Pfsense + OpenVPN split tunneling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-05 10:45
In mijn thuisnetwerk wil ik een subnet via VPN laten lopen. Hiervoor heb ik een cliënt opgezet in Pfsense en het IoT subnet als interface aangegeven.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/PM8M9f1/IMG-1991.jpg

Het probleem is nu als volgt. Als ik op een ander subnet zit, wordt alsnog aangegeven (via whatsmyip.com bijvoorbeeld) dat ik op een VPN zit. En dat vinden streaming diensten niet leuk. Ik zie volgens mij iets over het hoofd. Iemand die mij de goede richting op kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:41
Dit kan je aanpassen in de .ovpn die je importeert in je client device. Als je daar "route-nopull" aan toevoegt, maak je als het goed is een split tunnel config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
gwabber schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 16:10:
Dit kan je aanpassen in de .ovpn die je importeert in je client device. Als je daar "route-nopull" aan toevoegt, maak je als het goed is een split tunnel config.
Ja, snap ik. Dank je. Maar ik zoek naar een manier om een heel subnet te tunnelen, op die devices importeer ik geen .opvn bestand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwabber
oh wacht in pfsense zelf. Ik las even niet goed :)

Waar jij het endpoint aangeeft, moet je gewoon je WAN laten.
in pfsense voeg je een interface toe, die van de VPN verbinding die je opzet. Bij het opzetten van de interface bouw je ook een nieuwe gateway voor die interface.

In je firewall rules kan je bij de interface van je IOT een rule aanmaken dat het verkeer via de de gateway van de VPN gestuurd moet worden. :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3zGY23aY9EKyC0lrbJBa30ysfQk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jtnI6W9jIv5pgFBS206NYRe9.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door gwabber op 20-10-2024 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
gwabber schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 17:35:
oh wacht in pfsense zelf. Ik las even niet goed :)

Waar jij het endpoint aangeeft, moet je gewoon je WAN laten.
in pfsense voeg je een interface toe, die van de VPN verbinding die je opzet. Bij het opzetten van de interface bouw je ook een nieuwe gateway voor die interface.

In je firewall rules kan je bij de interface van je IOT een rule aanmaken dat het verkeer via de de gateway van de VPN gestuurd moet worden. :)[Afbeelding]
Dat was het, bedankt! Gateway toegewezen in de firewall rule die toegang geeft tot internet. Na een korte check zie ik via IoT subnet het VPN ip en andere subnets het ip van de provider. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
Super :D Altijd even zoeken met die VPN settings ;)
Pagina: 1