Home cinema/surround set voor TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik zoek een?
Home cinema set. Ik heb nu een LG OLED55C7 met de SJ8 als voet. Deze heeft flinke burn-in en de coulance van LG die sommigen krijgen lijkt erg random. Ze deden alsof ik iets belachelijks vroeg, terwijl ik letterlijk de offerte van een mede-tweaker mee heb gestuurd. Enfin, ik ga waarschijnlijk een 65" G4 kopen. De soundbar is nu de voet van de TV en die is sowieso niet denderend, dus die wil ik vervangen voor iets beters.

Wat is je budget?
Erg relatief afhankelijk van de oplossing, maar het liefst rond de €1000.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Series en films te kijken. Het zou fijn zijn als het ook geschikt is voor een platenspeler, maar dat is geen harde eis.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik denk eigenlijk dat de Sony Bravia Theatre Quad een goede oplossing is voor de opstelling van mijn woonkamer. Ik vind deze alleen echt te duur. Z'n voorganger is nu soms voor een goede prijs te krijgen, maar heeft wat problemen met o.a. connectie waar ik geen zin in heb.

Verder heb je de Samsung Q990D, maar als je die rears niet echt achter je kan zetten verlies je veel van het effect vind ik.

Misschien is meer traditionele hifi ook een goede optie, maar daar heb ik helemaal geen kaas van gegeten. Ik heb ook geen versterker of receiver.

Welke vragen heb je hier nog over?
Vooral hoe je het best surround kan creëren met rears naast je ipv achter je.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/evnZDYQ3QeAQzhS71rv9zrqiYMo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HX1kmX7rCLwDemxTocl7J8U0.png?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Ilya op 23-10-2024 17:16)

Anoniem: 1221402

Ik heb de rears ook meer naast me, de bank wel een 20cm van de muur af geschoven. Als je ze naast je hebt ipv meer achter je, zou je ze wat hoger moeten plaatsen volgens Dolby. Zo uit mijn hoofd 30cm boven oorhoogte. Doet het goed.

Verder zou ik zelf aanraden om stapsgewijs te upgraden. Een leuke receiver en front speakers kopen, eventueel 2e hands. Later een subwoofer er bij, dan nog twee rears. Voor een leuk budget kun je 2e hands erg ver komen. Geen idee in hoeverre je een grote kast kwijt kunt, maar een subwoofer die tot 20Hz kan zal je wegblazen in films en series. Maar die zijn wel aardig duur. Vandaar het upgraden in etappes/2e hands markt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d_uD8MnEPi1p_DmHZTRYZZKA2m0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ceJ2XcbvL2DKNI8BQFbCA7Gs.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Ilya Kijk eens hier om te zien welke alles-in-1 homecinemasets óf receivers waarbij je zelf de speakers uitkiest, passen bij jouw wensen Jorgen in "Keuze tussen receivers"

Voor wat betreft de surroundspeakers, niet iedereen heeft de ruimte om ze een meter achter hun oren te plaatsen, dus vaak staat de bank tegen de muur en de speakers net boven oorhoogte aan diezelfde muur en dat is geen enkel probleem.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-05 15:42
In mijn vorige huis had ik de rear speakers naast de bank staan. Dat kan een prima positionering zijn. Zie ook het onderste plaatje op de Dolby site.

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 21-10-2024 12:57 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nachoman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-05 14:12
Ik vond die teufel sets altijd wel gaaf.
https://teufelaudio.nl/ultima-40-surround-51-set-105789000

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1221402

Ik heb de rears ook meer naast me, de bank wel een 20cm van de muur af geschoven. Als je ze naast je hebt ipv meer achter je, zou je ze wat hoger moeten plaatsen volgens Dolby. Zo uit mijn hoofd 30cm boven oorhoogte. Doet het goed.

Verder zou ik zelf aanraden om stapsgewijs te upgraden. Een leuke receiver en front speakers kopen, eventueel 2e hands. Later een subwoofer er bij, dan nog twee rears. Voor een leuk budget kun je 2e hands erg ver komen. Geen idee in hoeverre je een grote kast kwijt kunt, maar een subwoofer die tot 20Hz kan zal je wegblazen in films en series. Maar die zijn wel aardig duur. Vandaar het upgraden in etappes/2e hands markt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d_uD8MnEPi1p_DmHZTRYZZKA2m0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ceJ2XcbvL2DKNI8BQFbCA7Gs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:06

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Kan ik bevestigen, heb de Ultima 40 5.1 set al zo'n 10+ jaar in gebruik naar volle tevredenheid. Je hebt er wel een receiver bij nodig en dan kom je al makkelijk boven het budget van TS uit.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mijn broer en een kennis zijn er ook heel blij mee. Teufel geeft heel veel speaker voor dat geld.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:07
Omdat sonos een nieuwe soundbar heeft aangekondigd komen er verassend veel sonos arc soundbars in de v&a de laatste tijd. Wellicht niet wat je zoekt, maar je kunt ze nu voor ~500 tweedehands overnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik heb de Samsung Q930D als impulsaankoop gekocht, omdat ik deze voorbij zag komen voor €369. Mocht het niets zijn dan ga ik denk ik inderdaad kijken naar een receiver en losse speakers, eventueel tweedehands.
Pagina: 1