Ergens in 2017 heb ik mij aangemeld voor een Google Play Developer Account met de intentie om een app te gaan bouwen en te publishen. Destijds 25 dollar betaald en meer weet ik er niet meer van. In 2021 is mijn account gesloten wegens inactiviteit (belachelijk, maar goed). Omdat ik niet het plan had om een app te ontwikkelen heb ik het account laten verlopen.
Al vele jaren geleden heb ik meerdere applicaties gebouwd, als hobby, voor een organisatie in de danswereld. Recentelijk hebben ze mij gevraagd om het systeem uit te breiden met een App voor Android en iOS. Dus ik dacht vrolijk naar Google Play Developer te gaan, om er achter te komen dat mijn account in 2021 gesloten is. Nu ben ik gaan googlen hoe hier mee om te gaan, echter kom ik allemaal horror verhalen tegen over dat het bijna onmogelijk is om een nieuw account aan te maken. In enkele instructies die ik heb gevonden gaven ze aan om echt te breken met alles vanuit je huidige account. Zie bijvoorbeeld:
HOW TO MAKE A NEW GOOGLE PLAY CONSOLE ACCOUNT AFTER TERMINATION: A COMPLETE GUIDE https://www.linkedin.com/...er-termination-khan-osqhf
Contact opnemen met Google lukt ook niet, zodra ik ergens door de vele formulieren heen lijkt te komen wordt er bv om een 'Developer account ID' of App package name gevraagd. Beide heb ik niet.
Andere relevante details:
Hoe kan ik nu het beste dit probleem aanpakken?
Enkele ideeën die ik heb:
Al vele jaren geleden heb ik meerdere applicaties gebouwd, als hobby, voor een organisatie in de danswereld. Recentelijk hebben ze mij gevraagd om het systeem uit te breiden met een App voor Android en iOS. Dus ik dacht vrolijk naar Google Play Developer te gaan, om er achter te komen dat mijn account in 2021 gesloten is. Nu ben ik gaan googlen hoe hier mee om te gaan, echter kom ik allemaal horror verhalen tegen over dat het bijna onmogelijk is om een nieuw account aan te maken. In enkele instructies die ik heb gevonden gaven ze aan om echt te breken met alles vanuit je huidige account. Zie bijvoorbeeld:
HOW TO MAKE A NEW GOOGLE PLAY CONSOLE ACCOUNT AFTER TERMINATION: A COMPLETE GUIDE https://www.linkedin.com/...er-termination-khan-osqhf
Contact opnemen met Google lukt ook niet, zodra ik ergens door de vele formulieren heen lijkt te komen wordt er bv om een 'Developer account ID' of App package name gevraagd. Beide heb ik niet.
Andere relevante details:
- Reden van sluiten account: Dit ontwikkelaarsaccount is gesloten vanwege inactiviteit en kan niet opnieuw worden geactiveerd. Er is nooit een app gepublished en ook geen poging daartoe.
- In de oorspronkelijk mail staat:
You can create a new account if you do decide to publish apps on Google Play.
Echter durf ik dit dus nu niet te doen. - In het contactformulier staat:
If your developer account has been terminated or you believe your app was rejected in error, the best way to reach us is through the link in the enforcement email you received.
Echter in mij oorspronkelijke mail staat geen link. - Hoofdaccount is een persoonlijk Gmail account
- Destijds heb ik mijn Google Play developer account *mogelijk* aangemaakt met een andere prive emailadres. Dit is custom domein nummer 1, dit kan ik zien dat de correspontentie over mijn Google Play developer account naar dit custom domein van mij is gegaan
- Ik heb een bedrijfsaccount op Google, deze heb ik gekoppeld aan mijn hoofdacount (persoonlijk gmail account)
- Een nieuw Google account aanmaken met met bedrijfsemailadres (custom domein nummer 2) ziet google meteen als bedrijf. In de account creatie moet ik mijn bedrijf opzoeken in google, echter die wordt beheerd door mijn hoofdaccount (persoonlijk gmail account). Indien mogelijk zou ik dat zo willen houden. Dus hier loop ik ook vast?
Hoe kan ik nu het beste dit probleem aanpakken?
Enkele ideeën die ik heb:
- Toch via google contact opnemen om te vragen hoe nu verder? Alleen geen idee hoe ik contact met die gasten ga krijgen hierover.
- Een Developer Account aan laten maken voor de 'Vereniging', zij hebben ook een eigen KVK inschrijving. Zij kunnen mij dan als externe account koppelen als ik het goed begrijp. Alleen ik ben bang dat google dan ziet dat een account met een Gesloten Google Play developer account bezig is en hun account op non actief zet.
- ik zie problemen die er niet zijn, niet moeilijk doen en gewoon een nieuw account aanmaken. (extra domein naam of gmail account is geen probleem zolang er maar geen consequenties aan vast zitten)
[ Voor 9% gewijzigd door Twazerty op 20-10-2024 18:01 ]
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.