Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-05 12:39
Op dit moment gebruik ik een Microsoft Surface Duo die helaas een harde uitglijder heeft gemaakt op straat. Ik ben dus op zoek naar een opvolger. De Motorola Edge 50 Pro lijkt, ondanks het fors kleinere schermoppervlak, een goede vervanger afhankelijk van de mogelijkheden van Ready For.

Ik lees dat de Motorola Edge 50 Pro op een laptop kan worden aangesloten voor mirroring en gegevensuitwisseling, maar ik ben juist op zoek naar de mogelijkheden zonder tussenkomst van een aparte laptop. Ready For zou het in basis moeten kunnen, maar ik weet niet of afhankelijk van het model telefoon de functionaliteit Ready For kan verschillen.

Vandaar dat ik de volgende 3 vragen heb:
1) Kan een Motorola Edge 50 Pro direct middels USB-C op een docking station worden aangesloten en als beperkte desktop/laptop vervanger worden gebruikt?

2) Indien dit mogelijk is, hebben mensen mogelijk ervaring met deze desktop functie in combinatie met de apps Microsoft Edge, Microsoft RDP en Microsoft Office?

3) Op een wat ouder topic op internet las ik dat de functionaliteit werkt met enkel 1 scherm. Is dit nog actueel?

Bij voorbaat heel erg bedankt voor jullie input.

Edit: vraag 1 lijkt beantwoord te worden op de Engelse support pagina van Motorola met ja:
https://en-emea.support.m...etail/a_id/160550/p/11098
Wellicht kan iemand mij helpen met vraag 2 en 3.

[ Voor 8% gewijzigd door MarVanOs op 20-10-2024 17:57 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Inderdaad. De Edge 50 Pro heeft een USB 3.1 poort(nodig voor usb-c naar HDMI) en ondersteunt Moto Connect (viel voorheen onder Ready For) om het beeld naar externe beeldschermen door te sturen.

Wat bedoel je precies met vraag 3? Wil je hetzelfde beeld zien op 2 externe beeldschermen of het scherm verdelen over meerdere schermen als een ultrawide? Ik vermoed dat beide opties niet mogelijk zijn en dat het inderdaad 1 enkel scherm ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 30-05 22:54
Ik heb zelf een Lenovo P11 Pro 2nd Gen die ook de functie heeft om een extern beeldscherm aan te sluiten. Met een USB-C hub kan je via HDMI je telefoon aansluiten. Mijn USB-C hub van Ugreen heeft een paar USB poorten en een extra USB-C poort. Als het goed is, is helaas een enkel scherm nog steeds mogelijk

Ik heb zelf geen ervaring met apps zoals Microsoft Edge, Microsoft RDP of Microsoft Office

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarVanOs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-05 12:39
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de knoop doorgehakt en de Motorola gekocht. Voor de mensen die geïnteresseerd zijn al wat eerste bevindingen:
- resolutie is beperkt tot 1920x1200. Ik heb o.a. met een 34” widescreen getest maar dat betekent dus zwarte balken aan de zijkant;
- bij alle monitoren met ingebouwde usb hub-c werkt de verbinding gelijk. De op de monitor met usb aangesloten muis en toetsenbord werken ook perfect;
- Microsoft RDP werkt in desktop modus perfect. TeamViewer is onbruikbaar omdat toetsaanslagen niet werken op de verbonden client pc;
- Microsoft Edge werkt in basis gelijk als de reguliere desktop versie, zij het dat met de Android versie maar 1 privé en 1 zakelijk account kunt gebruiken (waar de desktop versie met onbeperkt aantal accounts kan werken);
- In mediamodus heb ik kort Netflix en NLZiet getest. Dit lijkt goed te werken al was de navigatie wat onwennig;
- Microsoft Office heb ik nog niet voldoende kunnen testen, dit wordt vervolgd.

Als er dingen zijn die jullie getest willen hebben hoor ik het graag.