airflow in pc

Pagina: 1
Acties:

• -whodini-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-05 14:38
Hoi ik heb een kast met vier openingen om fan's te plaatsen.
Ik heb een grote 120mm aan de voorkant onderin. Heb drie aan de achterkant 80mm, een boven een midden en een onder.
Ik heb 2x 120mm sunon fan en 3x 8mm sunon fan.

Hoe kan ik deze het beste indelen?

iRacing Profiel

Verwijderd

ik zou gebruik maken van de gaten zoals je ze nu hebt. DUs achterin 3x 80 mm (wat naar buiten blaast) en voorin 1x 120mm (die naar binnne blaast). Werkt vervolgens al je kabels goed weg, zodat je een luchtstroom niet belemmerd word.

Die 2e 120mm kun je ergens anders gebruiken. Voor je cpu ofzo, of monteer hem in de bovenkant van je pc. Je zult dan wel moeten gaan boren/dremelen.

Als je daar toch mee aan de slag gaat, kun je de gaten voor je 80mm en 120 mm fans ook gelijk helemaal uitzagen, zodat je 1 groot gat krijgt ipv allemaal kleintjes. Dit scheelt geluid en koelt beter.

Je kunt je fans vervolgens nog o 7 volt laten draaien om ze stiller te krijgen.

• -whodini-
sorry voor de late reactie, maar ik was met mijn pc bezig.
Je weet wel gaten uitdremelen.
Nog bedankt voor je tip. Gaten helemaal uitzagen scheelt zeker in airflow en geluid.

iRacing Profiel

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
_Moet_ je dan niet die 3x 80mm outtake op 7 volt gooien omdat je dan teveel outtake hebt tegenover je intake :?

• -whodini-
Hoe doe je dat dan?

iRacing Profiel

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Hoeft niet perse, je hoeft nl. niet bang te zijn dat je kast hol gaat staan omdat je hem vacuum zuigt. De drie outtakes trekken het lucht wel ergens weg, maak je daar maar geen zorgen over...

Alhoewel een testje ooit bewees dat overdruk (jij hebt dus onderdruk) een iets koelere case tot gevolg heeft, maakt het maar heel weinig of geen verschil qua temperatuur.

Je kan alsnog de snelheid van de fan regelen door er eenvoudig een potmeter tussen te zetten, de luxe versie hiervan is de Fanbus, daar kan je in de sarch wel wat over vinden. ;)

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Pagina: 1