Toon posts:

TFT's: NEC MultiSync 1700M+ en SGI 1600SW ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb een tijdje met een TFT gewerkt om die te proberen en toen ik daarna weer terrugging op een 19" CRT van Samsung (wel de goeie met vlakke beeldbuis) kreeg ik echt het gevoel alsof ik door een blur-filter van photoshop zat te kijken. TFT geeft kleuren wat minder mooi weer maar de scherpte daarintegen is echt beter dan CRT. En ik vond games nog best goed te doen op TFT, ook al speelde ik ze in lagere resoluties. Oke ik wil dus een TFT maar in lager dan 1280x1024 werken zie ik niet zo zitten. Goedkoopste oplossing die ik ben tegengekomen:
NEC MultiSync LCD1700M+ voor 2150,- bij SWW computers
( http://www.necmitsubishi.com/products/home/product.cfm?productid=164&cfid=19431&cftoken=76094252 )
Heeft iemand ervaringen met deze monitor?
Overigens kan ik de pixel respons tijd niet vinden, die zal toch wel max 50 zijn zoals de meeste TFT's?

Helemaal de mooiste is natuurlijk de SGI 1600SW. Toen die uit kwam kostte die in de US 1299 dollar dus dat viel nog wel enigzins mee. Iemand enig idee voor hoeveel gulden dit ding NU in nederland te krijgen is?
Resolutie van 1600x1024 :) :) :)

Verwijderd

Ik werk sinds 2-3 weken thuis met die NEC 1700M+. De kwaliteit van het beeld is echt goed en het is een hele verademing voor mijn ogen.

Ik werk vooral in programma's als photoshop en bekijk af en toe eens een DVD of kijk televisie met mijn tv-kaart. Bij deze is de kwaliteit van het beeld zeer goed en is er geen sprake van ghosting (vertraagd beeld).

Over ghosting bij games kan ik echter nog niet spreken daar ik nog geen gespeeld heb.

Bij het aanschaffen van het scherm heb ik ook eerst een hele hoop forums en reviews overlopen en daarna naar de winkels geweest op de kwaliteit te bekijken. Wat de respons tijd is van het scherm heb ik echter ook nergens kunnen achterhalen.

Persoonlijk vind ik het een aanrader, zeker door zijn relatief lage prijs (900 Euro).

Verwijderd

Topicstarter
900 Euro, dat is minder dan 2000 gulden. Geen enkele andere SXGA TFT komt ook maar in de buurt van die prijs.
What's the catch?
Waar is ie voor zo weinig te krijgen?
Ik weet ik alleen SWW die er 2250,- voor vraagt.
Overigens staat daar in de prijslijst niet TCO99 achter zoals bij de andere TFT's. Is dat belangrijk? En kan je voor dit ding wel die 100 piek subsidie krijgen zoals bij de meeste andere TFT's?

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:28

Paladin

Play Ball!

op elke tft monitor zit 100 gulden subsidi
tevens is deze nec heel erg goed in de comp totaal getest en daar gingen ze nog uit van een prijs van 3500 oftewel het is een zeer goeie monitor met een erg mooie prijs.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Ziet er goed uit en zeker voor die prijs, speel zelf vaak Champ. Manager en dan wil je ook wel een rustig en scherp beeldje hebben, maar ik wil nog wel ff kijken hoe de monitor zich bij NHL 2002 houdt en een beetje ghosting wil ik dan nog wel op de koop toenemen.

"Better ask questions before you shoot"

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 00:24 schreef Arthur_ het volgende:
Helemaal de mooiste is natuurlijk de SGI 1600SW. Toen die uit kwam kostte die in de US 1299 dollar dus dat viel nog wel enigzins mee. Iemand enig idee voor hoeveel gulden dit ding NU in nederland te krijgen is?
Resolutie van 1600x1024 :) :) :)
'maar' 2950,- excl (3510,50 incl) bij b2net. Dat is niet duur als je kijkt naar de prijs die bij sgi zelf op de site staat. Normaal 2495 dollar en nu met een limited time offer voor 1495 dollar (omgerekend 1 dollar = 2,35 gulden !!!). Echt een super gaaf display :9~

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Tijdje terug werd in de States dat SGI model voor ~$700 verkocht, geloof ook niet meer dat het gemaakt wordt.

Verwijderd

Hij wordt nog steeds gemaakt hoor. En ze worden ook goed verkocht als ik me niet vergis. Alleen voor 700 dollar is wel heel vreemd. Klopt ook niet vergeleken met prijzen van andere vergelijkbare schermen. Het laagste wat ik tot nu toe heb gezien is 1500 dollar. Is die 700 dollar niet korting oid ? Kom hem namelijk ook vaak tegen voor rond de 2100 dollar....
Pagina: 1