Historisch gasverbruik: X m³/jaar (winter '20/21?)
Ik woon pas sinds februari 2023 in dit huis. Vorig jaar heb ik 850m3 gestookt voor alleen de beneden verdieping. Boven draaide een aparte cv ketel voor de radiatoren op de boven verdieping. Die ging bij de twee keer aanzetten kapot en dus heb ik hier en daar met een elektrisch kacheltje verwarmd.
ik houd rekening met hoger gasverbuik als ik ook boven ook zou gaan verwarmen, ik hoop met een schatting van 1250 redelijk veilig te zitten (slaapkamer 12m2 17 graden, werkkamer 10 m2 19 graden).
koevlaas: 1250x8 / 1650 = 6,06
- er zijn vanuit de cv ketel beneden bij het leggen van de vvw in 2010 naar twee van de drie slaapkamers leidingen getrokken, diameter 16mm. Ik hoop deze op fan coil units aan te sluiten voor verwarming en koeling. Voor nu viel mij oog op Vasco Niva ventilo FC95 (x2)
Voor nu heb ik dus de amber mono 6.5kwh op het oog, mooie prijs met regelunit voor circa 4100 incl (voor subsidie). Wat denken jullie? Is deze setup goed doordacht, het topic is vrij nieuw voor me. Ik ben me wel zo goed als ik kan aan het inlezen. Het zou prettig zijn als deze setup geschikt is om in een toekomstige situatie all ectric te draaien. Ik neigde daarom naar een 9.5 kWh unit maar ben daarop terugkomen door het modulerend vermogen.
Wat heb ik verder behalve leidingen van buitenunit naar binnen nodig om dit te laten werken? Wat mis ik eventueel nog? Het liefst zou ik de buitenunit hem boven de deur hangen aan een beugel, dan steekt hij een paar cm uit boven de dakrand. Anders zou hij op het plat dak komen (zie foto's)
[Foto's/schetsen/plaatjes van mogelijk geschikte plekken voor de apparatuur]
:strip_exif()/f/image/Ak3PDOzwLufO5iVI7ZERpQ6v.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/f0ekByZLmoqk2C0ODzbZv2sh.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik woon pas sinds februari 2023 in dit huis. Vorig jaar heb ik 850m3 gestookt voor alleen de beneden verdieping. Boven draaide een aparte cv ketel voor de radiatoren op de boven verdieping. Die ging bij de twee keer aanzetten kapot en dus heb ik hier en daar met een elektrisch kacheltje verwarmd.
ik houd rekening met hoger gasverbuik als ik ook boven ook zou gaan verwarmen, ik hoop met een schatting van 1250 redelijk veilig te zitten (slaapkamer 12m2 17 graden, werkkamer 10 m2 19 graden).
koevlaas: 1250x8 / 1650 = 6,06
Afgiftesysteem:
- 40m² vloerverwarming, slangen 10/15 cm HoH (Weet ik niet) , 1 groep voor. vvw, staat altijd open- er zijn vanuit de cv ketel beneden bij het leggen van de vvw in 2010 naar twee van de drie slaapkamers leidingen getrokken, diameter 16mm. Ik hoop deze op fan coil units aan te sluiten voor verwarming en koeling. Voor nu viel mij oog op Vasco Niva ventilo FC95 (x2)
SWW:
Voorlopig dus een hybride opstellingWarmtepompvoorkeur:
L/W is een must, want vvw beneden. integratie met een smart thermostaat en app bediening zou prettig zijn.Wie gaat het installeren?
Ik ga voor nu uit van uitbestedingVoor nu heb ik dus de amber mono 6.5kwh op het oog, mooie prijs met regelunit voor circa 4100 incl (voor subsidie). Wat denken jullie? Is deze setup goed doordacht, het topic is vrij nieuw voor me. Ik ben me wel zo goed als ik kan aan het inlezen. Het zou prettig zijn als deze setup geschikt is om in een toekomstige situatie all ectric te draaien. Ik neigde daarom naar een 9.5 kWh unit maar ben daarop terugkomen door het modulerend vermogen.
Wat heb ik verder behalve leidingen van buitenunit naar binnen nodig om dit te laten werken? Wat mis ik eventueel nog? Het liefst zou ik de buitenunit hem boven de deur hangen aan een beugel, dan steekt hij een paar cm uit boven de dakrand. Anders zou hij op het plat dak komen (zie foto's)
[Foto's/schetsen/plaatjes van mogelijk geschikte plekken voor de apparatuur]
:strip_exif()/f/image/Ak3PDOzwLufO5iVI7ZERpQ6v.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/f0ekByZLmoqk2C0ODzbZv2sh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qUV23VYk1M595H7lhpj4cdgV.jpg?f=fotoalbum_large)