt er weinig tegen in te brengen omdat er nu nog geen procedure voor is.

Nu zat ik zelf te denken om bij een bedrijf van die 'asset tags' te bestellen. Zodat alle hardware die binnenkomt daarmee een uniek en zichtbaar nummer krijgt.

Om geen typische beginnersfouten te maken wou ik even vragen of jullie hier ervaring mee hebben en hoe jullie dit zouden aanpakken.

Ik denk er aan om voorgedrukte tags te bestellen bij een bedrijf (geen idee welke, tips?) met daarop voor ons unieke nummers. Elke asset houden we dan bij in een 'lijst' die bij verandering van gebruiker of bij inleveren wordt bijgewerkt.

Je hebt diverse soorten tags, ook met barcode of QR erop. Het voordeel is me duidelijk, maar is dat praktisch? Aangezien we geen scanner op onze PC hebben denk ik niet dat dit direct meerwaarde heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Fairy op 21-10-2024 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:08

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik verplaats je topic naar een geschikter subforum :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:33
Is een Dymo labelwriter geen uitkomst in dezen? Dan maak je gewoon zelf je unieke IDs en ben je vrij goedkoop uit bij uitbreiding / inruiling van de apparaten.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
We hebben een Dymo (D1) meedere zelfs, maar een 'echte' asset tag lijkt me een stuk professioneler ogen en die zijn ook uniek. Met een Dymo kan je in principe de labels namaken of per abuis dubbel uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:18
Qr of barcode werken prima. Zet ook de vertaling naar decimaal nummer op de asset tag.
Scannen kan via een barcode scanner of app op je telefoon. Of even handmatig intikken.
Dat je daarna een sluitende administratie is bijna het belangrijkste dus zorgen dat dat op orde is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 23:33
Brady en hun concurrenten maken tags voor dit doel. Die zijn stevig en zullen nooit per ongeluk loslaten.
Pagina: 1