[PHP] Outlook Express Address Book inlezen

Pagina: 1
Acties:

• SnoW
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-09 12:24
Ik wil graag mijn hele Windows Address Book (.wab-file) vanuit PHP kunnen inlezen. Dus niet zozeer importeren (dat lukt wel met de export-functie van OE), maar echt rechtstreeks de .wab-file kunnen uitlezen (en liefst ook er weer naar terugschrijven).

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan doen? Heb veel gezocht in Google en Google-groups, maar kan niks zinnigs vinden.

Verwijderd

huh, hoe bedoel je?
met php die file van een client af inlezen? > /dev/null... dat gaat je nie lukken :)

en verder? tja, gewoon openen en die file begrijpen :)

kun je misschien iets duidelijker zijn?

• SnoW
Ik bedoel mijn eigen .wab-file die op dezelfde pc staat als waar ik PHP en Apache op draai.

Wat bedoel je met "gewoon openen en die file begrijpen"? Als ik 'm met
PHP:
1
2
3
4
5
6
<?
$fcontents = file ('test.wab');
while (list ($line_num, $line) = each ($fcontents)) {
    echo "<b>Line $line_num:</b> " . htmlspecialchars ($line) . "<br>\n";
}
?>

open, krijg ik er alleen een hoop troep uit (veel vreemde tekens, maar nergens een spoor van mijn ingevoerde adressen te vinden).

Ik hoop dat je me op weg kunt helpen....

Verwijderd

dat bedoel ik dus met 'die file begrijpen'.

je moet het bestandsformaat kennen. Deze zal wel op een of andere manier ge-encode/ge-crypt/ge-compressed zijn...
en dat moet je dus decoded,decrypten en of uncompressen :)

en sorry daarvan ben ik niet op de hoogte :)

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:59

BierPul

2 koffie graag

Denk dat dat best wel een lastige zaak gaat worden, ik maakte hem toenet open in notepad en kom best een hele hoop rommel tegen + als je meerdere identities heb je dat ook zou moeten filteren, maar waarom exporteer je het niet gewoon naar een CSV bestand ofzow , das ff wat simpeler dan een complete decoder te schrijven :)

Waarvoor wil je het eigenlijk gebruiken als ik vragen mag?

Ja man

Verwijderd

Com objects?

heb je wel php4win nodig!!!

• SnoW
Op donderdag 13 september 2001 09:58 schreef LOST_GUNT het volgende:
Waarvoor wil je het eigenlijk gebruiken als ik vragen mag?
Ik wil graag gebruik kunnen maken van één adresboek op meerdere pc's (thuis en op mijn werk). Word een beetje simpel van het steeds bijwerken van beide adresboeken.

Ik zoek dus iets om die dingen gesynchroniseerd te houden. Heb geen programma hiervoor kunnen vinden, dus toen dacht ik "misschien kan ik zelf wat bouwen". Maar omdat ik qua programmeren eigenlijk alleen kennis van PHP heb, hoopte ik het op die manier te kunnen oplossen.

Com-objects is misschien inderdaad wel een idee. Zal er eens naar op zoek gaan (weet er nog maar weinig van). Of heeft iemand anders misschien nog tips/programma's waarmee ik mijn doel kan bereiken? Er zijn vast meer mensen die tegen hetzelfde probleem van 2 adresboeken aanlopen (toch?).

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 20:54
Kijk eens op http://www.cdolive.com en dan bij de samples.
Misschien kan je daar iets mee (staat iig een vb applicatie) en er staat zowiezo uitgelegd hoe je outlook kan uitlezen.

Ik heb wel ooit functies met ASP geschreven om middels LDAP Exchange Server adresboeken uit te lezen en gegevens middels een ASP pagina te laten wijzigen.
Pagina: 1