Fortnite lange lag spikes, 5-10 sec.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-05 10:52
Ik speel nu sinds een paar jaar Fortnite op mijn PC maar sinds een aantal maanden (wellicht na een Fortnite of een Nvidia update) hangt het spel regelmatig zo'n 5-10 seconden. Een totale freeze. Ook mijn vrienden horen mij dat niet meer praten over de ingame voice chat. Na een freeze speelt het spel weer gewoon door. Het komt voor op het begin van een gamesessie, maar duurt constant voort.

Mijn setup:
Moederbord: Asrock B365 Pro 4
Processor: i5 9400F @ 2,90 ghz
Videokaart: Geforce RTX 3060
Werkgeheugen: HyperX 16 GB werkgeheugen
SSD: Samsung 970 EVO
Voeding: Cooler Master 520W

Settings in Fortnite allemaal op medium (Kan ik een file delen waar alle settings instaan? Waar vind ik die?). Resolutie op 1920*1080.

Ik heb mijn PC (windows 11) geherinstalleerd, evenals Fornite. Bij de reinstall van Fortnite heb ik alle files verwijderd. Daarnaast PUBG gespeeld zonder problemen en ook een stresstest wees niet op problemen. Alle ventilatoren draaien en de onderdelen worden niet heet tijdens het gamen.

Normaal speel ik Fortnite op de recommended settings. Deze heb ik al naar beneden bijgesteld, zelfs de laagste DirectX geprobeerd maar de lags/freezes blijven bestaan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:58
Begin eens te kijken naar de Event Logs (Logboeken).

Grote kans dat daar wel wat in staat.

Verder een check of je ALLE drivers hebt bijgewerkt ook?
Chipset/geluid/LAN/Storage/Video etc.

En hoeveel vrije ruimte heb je nog op je SSD over? Staat Overprovisioning ingesteling op je SSD?
Heb je Samsung Magician geinstalleerd al om te kijken of die meldingen geeft?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!