Een tijd terug viel mijn pc op willekeurige momenten uit, waarna hij na een tijdje helemaal niet meer aan ging. Nu heb ik de kast opengemaakt en bleken wat kabels niet meer goed in de voeding te zitten. Nadat ik deze weer goed gekoppeld had gebeurde het volgende:
Ik krijg de PC wel aan, de fans gaan draaien, maar geen enkel aangesloten apparaat werkt (usb/hdmi/displayport) en normaliter brand de standaard knop om de pc aan/uit te zetten ook, maar ook deze geeft geen licht.
Op het moederbord (MSI Z270-A PRO) brandt het EZ DEBUG LED voor CPU constant wit.
Ik heb al van alles geprobeerd:
- CPU nagekeken op gebogen pinnetjes
- videokaart nagelopen en verwijderd
- RAM sticks eruit gehaald en met 1 RAM stick geprobeerd
- SSD kaart verwijderd
- de batterij eruit gehaald
Inmiddels zit ik met m’n handen in het haar en ben ik bang dat de enige vervolgstap is om een nieuwe CPU te kopen in de hoop dat dat het probleem verhelpt?
Heeft iemand nog andere ideeen?
Bedankt alvast!
Ik krijg de PC wel aan, de fans gaan draaien, maar geen enkel aangesloten apparaat werkt (usb/hdmi/displayport) en normaliter brand de standaard knop om de pc aan/uit te zetten ook, maar ook deze geeft geen licht.
Op het moederbord (MSI Z270-A PRO) brandt het EZ DEBUG LED voor CPU constant wit.
Ik heb al van alles geprobeerd:
- CPU nagekeken op gebogen pinnetjes
- videokaart nagelopen en verwijderd
- RAM sticks eruit gehaald en met 1 RAM stick geprobeerd
- SSD kaart verwijderd
- de batterij eruit gehaald
Inmiddels zit ik met m’n handen in het haar en ben ik bang dat de enige vervolgstap is om een nieuwe CPU te kopen in de hoop dat dat het probleem verhelpt?
Heeft iemand nog andere ideeen?
Bedankt alvast!