Ik ben momenteel in dienst voor 36 uur bij werkgever 1 (Rijksoverheid) en 24 uur bij werkgever 2 (Hoger onderwijsinstelling) wat neerkomt op een totaal van 60 contracturen per week. In de praktijk maak ik echter niet altijd alle uren, vooral bij werkgever 2 (onderwijsinstelling), omdat ik door mijn expertise nagenoeg geen voorbereidingstijd (van de lessen) nodig heb die wel is meegenomen in de aanstelling. Beiden werkgevers weten dat ik ook elders werk.
Ik begrijp dat de arbeidstijdenwet niet van toepassing is als je meer dan drie keer het minimumloon verdient, wat in mijn geval bij werkgever 1 het geval is. Echter, ik ben niet zeker hoe deze uitzondering zich verhoudt tot mijn werk bij werkgever 2, waar ik niet drie keer het minimumloon verdien (o.b.v. fulltime aanstelling).
Hoor graag of iemand hier wat meer over weet!
Ik begrijp dat de arbeidstijdenwet niet van toepassing is als je meer dan drie keer het minimumloon verdient, wat in mijn geval bij werkgever 1 het geval is. Echter, ik ben niet zeker hoe deze uitzondering zich verhoudt tot mijn werk bij werkgever 2, waar ik niet drie keer het minimumloon verdien (o.b.v. fulltime aanstelling).
Hoor graag of iemand hier wat meer over weet!