Mac Studio heeft problemen met wakker worden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadnought
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-09 11:04
Ik heb een Mac studio uit 2023 (M2 Max). Deze draait Sequoia (volledig up to date). Sinds een tijdje gedraagt de Mac zich vreemd wanneer deze in slaap is. Aanvankelijk waren het spontane reboots (vanuit slaapstand) en daarna power offs. Sinds gisteren is het zelfs zo dat de Mac niet meer eenvoudig uit de slaapstand komt (stekker eruit en half uurtje wachten lijkt de enige oplossing). Soms valt de Mac uit bij het ontwaken uit de slaap.

Ik twijfel hoe dit probleem aan te pakken; mijn PC-ervaring van "way back when" vertelt me dat dit wellicht voedingsproblematiek is, maar gezien de Mac op geen enkele mogelijkheid van zijn stuk te brengen is wanneer hij aan staat (ook niet onder hoge belasting) twijfel ik daaraan.Indien ik de Mac in de recovery mode boot en 'm dan in slaap laat gaan dan werkt alles zoals het hoort. Dat zou dan weer eerder op software wijzen.

Wie heeft een goede tip? Of zou het advies zijn om bijv. een schone installatie te doen en daarmee te gaan testen? Timemachine loopt gelukkig goed dus ik kan dat tamelijk eenvoudig proberen.

Alvast dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:14
Tsja. Als het lek moeilijk boven te krijgen is dan zou ik een herinstallatie doen. Je tijd is ook wat waard dus stop er niet te veel moeite in.

Sluit je in ieder geval een hardwaredefect uit als de herinstallatie helpt.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Dreadnought Ik zou ook zeker even Apple contacteren i.v.m. garantie e.d.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”