Dunne stuc plaat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdv1
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-12-2024
Hallo,

Ik heb op mijn zolderkamer 2 balken die in de muur zitten en ongeveer gelijk lopen met de muur. Deze kamer moet gestuct worden en dat kan uiteraard niet over hout.

Nu zoek ik hier een oplossing voor. Zelf heb ik al een 4mm wedi plaat in gedachte, maar aangezien het maar voor 2 strookjes van 7x15cm gaat vind ik het ook zonde om daar zo'n plaat voor te halen. Iemand nog een goed idee hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09:30
4mm wedi. ;)

Das echt de dunste optie

Als je in de buurt van Apeldoorn woont heb ik misschien wel een rest stukje voor je.

[ Voor 52% gewijzigd door Makrolon op 20-10-2024 21:42 ]

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:52

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Qboard dat is goedkoper.. een plaatje van 1200X600 kost iets van 13 euro bij hornbach

stukje weghalen een een 9,5mm gipsplaatje is wellicht ook mogelijk

[ Voor 28% gewijzigd door twain4me op 20-10-2024 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdv1
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-12-2024
Bedankt, ik heb hier in de buurt een Gamma, Karwei en een Praxis zitten maar die lijken geen 4mm platen te hebben...

Dan moet ik toch maar even wat verder gaan naar een hornbach inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Het is mogelijk een slecht advies, dat moet ik er wel bij vermelden.

Ik heb hier bij een oud kozijn ook een balk zitten die zo dicht tegen de muur aan zat dat ik niets kon vinden wat ik hierop kon monteren. De stukadoor in kwestie om advies gevraagd en die heeft het opgelost met veel gaasband. Hij zei dat het wel goed zou komen zo.

En 2 jaar laten ziet het er nog steeds perfect uit zonder enige scheurvorming.

Ik zeg niet dat je dit moet doen want hout blijf natuurlijk altijd anders werken dan de rest van de wand. Maar dit is mijn ervaring.

Afwerken met een constructieplaat is natuurlijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 21:08

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

BlueKeenan schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:41:

Ik heb hier bij een oud kozijn ook een balk zitten die zo dicht tegen de muur aan zat dat ik niets kon vinden wat ik hierop kon monteren. De stukadoor in kwestie om advies gevraagd en die heeft het opgelost met veel gaasband. Hij zei dat het wel goed zou komen zo.

Ik zeg niet dat je dit moet doen want hout blijf natuurlijk altijd anders werken dan de rest van de wand. Maar dit is mijn ervaring.

Dit is helemaal niet zo gek. vroeger deden ze niet anders. Ik heb hele plafonds naar beneden getrokken waar een soort volgestuct kippengaas op zat. Dit zat gewoon tegen zielige panlatjes gespijkerd met krammen. Zat geen scheurtje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 16:01
Misschien heb je iets aan Knauf Stucanet.

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
BlueKeenan schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:41:

Heel vroeger (jaren 30-60 vorige eeuw) gewoon met stro tegen je dak en dichtsmeren met gips. Konden ze prachtige 'grachtengordel' plafonds mee maken, met ornamenten en sierlijsten.
Pagina: 1