Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudjuhnl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-06 10:16
Hallo allemaal!

Game pc samenstellen is soms al lastig maar laptops is helemaal een ding. Zie de bos door de bomen niet meer. Dus graag jullie hulp!

Wat ga je met je laptop doen?
Call of duty Warzone & Age of Empires 2 dat zijn de spellen dat ik wil gaan spelen. Leen nu af en toe de laptop van me vader of zwager om te gamen.

Wat is je budget?
liefst blijft ik onder de €1000

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja richting de kast zodat je vrouw het niet meer ziet liggen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee geen voorkeuren ben zelf al meer dan 15 jaar een MacBook gebruiker. Word me eerste Windows laptop na 15 jaar

Ohja en is het de moeite waard om te wachten op black-friday?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:09
Waarom niet een sff pc?
Maargoed, wat heb je zelf al gevonden qua laptop? Want er wordt ook eigen inzet gevraagd.

Black Friday is met name goed voor oudere modellen die in uitverkoop gaan, zeker in de USA. In Nederland schelen de prijzen meestal niet zoveel voor nieuwe game pcs, maar gezien het al over paar weken is kan je het gewoon even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudjuhnl
Dit waren de kandidaten wat ik zelf had gezien

https://www.coolblue.nl/p...p-victus-15-fb2950nd.html
Rtx 4060 maar wel een trager cpu

https://www.coolblue.nl/p...rg-15-ai-a1vek-019nl.html

Minder GPU maar de CPU beter

Vind het lastig om te zeggen wat het prestatie verschil tussen deze 2 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudjuhnl
99ruud99 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:53:
Waarom niet een sff pc?
Maargoed, wat heb je zelf al gevonden qua laptop? Want er wordt ook eigen inzet gevraagd.

Black Friday is met name goed voor oudere modellen die in uitverkoop gaan, zeker in de USA. In Nederland schelen de prijzen meestal niet zoveel voor nieuwe game pcs, maar gezien het al over paar weken is kan je het gewoon even afwachten.
Helaas moet ik af en toe ergens anders zitten. Waardoor iets vast niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Probeer 7000 serie Ryzen 5 te vinden, die is wat ouder. Als er een losse gpu in de laptop zit is die beter dan 8000 serie, en doordat hij ouder is mooie kans op Black Friday deal.

(8000 is betere igpu, maar minder cpu prestatie. Igpu is van minder belang met een losse gpu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudjuhnl
99ruud99 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 21:27:
Probeer 7000 serie Ryzen 5 te vinden, die is wat ouder. Als er een losse gpu in de laptop zit is die beter dan 8000 serie, en doordat hij ouder is mooie kans op Black Friday deal.

(8000 is betere igpu, maar minder cpu prestatie. Igpu is van minder belang met een losse gpu).
Dus een laptop als deze zou een goede keuze zijn?

https://www.coolblue.nl/p...ro-v15-anv15-41-r7nk.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Probleem is dat je dan bij laptops nog zit met geluidsproductie, beeldkwaliteit, algehele bouwkwaliteit.

Stel je hebt een razend snelle CPU en GPU, maar de koeling is slecht, dan gaat hij hem omlaag klokken, waardoor laptop alsnog traag is.

Dit weet je meestal pas als je hem test- dus zou je naar de BBG kunnen kijken. Echter, deze zitten buiten budget :(

Best Buy Guide: Beste gamelaptops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudjuhnl
Uit eindelijk toch een laptop besteld en het is het volgende geworden.

https://www.coolblue.nl/p...rg-15-ai-a1vfk-017nl.html

De laptop is dikke prima, blijft koel en presteert zeer goed zelfs in Warzone alles op high.

Alleen de adapter meegeleverd zit zeker op zijn limiet, dit word zo warm dat het niet vast te houden is. Werk zelf in de vloeren maar als iemand me zou zeggen me pvc is gesmolten zou ik het geloven.

Zijn hier überhaupt alternatieven voor? Betere opladers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58

franssie

Save the albatross

@ruudjuhnl ik gebruik het stalen frame van mijn bureau als koelelement van een andere voeding maar met wat tywraps lijkt dat wel te werken en smelt mjn vloer niet.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:58
ruudjuhnl schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:48:

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja richting de kast zodat je vrouw het niet meer ziet liggen.
Heb mijn vrouw gevraagd... Ze ontkent dat ze je kent... moet ik me zorgen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 17:06
ruudjuhnl schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 23:41:
Uit eindelijk toch een laptop besteld en het is het volgende geworden.

https://www.coolblue.nl/p...rg-15-ai-a1vfk-017nl.html

De laptop is dikke prima, blijft koel en presteert zeer goed zelfs in Warzone alles op high.

Alleen de adapter meegeleverd zit zeker op zijn limiet, dit word zo warm dat het niet vast te houden is. Werk zelf in de vloeren maar als iemand me zou zeggen me pvc is gesmolten zou ik het geloven.

Zijn hier überhaupt alternatieven voor? Betere opladers?
MSI knijpt hun videokaarten ontzettend en leveren te lage adapters bij. Hun videokaarten krijgen maximaal 45W toebedeeld ( Total Graphics Power / TGP) terwijl een Lenovo LOQ bijv 115W levert. Dat scheelt enorm qua prestaties. Een 45W 4060 presteert hetzelfde als full powered 4050. Je koopt dus een 4060 met de power van een 4050.
Zie bijv YouTube: Laptop RTX 4060 (45w) vs 4050 (115w) Gaming Benchmark | MSI GF63 Thi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksequence
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-06 13:57
Ik zou wachten op blackfriday en dan vooral checken op laptops met een 4070 deze dippen hopelijk net onder de 1000 als je mazzel hebt.

Bijv: uitvoering: Lenovo Legion Slim 5 16ARP9 (83EX001KMH)

Is al rond de 1150 geweest in het verleden idealiter pik je dit of een vergelijkbaar model op voor rond de 1000-1100.

Zou ff afwachten.
Pagina: 1