4 ramen beplakken vinden we net te veel van het goede, zo laten gaat ook niet. Je wilt ook een beetje privacyCyBeRSPiN schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 17:59:
Met folie beplakken.
Deuren zijn niet goedkoop maar je zou dus een ander model van dezelfde fabrikant kunnen bestellen (zonder kozijn want dat heb je dan al). Originele deur opslaan voor als reserve, verkoop of optie bij verkoop huis?
Maar vraag dus naar de mogelijkheden bij degene die de deur laat of gaat plaatsen, hoe eerder, hoe meer er mogelijk is lijkt me.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Je zegt steeds “niet” terwijl je “net” bedoeltmoca007 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:01:
[...]
4 ramen beplakken vinden we niet te veel van het goede, zo laten gaat ook niet. Je wilt ook een beetje privacy
Je hoeft niet alles met folie te doen, je kunt er wat uitlaten. Je huisnr of jullie namen bijvoorbeeld.
Deur is al geplaatst, oplevering is over een paar weken gepland. Ga navragen bij wie de deur komt.franssie schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:02:
Nieuwbouw? Dan zijn het waarschijnlijk standaard maten van een fabrikant van deuren (serie productie).
Deuren zijn niet goedkoop maar je zou dus een ander model van dezelfde fabrikant kunnen bestellen (zonder kozijn want dat heb je dan al). Originele deur opslaan voor als reserve, verkoop of optie bij verkoop huis?
Maar vraag dus naar de mogelijkheden bij degene die de deur laat of gaat plaatsen, hoe eerder, hoe meer er mogelijk is lijkt me.
Dikke vingersCyBeRSPiN schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:02:
[...]
Je zegt steeds “niet” terwijl je “net” bedoelt
Je hoeft niet alles met folie te doen, je kunt er wat uitlaten. Je huisnr of jullie namen bijvoorbeeld.
Huisnummer is inderdaad nog een idee, maar als we de deur zouden kunnen aanpassen heb ik dit liever.
Ah, zo bedoelde je 'nieuwe voordeur zit er niet in'moca007 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:03:
[...]
Deur is al geplaatst, oplevering is over een paar weken gepland. Ga navragen bij wie de deur komt.
Dan zou ik inderdaad denken aan melkglas (ook in grijstinten verkrijgbaar) of houten panelen in plaats van het huidige glas.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Je zou enkel wat kunnen met het glas, de rest van de deur is onderdeel van de constructie en kan je niet aanpassen.moca007 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:05:
[...]
Dikke vingersnet.
Huisnummer is inderdaad nog een idee, maar als we de deur zouden kunnen aanpassen heb ik dit liever.
Als het goedkoop moet plak je er aan de achterkant een plaat MDF op, leuk kleurtje en klaar, alleen iets langere bouten voor het beslag wellichtGotenx schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:06:
[...]
Je zou enkel wat kunnen met het glas, de rest van de deur is onderdeel van de constructie en kan je niet aanpassen.
Houtenpanelen en dan in de zelfde kleur schilderen, melkglas zou ook nog kunnen. Ga dit even bekijken.franssie schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:06:
[...]
Ah, zo bedoelde je 'nieuwe voordeur zit er niet in'Ik las het als "de nieuwe voordeur zit er nog niet in" maar je bedoelde het zit er financieel niet in.
Dan zou ik inderdaad denken aan melkglas (ook in grijstinten verkrijgbaar) of houten panelen in plaats van het huidige glas.
Doe dan een gordijn. Krijg je zo'n kroegsfeer.franssie schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:08:
[...]
Als het goedkoop moet plak je er aan de achterkant een plaat MDF op, leuk kleurtje en klaar, alleen iets langere bouten voor het beslag wellicht
Zoek wel even uit / vraag na wat het met de inbraakwerendheid doet (en hoe die nu is). Niet ieder glas/hout is hetzelfde. Ik neem aan dat deze deur wel een politiekeurmerk heeft etc.moca007 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:08:
[...]
Houtenpanelen en dan in de zelfde kleur schilderen, melkglas zou ook nog kunnen. Ga dit even bekijken.
Goeie vraag, volgens mij is het zelfs verplicht een politiekeur merk maar dat zit toch meer in de slot, je zou zelfs kunnen zeggen zoveel ramen zijn juist inbraak gevoelig.franssie schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:12:
[...]
Zoek wel even uit / vraag na wat het met de inbraakwerendheid doet (en hoe die nu is). Niet ieder glas/hout is hetzelfde. Ik neem aan dat deze deur wel een politiekeurmerk heeft etc.
🙈GioStyle schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:11:
[...]
Doe dan een gordijn. Krijg je zo'n kroegsfeer.
Geld voor het beslag (waaronder het slot maar ook het kozijn en de scharnieren). Maar ik dacht voor de hele deur. Zo bestaat er slagvast glas, daar zit een folie in zodat het wel breekt maar niet in scherven uiteen valt.moca007 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:26:
[...]
Goeie vraag, volgens mij is het zelfs verplicht een politiekeur merk maar dat zit toch meer in de slot, je zou zelfs kunnen zeggen zoveel ramen zijn juist inbraak gevoelig.
☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W
Is best krasgevoelig, heb dat op een deur. Dat gezegd hebbende > vingerverf!MrNOnamE schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:29:
Waarom niet het glas overschilderen?
Krasgevoelig zeker met kinderen.MrNOnamE schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:29:
Waarom niet het glas overschilderen?
Dit zou inderdaad een optie kunnen zijn.s3n schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:28:
Er bestaat ook folie van stof. Ziet er iets luxer uit, bijvoorbeeld: https://www.plakfoliewebs...raamtextiel-rock-(130-cm)
Ja kan het toch met folie exact zoveel privacy geven als je zelf wilt? Doe je bijvoorbeeld wel de middelste twee en niet de onderste en bovenste, dan kijken langslopende mensen niet naar binnen. Of alles behalve het bovenraampje. Folie lijkt mij by far de makkelijkste en goedkoopste oplossing. Bovendien is het verwijderbaar zonder schade, mocht je nog eens van mening veranderenmoca007 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:01:
[...]
4 ramen beplakken vinden we net te veel van het goede, zo laten gaat ook niet. Je wilt ook een beetje privacy
En dat mocht de eerste 5 jaar niet veranderd worden. Welstandscommissie kan je meer vertellen.
Hang je brievenbus meteen even aan de voorgevel zodat dat tochtgat in de deur ook niet meer aanwezig is
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Niet volledig beplakken maar een randje overhouden. Zo:moca007 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:01:
[...]
4 ramen beplakken vinden we net te veel van het goede, zo laten gaat ook niet. Je wilt ook een beetje privacy

Nieuwe voordeur ben je zo €2000 verder.Will_M schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:44:
@moca007 Als het een koophuis is dan hang je in dat standaard kozijn toch gewoon zelf een andere deur, naar de wens van je vrouw én jezelf, in?
Hang je brievenbus meteen even aan de voorgevel zodat dat tochtgat in de deur ook niet meer aanwezig is
Het is een koophuis, heb niets gelezen hierover.Ramon 73 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:43:
Ook even kijken wat er nog voor regels gelden. Mijn ouders gingen in een nieuwbouwwijk wonen, licht paarse voordeuren in hun straat. Straat verder pastel oranje, grasgroen.
En dat mocht de eerste 5 jaar niet veranderd worden. Welstandscommissie kan je meer vertellen.
Oohw... Het moet goedkoop én buiten de standaard oplevering om
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Ja na oplevering, wat is goedkoop tegenwoordig mag een paar een paar honderd kosten maar geen 2000-3000.Will_M schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:47:
[...]
Oohw... Het moet goedkoop én buiten de standaard oplevering om
Dan is de optie 'folie' eigenlijk als enige nog een beetje betaalbaar, vrees ismoca007 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:48:
[...]
Ja na oplevering, wat is goedkoop tegenwoordig mag een paar een paar honderd kosten maar geen 2000-3000.
Bij mijn ouders ook, hele plan is koopwoningen. Bij hun stond het in de opleverdocumenten, was vooraf niet bekend.moca007 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:46:
[...]
Het is een koophuis, heb niets gelezen hierover.
Als je merk en type weet kan je bij de fabrikant wellicht dichte panelen krijgen.Gotenx schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:01:
Het glas zit "los" in de deur op zijn plek gehouden door glaslatten. Je zou het glas kunnen vervangen voor sandwichpanelen die dezelfde dikte hebben als het glas. Ook zou je het professioneel kunnen laten beplakken/stikkeren.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Toevallig midden van het land, wie weet kunnen we ruilen 🤣 (duurt alleen nog ca 4-5 maanden voordat we de sleutel krijgen)
Ik heb een raampje naast mijn (dichte) deur en dat vind ik lekker om als die colportage gasten af te wimpelen zonder de deur open te hoeven doen.
En ik neem aan HR++ of beter glas dus prima qua isolatie. Dus niet vervangen voor dunne meuk, heb je een koude hal.
https://www.muursticker4s...5Sk309Bmo1jRoCVDwQAvD_BwE
Eerste gesponsorde link op Google.
[ Voor 43% gewijzigd door Davidrrr op 20-10-2024 19:41 ]
Heb je de zelfde deur?Davidrrr schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:40:
Wij hebben ook de voordeur met die squid folie. Makkelijk te verwerken en ziet er goed uit. En als het je niet bevalt, het kost niet veel. Beetje snijden en je plakt het er zo op. Beperking met triple glas volgens mij is dat je geen zwarte kan nemen. De andere kleuren geen probleem. Met die witte heb je de minste inkijk en zelf kun je nog best zien wie er voor de deur staat. Vind zelf die donkere mooier maar die werken dan minder in de avond uiteraard.
Dat geeft een kans op een thermische breuk bij HR++-glas.CyBeRSPiN schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 17:59:
Met folie beplakken.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Er is plakfolie te krijgen voor HR++ glas.timovd schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:58:
[...]
Dat geeft een kans op een thermische breuk bij HR++-glas.
Daar heb je gewoon slimme deurbellen voor. Dan kun je ze gewoon voor je deur laten staan tot ze een ons wegen.Barrycade schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:13:
Realiseer je je ook dat je totaal niet kan zien wie er voor de deur staat als je m dicht plakt/maakt?
Ik heb een raampje naast mijn (dichte) deur en dat vind ik lekker om als die colportage gasten af te wimpelen zonder de deur open te hoeven doen.
En ik neem aan HR++ of beter glas dus prima qua isolatie. Dus niet vervangen voor dunne meuk, heb je een koude hal.
Edit: ah, ff wat reacties gelezen en je bedoelt dus ‘net’. Misschien even aanpassen?
Maar dit is idd niet mooi vind ik. Wellicht enkele panelen erin laten zetten? Of een stuk rigoreuzer: deur verkopen en nieuwe uitzoeken
[ Voor 53% gewijzigd door remzor op 21-10-2024 15:44 ]
Dan kun je juist beter een helemaal dichte deur hebben met een spionnetje.Barrycade schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:13:
Realiseer je je ook dat je totaal niet kan zien wie er voor de deur staat als je m dicht plakt/maakt?
Kun je zien wie er voor de deur staat en indien gewenst doen of je niet thuis bent. Dat is lastig met glas waar ze je (schaduw) al hebben gezien.
Ik zou me bij de deur/gevel van TS overigens zelf véél meer irriteren aan het feit dat die deur en dat bovenraam niet netjes gecentreerd zijn t.o.v. elkaar....
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Dat en dat het raam direct aansluit op de boeiSambalBij schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 15:53:
[...]
{}
Ik zou me bij de deur/gevel van TS overigens zelf véél meer irriteren aan het feit dat die deur en dat bovenraam niet netjes gecentreerd zijn t.o.v. elkaar....
Gelukkig zie je dat binnen niet en is het een probleem voor de buitenwereld
Op noord kom je daar waarschijnlijk nog wel mee weg. 25% kanspagani schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:39:
Kijk ook even of er op het gebruikte (triple?) glas wel folie mag. Veel moderne glassoorten mag dat niet bij i.v.m thermische stress.
Er is gewoon folie te koop voor HR++ glas.Rukapul schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 17:48:
[...]
Op noord kom je daar waarschijnlijk nog wel mee weg. 25% kans
Je kunt voor de onderste ruiten een bossingpaneel bestellen, deze zijn geisoleerd en kan je samen met de deur verven. Je kunt ook goedkoop gaan en 25mm mdf gebruiken( wel goed verven).
Er is ook HR++ glas met 1 blad colorbel, dat kan je in allerlei kleuren en zelfs patroontjes krijgen.
Bedankt voor de tip, ga het uitzoeken.jichem schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 19:38:
Thermische breuk komt vaak voor waar het glas niet in zijn geheel bedekt wordt. Daardoor worden de ruiten niet gelijk warm en breekt een glasplaat.
Je kunt voor de onderste ruiten een bossingpaneel bestellen, deze zijn geisoleerd en kan je samen met de deur verven. Je kunt ook goedkoop gaan en 25mm mdf gebruiken( wel goed verven).
Er is ook HR++ glas met 1 blad colorbel, dat kan je in allerlei kleuren en zelfs patroontjes krijgen.
Dat zijn niet alleen gebruikte maar ook verkeerd bestelde of door andere redenen nooit gebruikte deuren die niet geretourneerd kunnen worden.
https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff
Heb je misschien een foto ben benieuwd hoe het eruit ziet vanuit buiten?Irdiwen schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:43:
Wij hebben ook zo'n deur en die is met folie beplakt. En heel eerlijk gezegd: ik ben heel blij met die ramen erin, want het is lekker licht in de gang. Daardoor voelt het veel groter aan.
Zeker. Je kunt niet meer naar binnen kijken, tenzij je echt enorm je best doet, en binnen is de gang gewoon mooi licht.moca007 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:03:
[...]
Heb je misschien een foto ben benieuwd hoe het eruit ziet vanuit buiten?
:strip_exif()/f/image/frbOEzrb9cVhd13I1evPF5YV.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door Irdiwen op 24-10-2024 11:55 ]